15.8 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗKawasaki Ki-66: To βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης που παραγκωνίσθηκε από το Ki-45 "Toryu"

Kawasaki Ki-66: To βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης που παραγκωνίσθηκε από το Ki-45 “Toryu”

- Advertisement -

Η δράση του αξιόμαχου Junkers Ju 87, τόσο κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου στην Ισπανία όσο και στις Πολωνία και Γαλλία το 1939-1940, τροφοδότησε τη ναζιστική προπαγάνδα και τράβηξε την προσοχή της Υπηρεσίας Πολεμικής Αεροπορίας του Ιαπωνικού Αυτοκρατορικού Στρατού (Dai-Nippon Teikoku Rikugun Kōkū Hombu) η οποία επιθύμησε να αντιγράψει τις επιτυχίες του.

Έτσι, το Σεπτέμβριο του 1941, ανέθεσε στην Kawasaki Kōkūki Kogyo K.K το σχεδιασμό ενός ελαφρού βομβαρδιστικού καθέτου εφορμήσεως, για την υποστήριξη στρατευμάτων στο πεδίο μάχης. Το αεροσκάφος απαιτήθηκε να είναι δικινητήριο, να είναι οπλισμένο με ρυγχαία πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών και οπίσθιο των 7,7 χιλιοστών, όπως και να μπορεί να μεταφέρει βόμβες βάρους μεταξύ 300 και 500 κιλών.

Διαθέτοντας τη σχετική εμπειρία από το βαρύ μαχητικό Ki-45 «Τοryu» και το ελαφρύ βομβαρδιστικό Ki-48 «Lily», ο μηχανικός Takeo Doi ξεκίνησε με την ομάδα του τις εργασίες για το νέο project τον Οκτώβριο του 1941, μόλις δηλαδή ένα μήνα μετά την έκδοση των προδιαγραφών από το επιτελείο της Αεροπορίας Στρατού. Το Ki-66 είχε αρκετά κοινά με τα δύο άλλα, αλλά αντλούσε στοιχεία κυρίως από το επιτυχμένο «Τοryu», το οποίο ταίριαζε καλύτερα στα απαιτούμενα χαρακτηριστικά και είχε καλές επιδόσεις.

Κi-45: o «δρακοφονιάς» της Kawasaki

Και τα τρία έφεραν σχετικά λεπτή άτρακτο με μακρύ κόκπτιτ, η οποία κατέληγε σε μονό ουραίο. Ως προς τις διαστάσεις του, το Ki-66 ήταν μεγαλύτερο από το Ki-45 αλλά μικρότερο από το Ki-48. Τροφοδοτείτο με δύο αερόψυκτους δεκατετρακύλινδρους αστεροειδείς Nakajima Ha-115 των 1.130 ίππων έκαστος, ενώ κάτω από τις πτέρυγες, ακριβώς πίσω από τα ατρακτίδια των κινητήρων, ήταν εγκατεστημένα τα αερόφρενα βυθίσεως τα οποία πάρθηκαν αυτούσια από το Ki-48-IIb.

Το διαφανές ρύγχος του Ki-48 αντικαταστάθηκε στο Ki-66 από συμπαγές, όπου ήταν τοποθετημένα δύο πολυβόλα (τύπου 1) των 12,7 χιλιοστών. Υπήρχαν δύο ακόμη πολυβόλα (τύπου 89) των 7,7 χιλιοστών στη ράχη της ατράκτου, πίσω από το θάλαμο διακυβερνήσεως. Το πλήρωμα ήταν διμελές, από τον πιλότο και τον πυροβολητή, ο οποίος εκτελούσε και καθήκοντα ασυρματιστού.

Το πρώτο πρωτότυπο ετοιμάστηκε τον Οκτώβριο του 1942, ενώ ακολούθησαν άλλα πέντε, με το τελευταίο να παραδίδεται τον Απρίλιο του 1943. Οι δοκιμές που ακολούθησαν ήταν γενικά επιτυχημένες. Παρ’ όλα αυτά, δε δόθηκε ποτέ επίσημη έγκριση παραγωγής του. Η μέγιστη ταχύτητά του (332 μίλια/ώρα) ήταν ελάχιστα καλύτερη από αυτήν του Ki-48-II (314 μίλια/ώρα), το οποίο ήταν ήδη σε παραγωγή και αναμενόταν να μετατραπεί και σε καταδυτικό βομβαρδιστικό.

Μέχρι το κλείσιμο των εργασιών, προτάθηκαν αρκετές αλλαγές και εξετάστηκαν διάφορες εναλλακτικές στην προσπάθεια της εταιρείας να σώσει το project της. Ένα από τα πρωτότυπα μετατράπηκε σε Ki-66-Ib με την τοποθέτηση των αερόψυκτων Nakajima Ha 315-1 που απέδιδαν 1.360 ίππους. Υπήρξαν περαιτέρω βλέψεις, που δεν υλοποιήθηκαν, για το Ki-66-Ic με τους Nakajima Ha-39 των 2.100 ίππων, καθώς και το Ki-66-Id με τους Nakajima Ha-45 των 1.900 ίππων. Έγιναν σκέψεις και για το Ki-66-II ως βαρύ μαχητικό τροφοδοτούμενο με Nakajima Ha-315. Σχεδιάστηκε μεν, αλλά δεν κατασκευάστηκε ποτέ. Το πρόγραμμα του νέου αεροσκάφους έπαυσε οριστικώς τον Οκτώβριο του 1943.

Τεχνικά χαρακτηριστικά / επιδόσεις

  • Έκταση πτερύγων: 15,5 μέτρα
  • Επιφάνεια πτερύγων: 34 τετραγωνικά μέτρα
  • Ύψος: 3,7 μέτρα
  • Μήκος: 11,2 μέτρα
  • Καθαρό βάρος: 4.100 κιλά
  • Μέγιστη ταχύτητα: 332 μίλια/ώρα
  • Ανώτατο υψόμετρο: 10.000 μέτρα
  • Ρυθμός ανόδου: 670 μέτρα/λεπτό
  • Αυτονομία πτήσεως: 1.243 μίλια

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί δεν αγοράζουμε ιαπωνικά όπλα σαν τις φρεγάτες Μogami; Μπορούμε ή όχι;

Στην ατέρμονη ελληνική συζήτηση για εξοπλισμούς δεν είναι καθόλου σπάνιο να εμφανιστεί κάποιος και να αναφωνήσει «φρεγάτες Mogami να πάρουμε!», ή «πυροσβεστικά αεροσκάφη ShinMaywa...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πολεμική Αεροπορία: Αντέχουμε να πουλήσουμε τα Mirage 2000-5 και τα F-16...

Των Φαίδωνα Γ. Καραϊωσηφίδη & Ηλια Παπανικολάου. Επιπλέον στοιχεία Brian Schofield, Aerospace Analyst. Δημοσιεύθηκε στην "ΠΤΗΣΗ", τεύχος 46, Μάρτιος 2024.Το παρακάτω κείμενο γράφηκε πριν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Μαρτίου 1854: Τo ξέσπασμα του Κριμαϊκού, ο...

1
Βρετανία και Γαλλία κηρύσσουν τον πόλεμο στη Ρωσία, στον πρώτο σύγχρονο πόλεμο σε ευρωπαϊκό έδαφος. Αιτία ήταν η σύγκρουση ανάμεσα στον ρωσικό και στον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η ένδοξη δράση του μεταγωγικού Noratlas με τα χρώματα του Ισραήλ

Το γαλλικό - ελαφρό με τα σημερινά μέτρα, μέσο με τα μέτρα της εποχής του - μεταγωγικό Noratlas της κρατικής αεροπορικής βιομηχανίας Société nationale...

1966-1976: Οι ελληνικοί εξοπλισμοί σε μια κρίσιμη δεκαετία – από τα Noratlas στην εισβολή της Κύπρου, μέρος Β’

Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσθηκαν οι περιστάσεις που οδήγησαν στην απόκτηση του Noratlas από την ΕΒΑ, ιδίως η ματαίωση της προμήθειας των 4...

Βίντεο: Το ιστορικό Boeing 747 “Olympic Eagle” γίνεται έκθεμα στο Ελληνικό

Ένα από τα εμβληματικά αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το Boeing 747Β SX-OAB "Olympic Eagle", μετακινήθηκε και τοποθετήθηκε δίπλα στο κτήριο Saarinen (το κεντρικό του...