Του αναγνώστη μας Mavi 70, τον οποίο και ευχαριστούμε.
Ήταν το μακρινό 2014 όταν η ακτοφυλακή της Νορβηγίας δρομολόγησε την αντικατάσταση των πλοίων κλάσεως Nordkapp που συμπλήρωναν 40 χρόνια ζωής. Η ανάγκη της ακτοφυλακής να καλύψει τα ενεργειακά πεδία που βρίσκονται στην Βόρεια Θάλασσα σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε αυτά τα νερά, βάρυνε στην ακύρωση της αρχικής της απόφασης για προμήθεια 1 large OPV (Project 6615) 135+ μέτρων και 2 medium OPV (project P3049) 125 μέτρων για να ναυπηγήσει τελικά 3 μεγάλα OPV project 6615.
Ακολουθώντας μια εθνική στρατηγική δεκαετιών το Νορβηγικό δημόσιο απέκλεισε ξένους ναυπηγικούς οίκους από το διαγωνισμό που ξεκίνησε το 2016. Οι εταιρείες που κατέθεσαν πρόταση ήταν η Westcon, η Kleven και η Vard, η οποία ανήκει στην Fincantieri. To 2018 η Vard κέρδισε τον διαγωνισμό με συμβόλαιο ύψους 618 εκατομμυρίων δολαρίων για τα 3 σκάφη: W310 KV Jan Mayen, W311 KV Bjørnøya και W312 KV Hopen. Τα συγκεκριμένα κλάσης Jan Mayen (όπως πλέον λέγονται) θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Tulcea στη Ρουμανία και αναμένεται να παραδοθούν στην ακτοφυλακή της Νορβηγίας το Α΄ τρίμηνο του 2022, το Α΄τρίμηνο του 2023 και το Α΄τρίμηνο του 2024, αντίστοιχα.
Τα γενικά χαρακτηριστικά της κλάσης είναι…
Η συνέχεια στο αδελφό site navaldefence.gr