25.7 C
Athens
Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗH USAF αντιμέτωπη με «ανησυχητικό έλλειμμα» έμπειρων χειριστών

H USAF αντιμέτωπη με «ανησυχητικό έλλειμμα» έμπειρων χειριστών

- Advertisement -


Η αμερικανική Αεροπορία αγωνίζεται να εκπαιδεύσει επαρκή αριθμό χειριστών μαχητικών καθώς σύμφωνα με τον επικεφαλής της Air Combat Command, Πτέραρχο Μάικ Χολμς, ο συρρικνούμενος αριθμός Μοιρών εμποδίζει την USAF να παράσχει στους νέους πιλότους μαχητικών αρκετή εμπειρία ώστε να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Μετά το πέρας της πτητικής εκπαίδευσης, ένας χειριστής χρειάζεται περίπου τρία χρόνια για να ωριμάσει, με κάθε Μοίρα να «βγάζει» τυπικά τέσσερεις με έξι έμπειρους χειριστές μαχητικών τον χρόνο.
Όμως η αμερικανική Αεροπορία δεν είναι αυτή που ήταν την δεκαετία του ’90. Από τις 134 Μοίρες μαχητικών που διέθετε την εποχή του Πολέμου στον Κόλπο, σήμερα διαθέτει μόλις 55 και από αυτές μόνο 32 Μοίρες είναι πρώτης γραμμής. Μιλώντας πρόσφατα σε εκδήλωση στο Άρλινγκτον της Βιρτζίνια, ο Διοικητής της ACC είπε χαρακτηριστικά: «Δεν θέλω απλώς να ρίχνω κόσμο (στις Μοίρες) μετά την πτητική εκπαίδευση… Στόχος μας πρέπει να είναι η παραγωγή έμπειρων 11F (χειριστές μαχητικών) και όχι απλώς τύπων που πετούν μαχητικά».

Από την πλευρά της η USAF επιταχύνει την διαδικασία αλλά είναι αυτό αρκετό; Ο Πτέραρχος Χολμς υποστηρίζει ότι η Αεροπορία θα πρέπει να αναθεωρήσει το όριο των έμπειρων πιλότων ανά Μοίρα και να μετακινεί τους «παλιούς», φέρνοντας στην θέση τους άπειρους χειριστές. Η Αεροπορία, πιστεύει, θα πρέπει να συνεργαστεί με μονάδες της Αεροπορικής Εθνοφρουράς (Air National Guard) και της Αεροπορικής Εφεδρείας (Air Force Reserve) δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες στους χειριστές να «βάλουν ώρες».
Ανθυποσμηναγοί «φρέσκοι» από την Αεροπορική Ακαδημία θα πηγαίνουν σε Μοίρες της ANG ή της AFRES –οι οποίες επίσης αντιμετωπίζουν πρόβλημα να επανδρώσουν τα αεροσκάφη τους– εάν οι Μοίρες πρώτης γραμμής της δεν έχουν την δυνατότητα να τους εκπαιδεύσουν. Ήδη η Αεροπορία σχεδιάζει να στείλει νεαρούς χειριστές σε Μοίρες του Ναυτικού ή των Πεζοναυτών για να αποκτήσουν εμπειρία πετώντας με EA-18 Growlers και F-35.

Μελέτη της USAF εξετάζει την ιδανική ισορροπία μεταξύ της εκπαίδευσης στον εξομοιωτή και στο… αληθινό πέταγμα. «Ποιος είναι ο βέλτιστος ετήσιος αριθμός εξόδων και ωρών στο εξομοιωτή για έναν πιλότο F-22, για έναν που πετά με F-15 και για έναν χειριστή ελικοπτέρου HH-60; Θα είναι διαφορετικός για κάθε κατηγορία. Τί μπορούμε να κάνουμε για να πετύχουμε τον βέλτιστο αριθμό και πώς θα έπρεπε να διαμορφώνουμε τα προγράμματα των ωρών πτήσης καθώς προχωρούμε;» διερωτάται ο Πτέραρχος Χολμς.
Ο προβληματισμός του κάθε άλλο παρά υπερβολικός φαντάζει την ώρα που η USAF παλεύει με ένα υπαρκτό όσο και ανησυχητικό έλλειμα χειριστών το οποίο φθάνει τους 2.000 ιπταμένους. Η έλλειψη είναι πιο πιεστική στους κόλπους των χειριστών μαχητικών καθώς για την κάλυψη των αναγκών της Αεροπορίας «λείπουν» περίπου 1.300 ιπτάμενοι.
Το έλλειμα χειριστών δεν είναι κάτι καινούργιο, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει οξυνθεί σε ανησυχητικό βαθμό. Η ισχύς της USAF, όσον αφορά το θέμα των ιπταμένων, χαρακτηρίζεται «ισχνή» και όχι χωρίς λόγο. Βάσει των νυν ελλείψεων αλλά και των προβλεπόμενων, εκτιμάται ότι στα τέλη του επόμενου έτους η Αεροπορία θα έχει λιγότερους από 2.643 πιλότους πρώτης γραμμής από τους 3.643 που χρειάζεται για να εκτελέσει την αποστολή της.

Πίσω από τις ελλείψεις κρύβονται αφενός ο ακατάπαυστος ρυθμός επιχειρήσεων και ανάπτυξης δυνάμεων και αφετέρου το δέλεαρ των παχυλών αμοιβών στις αεροπορικές εταιρίες οι οποίες αντλούν έμπειρους αεροπόρους αποστερώντας την USAF από ικανά στελέχη. Κανείς δεν πιστεύει ότι η Αεροπορία θα μπορέσει να υπερθεματίσει στο θέμα των αμοιβών και πρώτος ο Διοικητής της Air Combat Command δηλώνει πως δεν μπορεί να πληρώσει τους πιλότους του με αυτά που δίνουν οι αεροπορικές εταιρίες.
Σε αντιστάθμισμα, η Αεροπορία προσπαθεί να βελτιώσει το ποσοστό παραμονής στην υπηρεσία ενισχύοντας σημαντικά τα μπόνους, αυξάνοντας το διοικητικό προσωπικό και συνάπτοντας συμβάσεις για την διεκπεραίωση του γραφειοκρατικού έργου στις Μοίρες ώστε να μην επιβαρύνονται οι ιπτάμενοι αξιωματικοί. Κυρίως όμως μειώνει δραματικά τον αριθμό των ετησίων θητειών TDY (Temporary Duty) για τους πιλότους μαχητικών –με εξαίρεση τους χειριστές της Air Combat Command που είναι επιφορτισμένοι με την εκπαίδευση ξένων πιλότων από συμμαχικές χώρες καθώς η μακρόχρονη σχέση εκπαιδευτή-εκπαιδευομένου κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική.
 
Αλέξανδρος Θεολόγου
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα,...

57
Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Σεπτεμβρίου 1356: Δεύτερη μάχη του Πουατιέ, μια...

0
Αν και δεν πρόκειται για την ομώνυμη μάχη του 732 κατά των Αράβων που σφράγισε τις τύχες της Ευρώπης, η δεύτερη αυτή μάχη του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Μέχρι το 2032 θα πετάνε τα ισπανικά Harrier – άγνωστο αν θα αντικατασταθούν

Στη δύση τους βρίσκονται τα 10 ισπανικά μαχητικά AV-8B Harrier, που υπηρετούν στο μικρό αεροπλανοφόρο/υποστήριξης αποβάσεων του Ναυτικού της χώρας, το Juan Carlos Ι....

Συντριβή ελικοπτέρου Black Hawk στις ΗΠΑ – 4 νεκροί

Ελικόπτερο MH-60 Black Hawk του Αμερικανικού Στρατού συνετρίβη την Τετάρτη στην Πολιτεία Ουάσινγκτον, με συνέπεια τον θάνατο των τεσσάρων επιβαινόντων.Το ελικόπτερο χάθηκε κατά τη...

Πόσο γρήγορα πάει μια Ferrari πάνω σε… αεροπλανοφόρο; – βίντεο

Από τα παράδοξα αλλά σίγουρα για μεγάλη διασκέδαση των φίλων της αυτοκίνησης και των αμυντικών. Έτσι, στην Ιταλία έγινε χθες απόπειρα να σπάσει το...