12.2 C
Athens
Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η επιτυχία του Ναυτικού στη συντήρηση των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων S-70

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η επιτυχία του Ναυτικού στη συντήρηση των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων S-70

- Advertisement -

Από το 2021, όπου ξεκίνησε η συντήρηση των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων S-70B/B6 Aegean Hawk, από το Πολεμικό Ναυτικό, έχουν εμφανιστεί πολλά δημοσιεύματα σχετικά με τη συγκεκριμένη σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία που την έχει αναλάβει. Πρόσφατα υπήρξε αναφορά πως “η σύμβαση δεν πάει καλά” και πως “το κόστος είναι 5 ή 6 φορές μεγαλύτερο” σε σχέση με εκείνο που θα είχε το Πολεμικό Ναυτικό με δικά του μέσα. Καθώς παρακολουθούμε στενά το θέμα μπορούμε να δώσουμε σήμερα μια διαυγή αποτύπωση του τι συμβαίνει με τα συγκεκριμένα ελικόπτερα. Και όταν ήδη το ΠΝ έχει παραλάβει το 8ο ελικόπτερό του από συντήρηση στον ιδιωτικό φορέα.

Αρχικά, το ΠΝ πρωτοπόρησε, όταν αποφάσισε να αναθέσει -με διαφάνεια- τη συντήρηση των ελικοπτέρων του με διακρατική συμφωνία, στο Αμερικανικό Ναυτικό. Όπου του ζήτησε να βρει τρόπο να κάνει την συντήρηση στην Ελλάδα. Αυτό απευθύνθηκε στην κατασκευάστρια εταιρεία Sikorsky, η οποία με τη σειρά της, αφού πήρε προσφορές και αξιολόγησε εταιρείες που παρέχουν τέτοιο έργο στη χώρα μας, επέλεξε μια από αυτές, την Aeroservices.

ΑΠΟΨΗ: Γιατί το ΠΝ έγραψε ιστορία με το πρώτο S-70B6 που μπαίνει για συντήρηση. Σε 42 μέρες στον αέρα!

Να θυμίσουμε εδώ πως στην παράδοση του πρώτου συντηρημένου S-70B, ήταν παρόντες οι Αρχηγοί ΓΕΕΘΑ και ΓΕΝ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, και Ναύαρχος Στυλιανός Πετράκης. Και οι δυο, ήθελαν να έχουν διαθέσιμα ελικόπτερα και υποδομή για τη συντήρησή τους στην Ελλάδα και το προώθησαν μεθοδικά. Ας δούμε όμως πως το ΠΝ έφτασε σε αυτή την απόφαση.

Aρχικά το προσωπικό που ασχολούνταν με τη συντήρηση των ιπταμένων μέσων, είχε απομειωθεί σημαντικά. Η “μνημονιακή” δεκαετία που είχε προηγηθεί είχε οδηγήσει πλήθος ικανών μηχανικών και ιπταμένων σε αποστρατεία. Ο ιδιωτικός τομέας παγκοσμίως, έδινε πολλαπλάσια χρήματα από αυτά που μπορούσε -που επιτρεπόταν- να δώσει το ΠΝ στα πολύτιμα στελέχη του. Ταυτόχρονα, το ΠΝ έχει συγκεκριμένο αριθμό προσωπικού που μπορεί να εισάγει στις παραγωγικές του σχολές. Με λίγα λόγια, η έλλειψη στελεχών είχε οδηγήσει την κατάσταση σε ασφυξία.

Φυσικά η απόφαση να γίνει η συντήρηση από ιδιωτικό φορέα, δεν ήταν ανέφελη. Ο τότε ΑΓΕΝ δέχτηκε αρνητικές εισηγήσεις για το θέμα, και μάλιστα έγινε και μελέτη, όπου αναζητήθηκε πόσο φθηνότερη θα ήταν η πρόσληψη 50 πολιτών τεχνικών, που θα έκαναν τη συντήρηση, με μισθό όμως δημοσίου. Η μελέτη αυτή φυσικά παρέβλεπε το γεγονός ότι οι πολίτες, μόλις έπαιρναν την πολύτιμη και πανάκριβη εκπαίδευση, και όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, δεν είχαν λόγο να μείνουν στο ΠΝ.

S-70B6, Hellenic Navy

Οι αντιδράσεις εντός ΠΝ ήταν σκληρές και οι εσωτερικές ζυμώσεις έντονες. Γιαυτό και υπήρχαν κατά καιρούς διαρροές για “ακριβές λύσεις” ή ακόμη χειρότερα, για “επικίνδυνες λύσεις”. Εντωμεταξύ, υπήρξαν και άλλες ενέργειες, που δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να γραφτούν.

Την κατάσταση την διαχειρίστηκε δυναμικά η ηγεσία του ΠΝ και ειδικά ο νυν ΑΓΕΝ, και πριν Αρχηγός Στόλου, Αντιναύαρχος Δημήτριος Κατάρας. Ήταν οι δικές του χειρουργικές κινήσεις που έλυσαν και τα τελευταία προβλήματα. Ποιος είναι το αποτέλεσμα; Η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο, έχει ήδη παραδώσει οκτώ ελικόπτερα S-70B/Β6, και μάλιστα με το ΠΝ είναι πολύ ευχαριστημένο με την εργασία, ενώ πλέον συνεργάζεται αρμονικά με τον ανάδοχο και σχεδιάζει προσεκτικά τις διαθεσιμότητές του.

Να εξηγήσουμε εδώ πως η ιδιωτική εταιρεία είναι ελληνική. Και σε περίπτωση πολέμου, η ίδια και το προσωπικό της εντάσσονται αυτόματα στις Ένοπλες Δυνάμεις, οπότε η ικανότητα συντήρησης διατηρείται. Ενώ, η “ελάφρυνση” του προσωπικού του ΠΝ δεν έχει οδηγήσει σε απαξίωση τους ικανότατους μηχανικούς στη βάση στο Κοτρώνι, αλλά αντίθετα, τους επιτρέπει πλέον να συνοδεύουν τα ελικόπτερα πάνω στα πλοία, αλλά και να κάνουν άλλες, σημαντικές εργασίες. Για παράδειγμα, στο Κοτρώνι αυτή τη στιγμή τα ικανά στελέχη του ΠΝ ανακατασκευάζουν ένα ελικόπτερο που οποιοδήποτε άλλο Ναυτικό, θα είχε αποσύρει.

Σε ότι αφορά το κόστος και όσα γράφτηκαν για “5 ή 6 φορές παραπάνω”. Αυτό είναι λάθος και έχει και πολλές αναγνώσεις. Καταρχάς, κανείς δεν αναφέρει το κόστος του να μην πετάει ένα ιπτάμενο μέσο, όταν το χρειάζεσαι. Αλλά και πάλι, έχει αποδειχτεί ότι η συντήρηση με αυτό τον τρόπο, είναι αποδοτικότερη και φθηνότερη από οποιαδήποτε άλλη λύση είχε δοκιμάσει το ΠΝ στο παρελθόν. Και πλέον υπάρχει υψηλή διαθεσιμότητα, σε μέσα τα οποία είχαν εγκαταλειφθεί και καννιβαλιστεί.

H Aeroservices εργάζεται αυτή τη στιγμή στο ένατο Aegean Hawk, ενώ μέσα στον Απρίλιο θα υποδεχτεί το δέκατο. Η ίδια…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

53 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
53 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι Τούρκοι διπλασιάζουν το Ναύσταθμο του Ακσάζ, η Ελλάδα “πάγωσε” Σούδα και Αλμυρό

Η αναβάθμιση του τουρκικού ναυστάθμου στο Ακσάζ, στη νοτιοδυτική πλευρά της Τουρκίας, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, όταν ολοκληρωθεί, θα προσφέρει σημαντικά στην στρατιωτική ενδυνάμωση της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Diehl ανέλαβε την ανάπτυξη του IRIS-T Block 2, η...

34
Στα τέλη Δεκεμβρίου, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Εξοπλισμού, Πληροφορικής και Υποστήριξης. των Γερμανικών Ενόπλων Δυναμέων (BAAINBw) και η Diehl Defence υπέγραψαν σύμβαση για την ανάπτυξη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Ιανουαρίου 1923: Η ανταλλαγή πληθυσμών με την...

4
Υπογράφεται στη Λωζάνη της Ελβετίας η συνθήκη ανταλλαγής των πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, όπου 1.500.000 Έλληνες της Ανατολής και 500.000 Τούρκοι της Ελλάδας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Λετονία προμηθεύεται τεθωρακισμένα ASCOD – τι πληρώνει

Μια ακόμη αγορά τεθωρακισμένων μας έρχεται από τις χώρες της Βαλτικής, αυτή τη φορά από τη Λετονία, η οποία υπέγραψε συμβόλαιο για 42 ASCOD...

ΥΠΕΘΑ: Γιατί γίνονται οι εκτακτές κρίσεις αξιωματικών – πως εξυπηρετείται η “Ατζέντα 2030”

Την παρακάτω ενημέρωση κυκλοφόρησε το υπουργείο Εθνικής Αμύνης, ώστε να δώσει ένα πλαίσιο ερμηνείας για τις έκτακτες κρίσεις ανωτάτων και ανωτέρων αξιωματικών που έγιναν,...

Τα μη επανδρωμένα V-BAT προτιμά το Ιαπωνικό Ναυτικό

Τα καθέτου απογειώσεως μη επανδρωμένα V-BAT της αμερικανικής εταιρείας Shield AI θα προμηθευθεί το Ιαπωνικό Ναυτικό για ρόλους επισκόπισης και αναγνώρισης. Τα αεροσκάφη θα...