22.3 C
Athens
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΗ συντριβή της Πτήσης 605 των Ινδικών Αερογραμμών, πρώτη για Α320 σε...

Η συντριβή της Πτήσης 605 των Ινδικών Αερογραμμών, πρώτη για Α320 σε προγραμματισμένο δρομολόγιο

- Advertisement -

Το Α320 ήταν η πρώτη προσπάθεια της Airbus να παρουσιάσει ένα αεροπλάνο «στενής ατράκτου», μετά τα πρωτοποριακά για την εποχή τους αλλά πολύ μεγάλα Α300/310 και να κερδίσει το τμήμα της αγοράς που μονοπωλούσε το Boeing 727.

Ξεκινώντας από ένα «λευκό φύλο χαρτιού» σχεδίασε ένα αεροσκάφος που όπως χαρακτηριστικά περιγράφηκε  ήταν ένας «ιπτάμενος υπολογιστής», ο οποίος στόχευε να βοηθά τους χειριστές αλλά αρχικά δημιούργησε περιστατικά που κανείς δεν περίμενε.

Το περιστατικό της Air India ήταν το πρώτο που έγινε σε προγραμματισμένη επιβατική πτήση  και δημιούργησε αίσθηση.

Η Πτήση 655 της Air India, στις 14 Φεβρουαρίου 1990, είχε όλες τις προϋποθέσεις να είναι ένα δρομολόγιο ρουτίνας ανάμεσα στη Βομβάη και την Μπανγκαλόρ. Ο καιρός ήταν εξαιρετικός με ορατότητα που έφτανε τα 10 χιλιόμετρα, με ελάχιστα σύννεφα κι άνεμο που δεν ξεπερνούσε τους 5 κόμβους.

Λίγο μετά το μεσημέρι το αεροσκάφος άρχισε την κάθοδο πριν προχωρήσει σε μια προσέγγιση εξ’ όψεως στο διάδρομο «09» του αεροδρομίου προορισμού. Το πλήρωμα επέλεξε να κάνει την κάθοδο κρατώντας τους κινητήρες στη χαμηλότερη ισχύ και διατηρώντας τον έλεγχο της καθόδου χωρίς τη παρέμβαση του  ψηφιακού συστήματος ελέγχου του αεροσκάφους.

Όπως και σε άλλα συμβάντα όμως οι χειριστές απέτυχαν να φέρουν το Airbus A320-231 («VT-EPN»), στο σωστό ύψος πάνω από το κατώφλι του διαδρόμου και προσέκρουσαν 700 μέτρα πριν από αυτό σε ένα γειτονικό γήπεδο γκολφ.

Μετά την αρχική επαφή με το έδαφος το αεροσκάφος ανέβηκε μέχρι τα 70 μέτρα πριν συντριβεί και  σταματήσει σε ένα ανάχωμα με αποτέλεσμα το θάνατο 92 εκ των 146 επιβαινόντων.

Το εντυπωσιακό είναι ότι λίγο πριν την συντριβή  ακούστηκαν κανονικά στο πιλοτήριο οι αναγγελίες για το ύψος πριν την προσγείωση (καθώς το αεροσκάφος είχε την προβλεπόμενη πορεία), αλλά οι χειριστές δεν μπόρεσαν να αντιδράσουν εγκαίρως, όταν είδαν ότι ήταν περισσότερο από μισό χιλιόμετρο από το αεροδρόμιο και ν’ αποφύγουν την επαφή με το έδαφος.

Τις μέρες μετά το δυστύχημα στην Ινδία και τη Γαλλία (που είναι η έδρα της  Airbus) έγιναν αρκετές συζητήσεις σχετικά με τις ευθύνες για το περιστατικό. Η ινδική κυβέρνηση υποστήριξε ότι η υποδομή του αεροδρομίου ήταν ασύμβατη με αυτή του αεροσκάφους ενώ η κατασκευάστρια εταιρία προσπάθησε να αναδείξει την ευθύνη του χειριστή,  ο οποίος είχε ένα μέτριο φάκελο εκπαίδευσης.

Οι έρευνες πάντως επικεντρώθηκαν στο λόγο επιλογής της διαμόρφωσης καθόδου χωρίς την παρέμβαση του υπολογιστή, που λόγω περιορισμένης επιτήρησης από το πλήρωμα συνέβαλε στη συντριβή.

Για μια ακόμα φορά όμως, μετά το περιστατικό με το A320-111, στo αεροδρόμιο  Mulhouse-Habsheim Airport στις 26 Ιουνίου 1988, κατά την διάρκεια πτήσης επίδειξης (Air France Flight 296) με τρεις νεκρούς,  δημιουργήθηκαν αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης των πληρωμάτων του Α320.

Η εντελώς διαφορετική φιλοσοφία λειτουργίας συγκριτικά με τα ανταγωνιστικά Boeing 727/737 κι DC-9/MD-80, που έβαζε έναν υπολογιστή  ανάμεσα στον χειριστή και το αεροσκάφος αποδείχθηκε ότι απαιτούσε μια διαφορετική προσέγγιση από την αρχική, δηλαδή… «να το αεροπλάνο πετά μόνο του».

Τάσσος Αναστασιάδης 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΛΒΟ: ψάχνει ξανά μνηστήρα όταν όλη η Ευρώπη παραγγέλνει τα Leopard 2 που έφτιαχνε…

Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΕΛΒΟΠωλείται εκ νέου η Ελληνική Βιομηχανια Οχημάτων; Δημοσιεύματα αυτό αναφέρουν.H πολύπαθη εταιρεία ιδιωτικοποιήθηκε μόλις το Φεβρουάριο του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η 4η φρεγάτα FDI πιο “κοντά” στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό

51
Η επερχόμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στη Γαλλία, στο ναυπηγείο του Λοριάν, στις 6 Ιουνίου (ενώ θα παραστεί στις εκδηλώσεις για την επέτειο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Μαΐου 1982: Η βύθιση του HMS Coventry...

21
Βυθίζεται μετά από αεροπορική επίθεση το αντιτορπιλικό του βρετανικού στόλου HMS Coventry. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη απώλεια πολεμικού πλοίου των Βρετανών κατά τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Μαΐου 1982: Η βύθιση του HMS Coventry στα Φώκλαντ

Βυθίζεται μετά από αεροπορική επίθεση το αντιτορπιλικό του βρετανικού στόλου HMS Coventry. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη απώλεια πολεμικού πλοίου των Βρετανών κατά τον...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Μαΐου 1940: Τα γερμανικά Panzer φτάνουν στη Μάγχη

Η 2η Μεραρχία Panzer φτάνει στα παράλια της Μάγχης κλείνοντας τη λαβίδα πίσω από το Βρετανικό Εκστρατευτικό Σώμα και τον Γαλλικό στρατό.Τον Μάιο...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Μαΐου 1953: “Grable”, βολή ατομικού όπλου από πυροβόλο

Η Διεύθυνση Ατομικού Πυροβολικού του Αμερικανικού Στρατού πραγματοποιεί την πρώτη και τελευταία βολή ατομικού όπλου από συμβατικό πυροβόλο, στο πεδίο ατομικών δοκιμών στη Νεβάδα.Η...