16.8 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΓΕΝΙΚΑΒΙΒΛΙΑΗ Κατάκτηση των Αιθέρων, Αεροπορική Ιδέα και Ιστορία

Η Κατάκτηση των Αιθέρων, Αεροπορική Ιδέα και Ιστορία

- Advertisement -


Του Υποπτεράρχου (Ι) ε.α. Παναγιώτη-Βαρδή Παπαδάκη
Γλώσσα: Ελληνικά, Σελίδες 576, Διαστάσεις: 17×24 εκ. Εκδόσεις: Ι. Σιδέρης
Το νέο βιβλίο του Υποπτεράρχου (Ι) ε.α. Παναγιώτη-Βαρδή Παπαδάκη πραγματεύεται την Αεροπορική Ιστορία στην Ελλάδα και Διεθνώς, θέμα με πολύ μεγάλο εύρος που η κάλυψή του είναι πάντα ένας άθλος. Ο συγγραφέας όμως στην δική απόπειρα έρχεται να μας προσφέρει ένα πλούσιο και ενδιαφέρον σύγγραμμα που καλύπτει την πορεία της ανθρωπότητας στην κατάκτηση της πτήσης και μέσα από αυτή την ιστορία πολεμικών αεροποριών, τόσο της ελληνικής όσο και άλλων χωρών. Ο Παναγιώτης-Βαρδής Παπαδάκης γεννήθηκε το 1933 στα Χανιά. Φοίτησε στη Σχολή Ικάρων με την 26η Σειρά και ονομάστηκε Ανθυποσμηναγός το 1955. Σταδιοδρόμησε στην Πολεμική Αεροπορία ως Ιπτάμενος Αξιωματικός, υπηρετήσας σε Μοίρες μαχητικών αεροσκαφών και σε διοικητικές και επιτελικές θέσεις, αποστρατευθείς το 1981 με τον βαθμό του Υποπτεράρχου. Αξιοσημείωτη σταθμοί στην καριέρα του ήταν ως Διοικητής της 337 Μοίρας αεροσκαφών αναχαίτισης παντός καιρού με F-86D Sabre Dog και στη συνέχεια της νεοσύστατης, το 1969, 353 Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας (MΝΑΣ)  με ανθυποβρυχιακά αεροσκάφη HU-16B Albatross. Με τον βαθμό του Σμηνάρχου αξιοποιήθηκε στα παραληφθέντα το 1975-76 αεροσκάφη βομβαρδισμού A-7H Corsair ως Διοικητής της 115 Πτέρυγας Μάχης. Ομοίως, με τον βαθμό του Ταξιάρχου κατέστη ετοιμοπόλεμος στα πολλαπλού ρόλου μαχητικά F-4E Phantom ως Διοικητής της 117 Πτέρυγας Μάχης. Υπηρέτησε σε επιτελικές θέσεις στο ΓΕΑ, στο 6ο Αεροπορικό Στρατηγείο του ΝΑΤΟ στη Σμύρνη (SIXATAF), στο ΓΕΕΘΑ και με τον βαθμό του Ταξιάρχου ως Διοικητής της Σχολής Πολέμου Αεροπορίας και Διευθυντής Β’ Κλάδου ΓΕΑ.  Φοίτησε σε σχολεία επαγγελματικής επιμόρφωσης εντός και εκτός Ελλάδας, όπως: Εκπαιδευτών Πτήσεως δι’ οργάνων, Special Warfare School στις ΗΠΑ, Combat Air Operations Specialist Course στη Γερμανία (USAFE) και Ανωτέρα Σχολή Πολέμου. Μετά την αποστρατεία του το 1981, ασχολήθηκε αφιλοκερδώς με τη συγγραφή μονογραφιών, όπως: «Ίκαροι-Οι σύγχρονοι μονομάχοι», «Ελληνικά φτερά στον πόλεμο της Κορέας», «Οι Μοίρες της ερήμου» (συμμετοχή), «Η πορεία προς την ενιαία Πολεμική Αεροπορία» (συμμετοχή), «Ελληνικά ακροβατικά σμήνη» (συμμετοχή), καθώς επίσης και με αεροπορική αρθρογραφία.

Στο πλούσιο αυτό συγγραφικό έργο του προστίθεται και το νέο του βιβλίο με ένδεκα κεφάλαια που το καθένα αποτελεί ένα βιβλίο από μόνο του. Στο πρώτο κεφάλαιο «Από τον Ίκαρο στον Λεονάρντο ντα Βίντσι» καλύπτει τις πτήσεις στις μυθολογικές παραδόσεις, την μίμηση των πουλιών και τις πτητικές εφευρέσεις του ντα Βίντσι. Στο δεύτερο κεφάλαιο ασχολείται με τα αερόστατα και τις πρώτες αεροστατικές πτήσεις με επιμέρους αναφορές στον αδελφούς Montgolfier, τον Cesar Charles, στον Santos Dumont αλλά και τις σχετικές εξελίξεις σε επιμέρους χώρες (περιλαμβανομένης της Ελλάδας) ή γεωγραφικές περιοχές (όπως η κατάκτηση του Ατλαντικού και του Ειρηνικού) φτάνοντας μέχρι τις μέρες μας και τα σύγχρονα αερόστατα θερμού αέρα. Φυσική συνέχεια είναι τα αερόπλοια στα οποία αφιερώνει ένα ολόκληρο κεφάλαιο, περιλαμβανομένης της κατάρριψης Ζέπελιν στην Θεσσαλονίκη αλλά και άλλες αεροστατικές πτήσεις στην Ελλάδα. Στο τέταρτο κεφάλαιο σειρά έχουν οι «Κατασκευές βαρύτερες του Αέρα» με τις πρώτες πετομηχανές, ατμοκίνητες συσκευές, αερόδινα και την ιστορία πρωτοπόρων όπως ο Sir G. Cayley, ο Otto Lilienthal, o Percy S. Pilcher, ο Samuel Langley, οι αδελφοί Write και άλλοι.  Η ιστορία της επόμενης γενιάς πρωτοπόρων στην εποχή της άνδρωσης της Αεροπορίας είναι το θέμα του πέμπτου κεφαλαίου. Στο έκτο κεφάλαιο, που είναι και το μεγαλύτερο με 400 και πλέον σελίδες ο συγγραφέας ασχολείται αποκλειστικά με το «Όπλο των Αιθέρων 1919-1950». Περιέχονται περισσότερες από 90 εγγραφές για τον Πρώτο και Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά και άλλες πολεμικές συγκρούσεις με την συμμετοχή του αεροπορικού όπλου. Σε αυτές με ελληνικό ενδιαφέρον περιλαμβάνονται: «τα ελληνικά de Havilland», «τα ελληνικά Sopwith», «Έλληνες Αεροπόροι στο πλευρό της RNAS», «H RAF στον ελληνοιταλικό  πόλεμο», «τα ελληνικά Helldiver» κ.ά. Ο συγγραφέας αφιερώνει το έβδομο κεφάλαιο του βιβλίου του στην «Αερογέφυρα του Βερολίνου» που θεωρεί ως σημείο καμπής της Αεροπορικής Ιστορίας. Ακολουθεί το όγδοο κεφάλαιο αφιερωμένο στην «Ελληνική Αεροπορία» με μεγάλη θεματολογία που δεν έχει ήδη καλυφθεί στις προηγούμενες σελίδες. Το ένατο κεφάλαιο είναι μια έκπληξη αφού μας αποκαλύπτει το προσκήνιο και παρασκήνιο της «Διεθνούς Αεροπορικής Επίδειξης ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ 2005», έναν ανεπανάληπτο σταθμό στα αεροπορικά δρώμενα στην χώρα μας. Τα τελευταία κεφάλαια καλύπτουν δυο άλλα επιμέρους αεροπορικά θέματα σε διεθνές επίπεδο, την «Υπερηχητική Εποχή» και την «Κούρσα του Διαστήματος».
Το ιδιαίτερα καλογραμμένο βιβλίο του Υποπτεράρχου Παπαδάκη  διακρίνεται για την πλούσια διεθνή βιβλιογραφία, επίσημα έγγραφα και πολλές άλλες πηγές που χρησιμοποιεί και σημαντικό μέρος του εμπλουτίζεται από τις δικές του εμπειρίες και την μακρά καριέρα του στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Από την άλλη τα νέα στοιχεία που παραθέτει για πολλά θέματα καλύπτουν σημαντικά κενά στην ελληνική αεροπορική βιβλιογραφία.
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Απριλίου 1980: Επιχείρηση “Eagle Claw”, η αποτυχημένη...

1
Πιεζόμενη από την κοινή γνώμη να αναλάβει δράση, η κυβέρνηση Κάρτερ εξαπολύει την επιχείρηση “Eagle Claw” για να απελευθερώσει τους 52 διπλωμάτες και στρατιωτικούς,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τώρα και οι Γάλλοι θέλουν ελληνικούς αντιαεροπορικούς πυραύλους για τους Oλυμπιακούς;

Νέα συνδρομή ευρωπαϊκών χωρών ζήτησε το Παρίσι για την προστασία των Ολυμπιακών Αγώνων, ειδικότερα από εναέριες απειλές και μη επανδρωμένα αεροχήματα της κατηγορίας ιπτάμενων...

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η φρεγάτα ΥΔΡΑ κατέρριψε UAV στον Κόλπο του Άντεν

Σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση από το ΓΕΕΘΑ, σήμερα Πέμπτη 25 Απριλίου 2024 και πρωινές ώρες στον Κόλπο του Άντεν, η Φρεγάτα ΥΔΡΑ στο πλαίσιο της...

PM Mitsotakis at ‘Aegis’ event: ‘The first time so much funding is spent on preventative actions’ for climate crisis

The climate crisis is already here and threatens lives, assets, and critical infrastructure, Greek Prime Minister Kyriakos Mitsotakis said on Wednesday, speaking at the...