Η Νο1 προμηθευτής του Πενταγώνου, η εταιρία Lockheed Martin, υπέγραψε μια σειρά συμφωνιών με ινδικές εταιρίες διερευνώντας ευκαιρίες συνεργασίας ενόψει του προγράμματος για το μαχητικό F-21. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, συμφωνία υπεγράφη μεταξύ L.M. και Navratna Defence PSU Bharat Electronics Limited (BEL) για την συμπαραγωγή απαρτίων του μαχητικού σε περίπτωση επιλογής του από την ινδική πολεμική αεροπορία.
Η Lockheed Martin προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να εισέλθει δυναμικά στην αγορά της Ινδίας. Το 2008 η Ινδία προκήρυξε τον διαγωνισμό για το Μεσαίο Μαχητικό Αεροσκάφος Πολλαπλού Ρόλου (Medium Multi-Role Combat Aircraft – MMRCA) με την προοπτική να αποκτήσει 126 μονοκινητήρια μαχητικά από το εξωτερικό, που θα γέμιζαν το κενό μεταξύ του εγχωρίου Ελαφρού Μαχητικού Αεροσκάφους και του δικινητηρίου Su-30MKI εναέριας υπεροχής.
Στον διαγωνισμό, που η Lockheed Martin συμμετείχε με το F-16IN Block 70-72 Super Viper, αλλά έχασε το 2012 όταν ανακοινώθηκε η επιλογή του Rafale. Ωστόσο, το 2015 προβλήματα στις γαλλο-ινδικές διαπραγματεύσεις περιέκοψαν τον αριθμό των Rafale σε μόλις 36 μαχητικά αναθερμαίνοντας τις αμερικανικές ελπίδες. Η L.M. προσέφερε στην Ινδία το αποκλειστικό δικαίωμα παραγωγής, επιχειρήσεων και μεταπώλησης της έκδοσης F-16IN Blk 70/72 αν το επέλεγε. Το 2017, όμως έχασε από το JAS-39 Gripen E.
Έκτοτε, με σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα παραγωγής του F-16, Lockheed Martin υπέγραψε συμβόλαιο συμπαραγωγής με την Tata Advanced Systems Ltd. για την παραγωγή των αεροσκαφών στην Ινδία, αν η ινδική κυβέρνηση το επέλεγε για να αντικαταστήσει τα παλαιολιθικά της MiG. Η παραπάνω συμφωνία δείχνει να είναι συνέχεια της προσπάθειας αυτής.
Έκτοτε το F-16IN λανσάρεται ως F-21, συνδυάζοντας τα χαρακτηριστικά του F-16V Block 70/72 με το ενιαίο “γυάλινο” κόκπιτ εμπνευσμένο από το πρόγραμμα F-35, τριπλούς φορείς βλημάτων AMRAAM και σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου. Η Lockheed Martin υπόσχεται τη διάχυση κατασκευαστικού έργου σε μια πλειάδα μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην Ινδία.
Πηγή: Defence blog.com