33.2 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΓαλλία προς Αυστραλία: Μας εξαπατήσατε για τα υποβρύχια μέχρι την τελευταία μέρα

Γαλλία προς Αυστραλία: Μας εξαπατήσατε για τα υποβρύχια μέχρι την τελευταία μέρα

- Advertisement -

Μια σειρά από δηλωσεις στο Twitter του εκπροσώπου Τύπου του Γαλλικού Υπουργείου Άμυνας, του Herve Grandjean, δίνουν επιγραμματικά τη γαλλική απάντηση σχετικά με την ακύρωση του προγράμματος των 12 υποβρυχίων που θα έφτιαχνε η Naval Group για την Αυστραλία. Η οποία απάντηση είναι πολύ σκληρή στην ουσία της ενώ σε πολλά σημεία θυμίζει ότι είχαμε αναφέρει και εμείς σε σχετική ανάλυση.

Αυστραλία: Είπε όχι στα γαλλικά υποβρύχια αλλά μήπως μόλις έπεσε σε μεγάλη παγίδα;

Τι λέει λοιπόν ο Grandjean:

 

Η Γαλλία έχει φτιάξει πάνω από 250 υποβρύχια εδώ και 120 χρόνια, με τουλάχιστον 230 από αυτά συμβατικά. Η εκτίμηση των χρηστών είναι πολύ θετική. Το αυστραλιανό πρόγραμμα θα ωφελούνταν ιδιαίτερα τόσο από την εμπειρία κατασκευής των πυρηνοκίνητων Barracuda όσο και από την εμπειρία της Naval στην κατασκευή των συμβατικών Scorene για άλλες χώρες (Χιλή, Μαλαισία, Ινδία, Βραζιλία).

Σε αρκετές παραμέτρους η απόδοση του συμβατικής πρόωσης Barracuda που είχε αποφασίσει να προμηθευθεί η Αυστραλία είναι καλύτερη από ένα πυρηνοκίνητο. Για παράδειγμα το συμβατικό υπόβρύχιο είναι πιο αθόρυβο καθώς δεν χρειάζεται να λειτουργεί συνέχεια το σύστημα ψύξης του αντιδραστήρα. Επίσης η γαλλική πρόταση είχε πρόωση μέσω pump jet, που προσέφερε ιδιαίτερα αυξημένη “αθόρυβη” ταχύτητα πλεύσης.

Τα υποβρύχια που είχαν προταθεί και συμφωνηθεί με την Αυστραλία ήταν ωκεάνιων επιχειρήσεων, οπότε είχαν σημαντική αυτονομία και εμβέλεια. Ακόμη, το 2009 η Αυστραλία είχε ήδη διατυπώσει στη στρατηγική της πως «αποκλείει την πυρηνική πρόωση για τα νέα υποβρύχια της». Πολύ πρόσφατα, τον Αύγουστο φέτος, σε κοινή ανακοίνωση των υπουργών Αμύνης και Εξωτερικών, Γαλλίας και Αυστραλίας δηλωνόταν πως «και οι δύο πλευρές αναγνωρίζουν την σημασία του προγράμματος των υποβρυχίων». Ακόμη περισσότερο, την ημέρα που εξαγγέλθηκε η συμφωνία AUKUS (και η ακύρωση της αυστραλιανής παραγγελίας), η Αυστραλιανή πλευρά είχε στείλει επιστολή στη γαλλική λέγοντας τους ότι είναι ικανοποιημένοι με την πρόοδο του προγράμματος και την απόδοση της σχεδίασης!

Ο ίδιος τονίζει πως είναι λάθος η σύγκριση του γαλλικού συμβατικού υποβρυχίου με αμερικανικά πυρηνοκίνητα. Τα τελευταία εξ όρισμού έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια. Παρόλα αυτά, το γαλλικό υποβρύχιο ήταν αρκετά μεγάλο σε μέγεθος ώστε να προσφέρει την εμβέλεια και την προβολή ισχύος που είχε ζητήσει η Αυστραλία για τις δικές της ναυτικές επιχειρήσεις.

Όσο για την ακύρωση του προγράμματος; Ο Grandjean επισημαίνει πως αυτό είναι αρνητικό για την Αυστραλία, καθώς τα Barracuda θα ξεκινούσαν παραδόσεις από το 2030. Ενώ τώρα που ζητά νέα πυρηνοκίνητα υποβρύχια θα αρχίσει να τα παραλαμβάνει μάλλον το 2040, δηλαδή χρόνια αργότερα «ενώ η Κίνα εξοπλίζεται γοργά». Επίσης, σύμφωνα με αμερικανική επίσημη εκτίμηση το κόστος ενός πυρηνοκίνητου υποβρυχίου κλάσης Virginia είναι 3,46 δις δολάρια το ένα. Δηλαδή πολύ πιο ακριβά από ότι ένα συμβατικό γαλλικό Barracuda.

Τέλος ο Grandjean τονίζει πως στην συμφωνία AUKUS υποδηλώνεται πως τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια θα κατασκευαστούν στην Αυστραλία. Μόνο που η χώρα έχει δηλώσει πως δεν επιθυμεί καμία πυρηνική τεχνολογία στο έδαφος της. Άρα λέει ο Grandjean «να υποθέσουμε πως οι ΗΠΑ θα παρέχουν όχι μόνο τον αντιδραστήρα αλλά και τους μηχανικούς μέσα στα υποβρύχια που θα τον συντηρούν και ίσως θα τον λειτουργούν;» Πως αυτό συνάδει με την εθνική ανεξαρτησία της Αυστραλίας; Ενώ βέβαια η κατασκευή υποδομών κατάλληλων για υποδοχή και συντήρηση πυρηνικών υποβρυχίων στην Αυστραλία θα είναι και ακριβή και περίπλοκη.

Το δικό μας σχόλιο: Είναι φανερό πως η Γαλλική πλευρά, λέει ευθέως πως οι Αυστραλοί τους εξαπάτησαν μέχρι μάλιστα την τελευταία στιγμή. Και πως η επιλογή που κάνουν τώρα θα είναι ακριβότερη, χειρότερη και θα έρθει πολύ πιο αργά από ότι την χρειάζονταν, ενώ μπαίνουν και ζητήματα ελέγχου των συγκεκριμένων υποβρυχίων από μια ξένη δύναμη, τις ΗΠΑ. Οι επισημάνσεις αυτές και οι κατηγορίες είναι και σοβαρές και δείχνουν το μεγάλο χάσμα που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των δύο χωρών, αλλά προφανώς και μεταξύ Γαλλίας και ΗΠΑ-Βρετανίας.

ΑΝΑΛΥΣΗ: AUKUS, βυθίζοντας το ΝΑΤΟ, τη Ρωσία και την Ευρωπαϊκή Ένωση στον -μη- Ειρηνικό Ωκεανό

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

23 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Στρατιωτικές σχολές, κρίσιμη τριπλή αποτυχία σε βάσεις, εισακτέους, αύξηση θέσεων!

Πολύ ανησυχητική είναι πλέον η εικόνα των Στρατιωτικών Σχολών καθώς τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στις φετινές Πανελλαδικές, δείχνουν σημαντικό πλέον έλλειμμα ενδιαφερομένων να εισαχθούν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

52
Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/27 Ιουλίου 1913: Η απελευθέρωση της Κομοτηνής

0
Με προπομπό το 1ο τάγμα Κρητών (με διοικητή το συνταγματάρχη Γεώργιο Καναβατζόγλου) και την ημιλαρχία αναγνωρίσεως της VIII Μεραρχίας Πεζικού (με επικεφαλής το λοχαγό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Γ. Γεραπετρίτης: Η Ελλάδα, ούτε αναγνώρισε με οποιονδήποτε τρόπο, ούτε πρόκειται να αναγνωρίσει τις τουρκικές διεκδικήσεις

«Τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο τη Δευτέρα 22.07.2024 κατά τη διαδικασία θαλάσσιας έρευνας για την πόντιση καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Κύπρου, έδωσαν...

Τη Δευτέρα αναμένεται η επιστροφή στην ομαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Γαλλία

Η κίνηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στη Γαλλία αναμένεται να επιστρέψει στα κανονικά επίπεδα μέχρι τη Δευτέρα, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών Πατρίς...

Επίσημη επίσκεψη στην Κίνα πραγματοποιεί η Μελόνι

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι έφτασε σήμερα στην Κίνα όπου θα πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη, ανακοίνωσαν τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης, και θα έχει συνομιλίες...