26.5 C
Athens
Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙTo Πενταγώνο συγκρίνει το κόστος χρήσης F-35 & F-15X κι η Lockheed...

To Πενταγώνο συγκρίνει το κόστος χρήσης F-35 & F-15X κι η Lockheed Martin κάνει εκπτώσεις…

- Advertisement -

Η Lockheed Martin, επιδιώκοντας να δώσει ξανά ένα εμπορικό πλεονέκτημα στο F-35 έναντι του επίδοξου ανταγωνισμού της Boeing με το F-15X, μειώνει δραματικά την τιμή του F-35 για την επόμενη παρτίδα των μαχητικών αεροσκαφών που θα πουλήσει στις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Έτσι, κατόπιν διαπραγματεύσεων το βασικό μοντέλο (-Α) του αεροσκάφους προσφέρεται πλέον προς 80 εκατομμύρια δολάρια το κομμάτι σύμφωνα με ανάρτηση του DefenseOne. Πρόκειται για μείωση κατά 11% από την τιμή των 90 εκατομμυρίων δολαρίων τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν παραγγέλθηκε η τελευταία παρτίδα F-35.

Το πρόγραμμα ανάπτυξης του F-35 έχει περάσει από «χίλια κύματα» με σημαντικές καθυστερήσεις ανάπτυξης και υπερβάσεις κόστους, αλλά το αεροσκάφος είναι πλέον επιχειρησιακό και γίνεται σταθερά ένα βασικό τμήμα των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ. Το Πεντάγωνο αναμένεται να οριστικοποιήσει την επόμενη παραγγελία του για το F-35 αυτό το καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις αναλυτών, η κάθε παρτίδα (LOT) θα είναι φθηνότερη από την προηγούμενη, αλλά το ποσό αυτής της τελευταίας μείωσης μάλλον θα εκπλήξει ακόμα και τους πλέον αισιόδοξους.

Ο νέος υπουργός άμυνας των ΗΠΑ θεωρεί ότι το F-35 είναι “γεμάτο μπελάδες”;


Η Lockheed Martin πιέζονταν έτσι ή αλλιώς να μειώσει το κόστος του F-35, αλλά η πίεση αυξάνονταν περαιτέρω από τότε που το Πεντάγωνο αποφάσισε να αγοράσει ξανά νέας κατασκευής F-15 για πρώτη φορά μετά από δύο δεκαετίες.
Η απόφαση αγοράς F-15X είχε να κάνει καθαρά με το κόστος. Η απόφαση του Πενταγώνου συνδέονταν με την επιθυμία να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν περισσότερη αεροπορική ισχύ με μία δεδομένη περιορισμένη χρηματοδότηση και σε μια εποχή που ο κάθε κλάδος των Ενόπλων Δυνάμεων έχει μια μακρά λίστα επιθυμιών για νέους εξοπλισμούς.

Το F-35A κοστίζει για πρώτη φορά λιγότερο από $90 εκατομμύρια


Στα 80 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα, το F-35 είναι πλέον στο ίδιο εύρος τιμής με ένα F-15, οπότε η εύλογη επιχειρηματολογία της Lockheed Martin προς την κυβέρνηση είναι ότι δεν υπάρχει καμία λογική και κανένας λόγος να αγοράσει τεχνολογία προηγούμενης γενιάς, όταν στην ίδια περίπου τιμή μπορεί να πάρει την αιχμή της τεχνολογίας.
Ωστόσο, ενώ η Lockheed Martin έχει σημειώσει σταθερή πρόοδο στην μείωση του κόστους της βασικής έκδοσης του μαχητικού, αυτό έχει να κάνει μόνο με το κόστος αγοράς. Το κόστος χρήσης παραμένει υπέρ του μαχητικού της Boeing. Το Πεντάγωνο ελπίζει να μειώσει το λειτουργικό κόστος ενός F-35 στα 25.000 δολάρια ανά ώρα πτήσης μέχρι το οικονομικό έτος 2025, από περίπου 44.000 δολάρια ανά ώρα στο οικονομικό έτος 2018, αλλά αξιωματούχοι του δεν είναι αισιόδοξοι ότι ο στόχος αυτός είναι επιτεύξιμος.

Καταπέλτης η πιο πρόσφατη αξιολόγηση του Πενταγώνου για το F-35


Το F-15, συγκριτικά, είναι σημαντικά πιο προσιτό στην χρήση με ένα εκτιμώμενο κόστος μικρότερο από 30.000 δολάρια ανά ώρα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Ρόμπερτ Ντάιγκλε, διευθυντή του Γραφείου Εκτίμησης κι Αξιολόγησης Κόστους του Πενταγώνου, το συνολικό κόστος χρήσης ενός F-35 σε μια δεκαετή περίοδο είναι 47 εκατομμύρια δολάρια περισσότερο ανά αεροσκάφος από εκείνο ενός F-15 για το ίδιο χρονικό διάστημα.
Όπως ανέφερε σε έκθεσή του, «αυτά τα μαχητικά 4ης γενιάς είναι ο πιο οικονομικός τρόπος για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των αποστολών χαμηλότερης έντασης εξασφαλίζοντας τα μαχητικά 5ης γενιάς θα είναι διαθέσιμα για αποστολές υψηλής έντασης.»
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την αναφορά του γραφείου, το κόστος προμήθειας ενός «ετοιμοπόλεμου F-35» φτάνει τα 100 εκατομμύρια δολάρια σε τιμές οικονομικού έτους 2020, ενώ το κόστος χρήσης για δέκα χρόνια φτάνει τα 110 εκατομμύρια για συνολικό κόστος κτήσης και χρήσης 210 εκατομμύρια δολάρια στο τέλος της δεκαετίας.

Τελικά η αμερικανική Αεροπορία θέλει ή δεν θέλει το F-15X; Η επιχειρηματολογία υπέρ


Αντίθετα ένα αντίστοιχο «ετοιμοπόλεμο F-15X» κοστίζει 90 εκατομμύρια δολάρια, με κόστος χρήσης για δέκα χρόνια τα 73 εκατομμύρια δολάρια, για συνολικό κόστος κτήσης και χρήσης τα 163 εκατομμύρια δολάρια στο τέλος της δεκαετίας.
Αν μιλάμε για 24 αεροσκάφη (συνήθης σύνθεσης μίας μοίρας μαχητικών στην αμερικανική Αεροπορία) το κόστος είναι 5,04 δισεκατομμύρια δολάρια για 24 F-35 για μία δεκατία. Για 24 F-15X όμως το κόστος είναι 3,91 δισεκατομμύρια.
Η Lockheed Martin από την πλευρά της είναι βέβαια αρκετά πιο αισιόδοξη θεωρώντας ότι μπορεί να επιτύχει τον στόχο των 25.000 δολαρίων ανά ώρα πτήσςη, σημειώνοντας ότι έχει ήδη μειώσει το κόστος αυτό κατά 15% από το 2015.
Η λογική είναι ότι καθώς η παραγωγή των αεροσκαφών αυξάνεται, το κόστος της παραγωγής των υποσυστημάτων και των ανταλλακτικών θα μειώνεται λόγω οικονομιών κλίμακας. Το κόστος συντήρησης θα πρέπει κι αυτό να μειωθεί καθώς οι Ένοπλες Δυνάμεις συγκεντρώνουν περισσότερη εμπειρία στην επιχειρησιακή αξιοποίηση του F-35.

Υπεγράφη το συμβόλαιο για τα 255 επόμενα F-35 – στα 80 εκ. $ το κομμάτι


Μακροπρόθεσμα η Lockheed τελικά θα επικρατήσει. Οι προσπάθειες χαμηλότερης κοστολόγησης του F-35 είναι απίθανο να σταματήσουν την αγορά των F-15Χ καθώς αυτό φαίνεται ότι είναι πολιτική απόφαση. Ωστόσο είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για την εταιρεία σε κάθε περίπτωση.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ελληνικός θόλος αεράμυνας, ισορροπώντας μεταξύ αναγκαίου και “θολού”

Μερικά σχόλια περί "αντιαεροπορικού θόλου" που σχεδιάζεται και για την Ελλάδα και συζητείται έντονα αυτή την περίοδο:1. Κανένα αμυντικό σύστημα (θόλος στην περίπτωση μας),...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Αφιέρωμα: 51 χρόνια από τον πόλεμο του Γιομ-Κιπούρ, 1973-2024

61
Των Κώστα Γρίβα, Μανώλη ΚυπραίουΣήμερα είναι η επέτειος της έναρξης μίας εκ των πλέον σημαντικών πολεμικών αναμετρήσεων την περίοδο μετά τον Β' ΠΠ που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Οκτωβρίου 1828: Οι Γάλλοι απελευθερώνουν την Πάτρα

3
Η πόλη των Πατρών απελευθερώνεται από το γαλλικό εκστρατευτικό σώμα του στρατηγού Νικολά-Ζοζέφ Μαιζόν, κατά την εν πολλοίς άγνωστη εκστρατεία του Μωρέως. Δηλαδή την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Γερμανία: πράσινο φως για εξαγωγή τορπιλών SeaHake και άλλων όπλων στην Τουρκία – σπάει το εμπάργκο

Σύμφωνα με πληροφορίες του Spiegel, η κυβέρνηση της Γερμανίας έχει χορηγήσει άδεια εξαγωγής 28 τορπιλών βαρέος τύπου SeaHake στην Τουρκία, το κόστος των οποίων...

Ουκρανία: Ρωσικός υπερηχητικός πύραυλος Kinzhal έπληξε την περιοχή του αεροδρομίου Σταροκοστιαντινίφ

Η υπηρεσία αντιαεροπορικής άμυνας της Ουκρανίας ανακοίνωσε σήμερα ότι κατέρριψε 32 τηλεκατευθυνόμενα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (drones) και δύο υπερηχητικούς πυραύλους Κινζάλ που εξαπέλυσε...

Όχι, 4η  FDI δεν «θυσίασε» τον εκσυγχρονισμό των MEKO 200HN, έβαλε όμως τον πήχη χαμηλά  

Το πρόσφατο άρθρο μας για το δυνητικό αντίκτυπο της απόκτησης και 4ης φρεγάτας κλάσης ΚΙΜΩΝ, στα υπόλοιπα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ), της 20ης...