18.1 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗKawasaki Ki-66: To βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης που παραγκωνίσθηκε από το Ki-45 "Toryu"

Kawasaki Ki-66: To βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης που παραγκωνίσθηκε από το Ki-45 “Toryu”

- Advertisement -

Η δράση του αξιόμαχου Junkers Ju 87, τόσο κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου στην Ισπανία όσο και στις Πολωνία και Γαλλία το 1939-1940, τροφοδότησε τη ναζιστική προπαγάνδα και τράβηξε την προσοχή της Υπηρεσίας Πολεμικής Αεροπορίας του Ιαπωνικού Αυτοκρατορικού Στρατού (Dai-Nippon Teikoku Rikugun Kōkū Hombu) η οποία επιθύμησε να αντιγράψει τις επιτυχίες του.

Έτσι, το Σεπτέμβριο του 1941, ανέθεσε στην Kawasaki Kōkūki Kogyo K.K το σχεδιασμό ενός ελαφρού βομβαρδιστικού καθέτου εφορμήσεως, για την υποστήριξη στρατευμάτων στο πεδίο μάχης. Το αεροσκάφος απαιτήθηκε να είναι δικινητήριο, να είναι οπλισμένο με ρυγχαία πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών και οπίσθιο των 7,7 χιλιοστών, όπως και να μπορεί να μεταφέρει βόμβες βάρους μεταξύ 300 και 500 κιλών.

Διαθέτοντας τη σχετική εμπειρία από το βαρύ μαχητικό Ki-45 «Τοryu» και το ελαφρύ βομβαρδιστικό Ki-48 «Lily», ο μηχανικός Takeo Doi ξεκίνησε με την ομάδα του τις εργασίες για το νέο project τον Οκτώβριο του 1941, μόλις δηλαδή ένα μήνα μετά την έκδοση των προδιαγραφών από το επιτελείο της Αεροπορίας Στρατού. Το Ki-66 είχε αρκετά κοινά με τα δύο άλλα, αλλά αντλούσε στοιχεία κυρίως από το επιτυχμένο «Τοryu», το οποίο ταίριαζε καλύτερα στα απαιτούμενα χαρακτηριστικά και είχε καλές επιδόσεις.

Κi-45: o «δρακοφονιάς» της Kawasaki

Και τα τρία έφεραν σχετικά λεπτή άτρακτο με μακρύ κόκπτιτ, η οποία κατέληγε σε μονό ουραίο. Ως προς τις διαστάσεις του, το Ki-66 ήταν μεγαλύτερο από το Ki-45 αλλά μικρότερο από το Ki-48. Τροφοδοτείτο με δύο αερόψυκτους δεκατετρακύλινδρους αστεροειδείς Nakajima Ha-115 των 1.130 ίππων έκαστος, ενώ κάτω από τις πτέρυγες, ακριβώς πίσω από τα ατρακτίδια των κινητήρων, ήταν εγκατεστημένα τα αερόφρενα βυθίσεως τα οποία πάρθηκαν αυτούσια από το Ki-48-IIb.

Το διαφανές ρύγχος του Ki-48 αντικαταστάθηκε στο Ki-66 από συμπαγές, όπου ήταν τοποθετημένα δύο πολυβόλα (τύπου 1) των 12,7 χιλιοστών. Υπήρχαν δύο ακόμη πολυβόλα (τύπου 89) των 7,7 χιλιοστών στη ράχη της ατράκτου, πίσω από το θάλαμο διακυβερνήσεως. Το πλήρωμα ήταν διμελές, από τον πιλότο και τον πυροβολητή, ο οποίος εκτελούσε και καθήκοντα ασυρματιστού.

Το πρώτο πρωτότυπο ετοιμάστηκε τον Οκτώβριο του 1942, ενώ ακολούθησαν άλλα πέντε, με το τελευταίο να παραδίδεται τον Απρίλιο του 1943. Οι δοκιμές που ακολούθησαν ήταν γενικά επιτυχημένες. Παρ’ όλα αυτά, δε δόθηκε ποτέ επίσημη έγκριση παραγωγής του. Η μέγιστη ταχύτητά του (332 μίλια/ώρα) ήταν ελάχιστα καλύτερη από αυτήν του Ki-48-II (314 μίλια/ώρα), το οποίο ήταν ήδη σε παραγωγή και αναμενόταν να μετατραπεί και σε καταδυτικό βομβαρδιστικό.

Μέχρι το κλείσιμο των εργασιών, προτάθηκαν αρκετές αλλαγές και εξετάστηκαν διάφορες εναλλακτικές στην προσπάθεια της εταιρείας να σώσει το project της. Ένα από τα πρωτότυπα μετατράπηκε σε Ki-66-Ib με την τοποθέτηση των αερόψυκτων Nakajima Ha 315-1 που απέδιδαν 1.360 ίππους. Υπήρξαν περαιτέρω βλέψεις, που δεν υλοποιήθηκαν, για το Ki-66-Ic με τους Nakajima Ha-39 των 2.100 ίππων, καθώς και το Ki-66-Id με τους Nakajima Ha-45 των 1.900 ίππων. Έγιναν σκέψεις και για το Ki-66-II ως βαρύ μαχητικό τροφοδοτούμενο με Nakajima Ha-315. Σχεδιάστηκε μεν, αλλά δεν κατασκευάστηκε ποτέ. Το πρόγραμμα του νέου αεροσκάφους έπαυσε οριστικώς τον Οκτώβριο του 1943.

Τεχνικά χαρακτηριστικά / επιδόσεις

  • Έκταση πτερύγων: 15,5 μέτρα
  • Επιφάνεια πτερύγων: 34 τετραγωνικά μέτρα
  • Ύψος: 3,7 μέτρα
  • Μήκος: 11,2 μέτρα
  • Καθαρό βάρος: 4.100 κιλά
  • Μέγιστη ταχύτητα: 332 μίλια/ώρα
  • Ανώτατο υψόμετρο: 10.000 μέτρα
  • Ρυθμός ανόδου: 670 μέτρα/λεπτό
  • Αυτονομία πτήσεως: 1.243 μίλια

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

38
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1919: Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου...

0
Υπογράφεται στην πόλη Νεϋγί (Neuilly-sur-Seine) της Γαλλίας η ομώνυμη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Βουλγαρίας και των δυνάμεων της Entente, που καθόριζε τα σύνορα της πρώτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

22 Νοεμβρίου 1940. Η απελευθέρωση της Κορυτσάς και ο θρυλικός αεροπόρος Πελοπίδας Φράγκος

Του Ηλία Στ. Δημητρόπουλου, Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητήΕίναι κάπως παράδοξο κι όμως συμβαίνει. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διάφορες προσωπικότητες τυγχάνει να είναι γνωστές...

Blast from the past: F-102 με πυραύλους AIM-4 σε εσωτερική αποθήκη

Αν κάποιοι νομίζουν πως οι εσωτερικές αποθήκες πυραύλων αέρος-αέρος, είναι μια "καινοτομία" των F-22 & F-35, πλανώνται!To Convair F-102 Delta Dagger ήταν ένα από...

To T-6 Harvard πετά ξανά με τα χρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας!

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, σε συνεργασία με το κοινωφελές Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ» είχαν προβεί στη σύναψη σύμβασης, βάσει της οποίας παραχωρείται σε αυτό αεροσκάφος T-6...