Τα ισραηλινά ναυπηγεία Israel Shipyards Ltd. ξεκίνησαν τη ναυπήγηση του πρώτου από τα δύο περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης (ΠΑΘ) OPV-45, που όπως ανακοινώθηκε είχαν παραγγελθεί για την Ακτή Ελεφαντοστού (Côte d’Ivoire).
“Το πρώτο στάδιο της ναυπήγησης του πρώτου OPV-45 από τα συνολικά δύο περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης, που θα παραδοθούν στην αφρικανική χώρα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, έχει ήδη ξεκινήσει”, ανακοίνωσε η εταιρεία στις 16 Δεκεμβρίου. Η παραγγελία των περιπολικών πλοίων ανακοινώθηκε από τα ναυπηγεία Israel Shipyards τον περασμένο Ιούλιο αλλά απέφυγαν να κατονομάσουν τον πελάτη, παρότι υπονοήθηκε πως επρόκειτο για ναυτική χώρα στην περιοχή επιχειρήσεων του κόλπου της Γουινέας, όταν αναφέρθηκε πως τα σκάφη ήταν σχεδιασμένα να παρέχουν “προστασία έναντι της ανερχόμενης πειρατικής απειλής στην περιοχή”.
Ο ιστότοπος Africa Intelligence ανέφερε αργότερα μέσα στον ιούλιο πως τα ΠΑΘ είχαν παραγγελθεί από την Ακτή Ελεφαντοστού.
Το OPV-45 εκτοπίζει 300 τόνους, έχει μήκος 45.7 μέτρων, πλάτος 8.6 μ. και βύθισμα 2.4 μ.. Οι δύο κινητήρες ντίζελ MAN 6V 175D-MM παρέχουν συνολική ισχύ 2,960 kW στις 1,900 rpm επιτρέποντας την ανάπτυξη μέγιστης ταχύτητας 24 κόμβων. Η ακτίνα δράσης του είναι 3,500 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 12 κόμβων.
Το ΠΑΘ έχει πλήρωμα έως 20 ατόμων, με επιπλέον ενδιαιτήσεις για τη φιλοξενία επιπλέον 20. Δύο εμπορευματοκιβώτια των 20 ποδών μπορούν να μεταφερθούν με τη βοήθεια ενός γερανού καταστρώματος και μια πνευστή λέμβος σκληρής καρίνας των 7 μέτρων μπορεί να αφεθεί από τη ράμπα πρύμνης.
Κορβέτα ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ, ιδανική λύση για το ΠΝ στους 800 τόνους;
Τα ναυπηγεία Israel Shipyards δήλωσαν πως τα δύο αφρικανικά OPV-45 θα εξοπλιστούν με συστήματα παρατήρησης ημέρας/νυχτός ισραηλινής κατασκευής και σταθεροποιημένους σταθμούς οπλισμού για να βελτιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα των πυρών τους κατά τη διάρκεια των αποστολών. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης την εν συνεχεία υποστήριξη, εκπαίδευση των πληρωμάτων και του τεχνικού προσωπικού καθώς και τη δημιουργία μιας βάσης υποστήριξης στο έδαφος της χώρας.
Το ελληνικό κοινό θα θυμάται τα Israel Shipyards από την ανάληψη ναυπήγησης των κυπριακών Περιπολικών Ανοιχτής Θαλάσσης βασισμένων στη σειρά Sa’ar και στην πρόταση προς τα ελληνικά ναυπηγεία Σύρου ONEX για την από κοινού πρόταση ανάπτυξης της κορβέτας “Θεμιστοκλής”.