21.5 C
Athens
Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΊδρυση κέντρου απανθρακοποίησης της ναυτιλίας στην Αθήνα - Κερδίζουν έδαφος τα εναλλακτικά...

Ίδρυση κέντρου απανθρακοποίησης της ναυτιλίας στην Αθήνα – Κερδίζουν έδαφος τα εναλλακτικά καύσιμα

- Advertisement -

Ως μία σημαντική κίνηση στην πορεία για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, με στόχο την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για το 2030 και το 2050, χαρακτηρίζουν στελέχη του κλάδου, την επικείμενη ίδρυση ναυτιλιακού κέντρου μείωσης εκπομπών αερίων ρύπων στην Αθήνα από τον Βρετανικό νηογνώμονα Lloyd’s Register και 5 από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες.

Σημειώνεται ότι ανάλογα κέντρα ανθρακοποίησης της ναυτιλίας έχουν ιδρυθεί στη Σιγκαπούρη και στη Σαγκάη.

Το Κέντρο Απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας (Maritime Decarbonisation Hub) στην Αθήνα στο οποίο θα συμμετέχουν οι Capital Group, Navios Maritime Partners, Neda Maritime Agency, Star Βulk και Thenamaris θα έχει ως στόχο να εξαλείψει τα εμπόδια που προκύπτουν από τεχνικές δυσκολίες, παρακωλύουν επενδύσεις και παρεμποδίζουν την αναζήτηση και απόδοση λύσεων που θα μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GΗG) του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου.

Το M-ERC θα διαδραματίσει εξάλλου ένα σημαντικό ρόλο στην κατάλληλη προετοιμασία του υφιστάμενου στόλου για την ενεργειακή μετάβαση καθώς και στη διασφάλιση οτι το ανθρώπινο δυναμικό έχει την απαραίτητη κατάρτιση και δεξιότητες.

Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν μέσα από την έρευνα και τη συνεργασία με τα ναυπηγεία, του κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, αλλά και τις Ενώσεις των ναυτικών, ώστε να διασφαλιστεί η ενδυνάμωση των δεξιοτήτων του προσωπικού στη θάλασσα και τη στεριά.

Επίσης μέσω αυτού του κέντρου θα καταβληθεί προσπάθεια για την προσέλκυση διεθνούς και περιφερειακής χρηματοδότησης για την υλοποίηση δράσεων, προγραμμάτων και πρωτοβουλιών προς επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί ενώ στην πρωτοβουλία αναμένεται το προσεχές διάστημα να ενταχθούν και άλλες ναυτιλιακές εταιρίες.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στο 14ο ετήσιο Φόρουμ του Capital Link Greek Shipping στην Αθήνα είπε ότι η Ελλάδα θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέτωπο της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας που είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ .

Κάλεσε δε προς τον σκοπό αυτό σε συνεργασία τους παραγωγούς και προμηθευτές ενέργειας, τους διαχειριστές λιμένων, τις εταιρείες logistics, τους ναυλωτές, τους κατασκευαστές κινητήρων και φυσικά τους πλοιοκτήτες αλλά και την επιστημονική κοινότητα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε επίσης ότι η μείωση της ρύπανσης από τις πηγές των πλοίων και η ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης απαιτούν σημαντικά κεφάλαια και επομένως ένας συνδυασμός δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης θα πρέπει να εξεταστεί ενδελεχέστερα.

   Κέντρο απανθρακοποίησης σε Σιγκαπούρη και Σαγκάη

Σημειώνεται ότι Παγκόσμιο Κέντρο Απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας (GCMD) έχει ιδρυθεί και στη Σιγκαπούρη που αποσκοπεί στην εξεύρεση λύσεων για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα και την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για το 2030 και το 2050.

Η Olympic Shipping & Management είναι η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που συμμετέχει σε αυτό.

Η κορυφαία ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που αποτελείται από 18 tankers θα συνεισφέρει οικονομικά στα projects του GCMD, στηρίζοντας τις δοκιμές του κέντρου σε πράσινα καύσιμα εν πλω δέσμευση άνθρακα και άλλες τεχνολογίες.

Πρόσφατα ο κορυφαίος νηογνώμονας DNV και η China State Shipbuilding Corporation (CSSC), ο κορυφαίος ναυπηγικός όμιλος στον κόσμο, δημιούργησαν ένα κοινό κέντρο καινοτομίας Future Ship στη Σαγκάη.

Το Κέντρο θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να συνεργαστούν στην τεχνική καινοτομία σε πλοία και υπεράκτιους τομείς, να προχωρήσουν στον μετασχηματισμό της απεξάρτησης από τον άνθρακα και της ψηφιοποίησης και να παρέχουν τεχνική υποστήριξη και λύσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Το Κέντρο θα ιδρυθεί και θα λειτουργήσει από την SDARI και την DNV China μετά το πλαίσιο στρατηγικής συμφωνίας συνεργασίας που υπεγράφη από τις δύο πλευρές το 2019.

Δεσμευόμενο για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές και τον μετασχηματισμό της ψηφιοποίησης, το Κέντρο θα δημιουργήσει τρεις κοινές ομάδες εργασίας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, το ψηφιακό δίδυμο/ψηφιακό πλοίο και την έξυπνη ναυτιλία, εστιάζοντας στην ανάπτυξη ολιστικών λύσεων για το μέλλον των πλοίων, ώστε να προωθηθούν οι πράσινες και έξυπνες ναυτιλιακές καινοτομίες.

  Στα 298 τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα το 2023

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία από την πλατφόρμα Alternative Fuels Insight (AFI) της DNV το 2023 παραγγέλθηκαν συνολικά 298 πλοία με πρόωση εναλλακτικών καυσίμων – αύξηση 8% σε ετήσια βάση.

Το έτος αυτό είδε επίσης τη μεθανόλη να γίνεται mainstream, με απότομη αύξηση των παραγγελιών (138), φέρνοντάς την στήθος με στήθος με το LNG (130). Επιπλέον, το 2023 σηματοδότησε μια χρονιά επανάκαμψης για την αμμωνία, με 11 παραγγελίες για πλοία που κινούνται με αυτό το καύσιμο, και περισσότερες στα σκαριά.

Αντιμέτωπος με την αυξανόμενη πίεση για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, συμπεριλαμβανομένων των αυστηρότερων στόχων που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) τον Ιούλιο του 2023, ο ναυτιλιακός τομέας εξετάζει μια σειρά επιλογών απαλλαγής από τον άνθρακα.

Μέσω της πλατφόρμας AFI η DNV καταγράφει τις προσπάθειες του κλάδου που σχετίζονται με τα νεότευκτα πλοία και τον εκσυγχρονισμό με 298 παραγγελίες για πλοία που μπορούν να λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα που έχουν καταγραφεί το 2023 και συνολικά 1281 πλοία συνολικά με νέες τεχνολογίες.

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

18 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Διπλός εκτοξευτής RAM στις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ

Όπως φαίνεται ο εκσυγχρονισμός των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ βρίσκεται στα τελευταία στάδια για την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας. Από πλευράς Μεγάρου Μαξίμου, έχει γίνει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ελληνικοί εξοπλισμοί, πεδίο κριτικής αλλά όχι “λάσπης”

11
Αν κάθε κυβέρνηση δεν τηρεί ένα συστηματικό πρόγραμμα αμυντικών εξοπλισμών, σίγουρα έχουμε δικαίωμα οι κάθε ενδιαφερόμενοι και σχολιαστές της επικαιρότητας να διαμαρτυρόμαστε. Αν τηρείται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Μαΐου 1948: Η δολοφονία του George Polk...

21
Tο πτώμα του Αμερικανού δημοσιογράφου George Polk ανακαλύπτεται να επιπλέει στη θάλασσα, στη Θεσσαλονίκη. Σε κατάσταση αποσύνθεσης, δεμένο στους καρπούς και τους αστραγάλους, το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Συμφωνία Babcock και Saab για την εξέλιξη της νέας κλάσης σουηδικών κορβετών

Η βρετανική Babcock συμφώνησε με τη σουηδική Saab-Kockums προκειμένου να υποστηρίξει την εξέλιξη της νέας κλάσης κορβετών "Lulea" για το Σουηδικό Ναυτικό.Η Babcock αρχικά...

Βόρεια Μακεδονία: Και ο αρχηγός του VMRO εμμένει στον όρο «Μακεδονία»

Ο αρχηγός του VMRO-DPMNE Χρίστιαν Μίτσκοσκι εμμένει στη χρήση του όρου «Μακεδονία». Δήλωσε, σήμερα, πως εάν «η Ελλάδα θεωρεί ότι παραβιάσαμε (τα Σκόπια) τη...

Ινδονησία: εξετάζεται η αγορά περισσότερων υποβρυχίων

Το Ινδονησιακό Ναυτικό έχει συμφωνήσει στην αγορά 2 υποβρυχίων Scorpene Evolved από τη Naval Group, ενώ στη διάρκεια του περασμένου έτους κλιμάκιά του επισκέφτηκαν...