Μετά από 31 ολόκληρα χρόνια στην ίδια Μοίρα, η VFA-106 ‘Gladiators’ αποχαιρέτησε το τελευταίο της F/A-18C. Στις 2 Οκτωβρίου, το αεροσκάφος ‘300’ απογειώθηκε για την τελευταία του πτήση από τον Αεροναύσταθμο Oceana συνοδευόμενο από τρία F/A-18F Super Hornet και μετά από 1,5 ώρα προσγειώθηκε –για πάντα. Αφού διαγραφεί από τα μητρώα και αποψιλωθεί από ο,τιδήποτε χρήσιμο, το παλιό, πιστό ‘300’ θα διαλυθεί.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος (BuNo 163506) πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση αποδοχής στις 14 Οκτωβρίου 1988. Κατά σύμπτωση, την ίδια χρονιά γεννήθηκε και ο Υποπλοίαρχος Andrew Jalali που το οδήγησε στον ουρανό για τελευταία φορά. Όλα αυτά τα χρόνια το ‘300’ παρέμενε στην δύναμη του Strike Fighter Squadron 106, της Μοίρας στην Ανατολική Ακτή που είχε αποστολή της την εκπαίδευση των πιλότων του Ναυτικού στο F/A-18 Super Hornet.
Επί δεκαετίες, το F/A-18C ήταν το κύριο μαχητικό/αεροσκάφος κρούσης που επιχειρούσε από τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα. Εκτός από μαχητικό συνοδείας και αεράμυνας του Στόλου, σε διαμόρφωση κρούσης το Hornet χρησιμοποιήθηκε για προβολή ισχύος, διείσδυση και αποστολές εγγύς υποστήριξης εις βάθος (deep CAS) αποτελώντας την μοναδική επιλογή των σχεδιαστών επιχειρήσεων του Ναυτικού στην εποχή των αεροσκαφών που τα κάνουν όλα.
«Οι τεχνολογικές του καινοτομίες συνεχίζονται με τα F/A-18 E/F/G βοηθώντας το αμερικανικό Ναυτικό στην μετάβαση από την 4η στην 5η γενιά μαχητικών» επεσήμανε ο Διοικητής της Strike Fighter Wing Atlantic, Πλοίαρχος Μπέκερ. Με την απόσυρση του τελευταίου ‘legacy Hornet’, όλα πλέον τα αεροσκάφη των αρχικών εκδόσεων F/A-18A και F/A-18C έχουν αντικατασταθεί από αναβαθμισμένα F/A-18E/F Super Hornet.
Η τελευταία Μοίρα πρώτης γραμμής που πετούσε με F/A-18C, η VFA-34 ‘Blue Blasters’, απενεργοποιήθηκε στην Oceana στις αρχές Φεβρουαρίου. Πέρυσι η VFA-106 παραχώρησε πάνω από 50 μαχητικά σε διάφορες Διοικήσεις της Ναυτικής Εφεδρείας και των Πεζοναυτών, από τα οποία ορισμένα θα διατηρηθούν για μελλοντική χρήση εφόσον προκύψει σχετική ανάγκη.
Αλέξανδρος Θεολόγου
F/A-18C Hornet: Αντίο στο θρυλικό ‘300’
- Advertisement -

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Απριλίου 1945: Μάχη των υψωμάτων Ζέελοβ, αγώνας...
Σε μια από τις τελευταίες μάχες του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη, ο Ρώσος στρατάρχης Ζούκωβ εξαπολύει ένα εκατομμύριο άνδρες, 3.000 άρματα μάχης και 17.000...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...
“…η USAF σχεδιάζει να μετεκπαιδεύσει σχεδόν τους μισούς WSO τα επόμενα χρόνια αξιοποιώντας τους ως πιλότους στον νέο τύπο…”
Είχα την εντύπωση πως οι Αμερικανοί WSO (USAF, USN, USMC κλπ) δεν έχουν λάβει πτητική εκπαίδευση – από όσο θυμάμαι, αντίστοιχο σύστημα υπάρχει / υπήρχε και σε RAF / RN & πιθανότατα και σε άλλες ΝΑΤΟϊκές αεροπορίες
Εάν λοιπόν ισχύουν τα παραπάνω και οι WSO δεν έχουν πιστοποίηση ούτε καν για Cessna 172, ποιά η λογική της απόφασης αυτής; Είναι σαν να αποφασίζει η Aegean να ‘μετεκπαιδεύσει’ αεροσυνοδούς για καθήκοντα πιλότων, απλά και μόνο επειδή σερβίρουν ‘tea or coffee?’ κατά την διάρκεια της πτήσης κι έχουν συνηθίσει το περιβάλλον της καμπίνας