Κάθε υπεύθυνος διευθύνων σύμβουλος έχει ένα Σχέδιο Β αν το Σχέδιο Α δεν λειτουργήσει σωστά, αποκάλυψε ο Eric Trappier αναφερόμενος στο πρόγραμμα FCAS την Παρασκευή.
Μιλώντας για το πρόγραμμα μαχητικού 6ης γενιάς, που η Γαλλία αναπτύσσει από κοινού με τις Γερμανία και Ισπανία, ο επικεφαλής της Dassault δεν έκρυψε τους προβληματισμούς του, οι οποίοι μεγάλωσαν μετά την είσοδο της Ισπανίας σε αυτό.
Πριν αυτή συμβεί, το μερίδιο εργασίας είχε μοιραστεί ίσα μεταξύ Dassault και Airbus, ενώ τώρα η Airbus έχει αναλάβει το 66%, αντιπροσωπεύοντας τόσο τη Γερμανία όσο την Ισπανία. «Το έχω δεχτεί αυτό», είπε ο Trappier. «Έκανε όμως την κατανομή των εργασιών σε όλα τα υποπρογράμματα, περιλαμβανομένων των στρατηγικών, περισσότερο πολύπλοκη».
Η Dassault φοβάται ότι οι πολλοί εμπλεκόμενοι θα μετατρέψουν το FCAS σε… Eurofighter 2.0
Σύμφωνα με το «Defense News», o επικεφαλής της Dassault προχώρησε ακόμα πιο πέρα. «Κάθε υπεύθυνος διευθύνων σύμβουλος δοκιμάζει τον καλύτερό του εαυτό να κάνει το Σχέδιο Α λειτουργικό, αλλά έχει πάντα ένα Σχέδιο Β».
Πιθανώς το Σχέδιο Β να είναι η Γαλλία να προχωρήσει μόνη σε ένα καινούργιο μαχητικό. «Όσον αφορά την τεχνολογία, η Dassault γνωρίζει πως να κατασκευάζει αεροσκάφη μόνη της. Η Safran έχει τις γνώσεις να φτιάχνει κινητήρες για πολεμικά αεροσκάφη. Η Thales ξέρει γύρω από ηλεκτρονικά και η MBDA από πυραύλους», τόνισε ο Trappier.
Τέλος, ανεξάρτητα από το πως το FCAS θα εξελιχθεί, το μαχητικό πρέπει να είναι ικανό για επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρο και αυτό παίζει φανερά ρόλο στις διαβουλεύσεις, ανέφερε ο Trappier.