11.3 C
Athens
Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣH παραγωγή απαρτίων του ESSM Block 2 έχει ήδη ξεκινήσει στην Ελλάδα...

H παραγωγή απαρτίων του ESSM Block 2 έχει ήδη ξεκινήσει στην Ελλάδα από την ΕΑΒ και την Intracom Defence!

- Advertisement -

 
Τον περασμένο Μάρτιο, το USN ανέθεσε στην αμερικανική Raytheon σύμβαση  8.586.095 δολαρίων, που αφορά την Αρχική Παραγωγή Χαμηλού Ρυθμού (LRIP) του πυραύλου ESSM Block 2. Το ενδιαφέρον όμως είναι πως στο συμβόλαιο αυτό έχουν “κομμάτι” στην κατασκευή και όλες οι εταιρείες των χωρών της κοινοπραξίας του ESSM. Αυτό σημαίνει πως έχει κομμάτι και η Ελλάδα; Προφανώς!

Νέο συμβόλαιο για πυραύλους ESSM Blk 2 με κέρδη (και) για την ελληνική αμυντική βιομηχανία


Στις επίσημες ανακοινώσεις, αναφέρεται ότι το ελληνικό μερίδιο αντιστοιχεί στο 2%. Το ενδιαφέρον όμως που δεν έχει γίνει γνωστό ευρύτερα, είναι ότι η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα ESSM, αυξήθηκε τα τελευταία έτη. Κι αυτό γιατί οι ελληνικές εταιρείες απέδειξαν την αξία τους, κι όχι γιατί το ΠΝ ή η Ελλάδα αποφάσισαν να αγοράσουν επιπλέον αριθμό πυραύλων.

ThinkOutOfTheBox: Γιατί να μην βάλουμε αμερικανικούς ESSM Block 2 στις ελληνικές Belh@rra; Γίνεται; Σύμφωνα με τα ΗΑΕ, ναι!


Ο Evolved SeaSparrow Missile (ESSM B1) βρίσκεται σε χρήση με ναυτικά 12 χωρών του ΝΑΤΟ και παράγεται 18 κύριους βιομηχανικούς υποκατασκευαστές. Οι ελληνικές εταιρείες μπήκαν το 1995, και είναι οι  ΕΑΒ, INTRACOM DEFENSE και ELFON. Έτσι, ο ESSM Block 1 είναι ο αντιαεροπορικός εξοπλισμών των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ.

Τα ΗΑΕ έπεισαν τους Γάλλους να ενσωματώσουν τον ESSM στις Gowind 2500, φτιάχνοντας ένα ιδανικό πλοίο για την … Ελλάδα, λύση και για τις ΜΕΚΟ200ΗΝ;


To πρόγραμμα συνεχίζεται μετά την κατασκευή 2000 (!) πυραύλων, κι αυτό μάλιστα μέχρι το 2012, με την εξέλιξη του ESSM Block 2. Θυμίζουμε πως ο Β2 έχει σύστημα κατευθύνσεως που ενσωματώνει ενεργό δύο διαμορφώσεων και ημιενεργό ραντάρ, εξασφαλίζοντας την αυτόνομη κατεύθυνση προς τον στόχο, χωρίς την ανάγκη καταύγασης του στόχου από το πολεμικό πλοίο.

Belh@rra ή/και LCS Freedom (MMSC frigate), τι είναι καλύτερο για το ΠΝ;


Στην φάση LRIP του προγράμματος ESSM Block2, έχει επιτευχθεί ελληνική βιομηχανική σε πραγματικά νούμερα, ποσοστού 160% της οικονομικής συμμετοχής της χώρας, φέρνοντας έτσι το ελληνικό μερίδιο από 1,5% (από όταν ξεκίνησε το 1995) στο 2% επί της συνολικής αξίας του προγράμματος. Αυτό έγινε δυνατό χάρη στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εταιρειών!

ΑΠΟΨΗ: Φρεγάτες LCS vs Belh@rra ή σωστότερα ASTER 15/30 vs ESSM/SM-2


Σημειώνουμε πως η ΕΑΒ συμμετέχει στην συναρμολόγηση και τον λειτουργικό έλεγχο της πλακέτας της Μονάδας Κυρίου Ελέγχου (Master Control Unit). Την μεγαλύτερη όμως συμμετοχή την έχει πλέον η INTRACOM DEFENSE (IDE SA), γιαυτό και το Κορωπί έχει χαρακτηριστεί ως τόπο εκτελέσεως των εργασιών στην Ελλάδα, στις επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργείου Αμύνης των ΗΠΑ.

Το Αμερικανικό Ναυτικό κάνει συμβατό τον εκτοξευτή Mk29 με τον ESSM Block II


Η INTRACOM DEFENSE κατασκευάζει ηλεκτρονικές μονάδες του τμήματος κατευθύνσεως (guidance section) του πυραύλου, σε συνεργασία με άλλες ελληνικές εταιρείες, εξασφαλίζοντας σε αυτές σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο. Χάρη στις ανταγωνιστικές επιδόσεις της, που έχουν αυξημένη σημασία σε μια διεθνή κοινοπραξία, η INTRACOM DEFENSE κατάφερε και κέρδισε μεγαλύτερο μερίδιο εργασιών, πετυχαίνοντας το 2% και νέες συμβάσεις που θα αποφέρουν έσοδα και έργο μέχρι τον Μάρτιο του 2023.

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Οι ελληνικές Belh@rra πρέπει να αγοραστούν με ESSM Block2, προμήθεια των ASTER 15/30, CAMM-ER ίσως φέρει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει


Το θέμα είναι, πως ένας υπερσύγχρονος πύραυλος αντιαεροπορικής άμυνας, ο ESSM Block 2, έχει αρχίσει και κατασκευάζεται στη χώρα μας, ενώ σημειώνουμε πως το όπλο ΔΕΝ έχει παραγγελθεί από το ΠΝ ακόμη. Επίσης, οι μόνοι ESSM που έχουν αγοραστεί, παραμένουν οι ESSM Block I που εξοπλίζουν τους Mk48 των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Θεωρούμε, πως αν η επόμενη κλάση φρεγατών του ΠΝ εξοπλιστεί με ESSM Block II, τότε η ελληνική βιομηχανική συμμετοχή θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Φεβρουαρίου 1968: Επίθεση του Τετ, η ιστορία...

8
Σε μια στιγμή απίστευτης φόρτισης, ο αρχηγός της Εθνικής Αστυνομίας του Νοτίου Βιετνάμ, ταξίαρχος Nguyen Ngọc Loan, εκτελεί τον Nguyen Van Lem, μέλος του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμική Αεροπορία: οι κάσκες της εποχής της αεριοπροώθησης

Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 52, Οκτώβριος 2024Η ένταξη της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ (18 Φεβρουαρίου 1952) οδήγησε στην εκ βάθρων αναδιοργάνωση της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας (ΕΒΑ)...

Ενεργειακά αυτόνομο το «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Η μεγάλη «πράσινη» επένδυση

Στην τελική ευθεία για να πετύχει τον στόχο του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος το 2025 μπαίνει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.Το αεροδρόμιο της Αθήνας θα είναι...

Ο μύθος του τι απέγιναν οι Τούρκοι κομάντος που ανέβηκαν στα Ίμια το 1996

Η Ελλάδα δε χρειάζεται μύθους για να νιώθει εθνικά υπερήφανη, άσχετα που κάποιοι φροντίζουν να τους συντηρούν για λαϊκίστικους λόγους ή απλά για να...