Το επίκεντρο μιας διετούς έρευνας σχετικά με την έκρηξη σε κινητήρα κατά την πτήση 66 της Air France πάνω από τη Γροιλανδία (σε αεροπλάνο A380 που μετέφερε περισσότερους από 500 επιβάτες) – με το μπροστινό τμήμα του κινητήρα να χάνεται κατά την πτήση – έχει πλέον νέα ευρήματα.
Δεκάδες αεροσκάφη Airbus A380 θα χρειαστεί να εξεταστούν επειγόντως, μετά από εύρημα ραγισμένου τμήματος κινητήρα, που βρέθηκε στους πάγους της Γροιλανδίας, σχεδόν 2 χρόνια μετά από σχετικό συμβάν. Για την ακρίβεια, οι ερευνητές που διερευνούν την έκρηξη κινητήρα σε ένα αεροσκάφος Air France A380 το 2017, μελετούν ένα πιθανό κατασκευαστικό ελάττωμα σε ένα πρόσφατο εύρημα, κίνηση που ενδέχεται να προκαλέσει επείγοντες έλεγχους σε δεκάδες αεροσκάφη Airbus, σύμφωνα με μηχανικούς που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα.
Οι πρώτοι χρήστες A380 καλούνται να ελέγξουν τα αεροσκάφη τους για ρωγμές
Ένα τμήμα από κράμα τιτανίου από το κέντρο του κινητήρα, διαμέτρου 3m, για το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο, από την αμερικανική Engine Alliance [ανήκει στην General Electric (GE.N) και την United Technologies Pratt & Whitney (UTX.Ν)] είχε θαφτεί στους πάγους της Γροιλανδίας από το Σεπτέμβριο του 2017, όταν ένας από τους τέσσερις κινητήρες της πτήσης 66 της Air France “διαλύθηκε” απότομα κατά την πτήση από το Παρίσι στο Λος Άντζελες. Το τμήμα υπό αναζήτηση, βρέθηκε στον πάγο τον Ιούνιο φέτος, μετά από μια πολύμηνη αναζήτηση με εναέρια ραντάρ υψηλής τεχνολογίας.
Τα πειστήρια ενός περιστατικού με A380 στους πάγους της Γροιλανδίας
Επιβεβαιώνοντας το επίκεντρο της έρευνας η γαλλική υπηρεσία αεροπορικών ατυχημάτων BEA δήλωσε ότι ανακάλυψε μια “υποκείμενη ρωγμή κόπωσης” στο ανακτημένο τμήμα και “ο κατασκευαστής κινητήρων για την Airbus δρομολογεί ελέγχους σε αρκετά αεροσκάφη”.
Οι μηχανικοί που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα συνδέουν την ρωγμή κόπωσης με πιθανό ελάττωμα στην κατασκευή και δήλωσαν ότι οι έλεγχοι – που πρέπει να διεξαχθούν επειγόντως σε κινητήρες που έχουν πραγματοποιήσει έναν ορισμένο αριθμό πτήσεων και ωρών λειτουργίας – θα επηρεάσουν δεκάδες αεροπλάνα σαν το Α380. Η Pratt & Whitney, μέλος της κοινοπραξίας αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η Engine Alliance είναι ένας από τους δύο προμηθευτές κινητήρων για το Airbus A380, σε ανταγωνισμό με την Rolls-Royce της Βρετανίας (RR.L) που είναι ο 2ος προμηθευτής.
Οι κινητήρες της Engine Alliance βρίσκονται σε συνολικά 152 αεροσκάφη, λίγο πάνω από το 60% των (237) A380 που βρίσκονται σε υπηρεσία.
Εκτός από την Air France, άλλες εταιρείες που εκμεταλλεύονται το A380 με κινητήρες Engine Alliance περιλαμβάνουν την Dubai Emirates, την Qatar Airways, την Etihad και την Korean Air με έδρα το Abu Dhabi.
Οι έλεγχοι πιθανότατα θα “βγάλουν” ορισμένα αεροπλάνα εκτός λειτουργίας για σοβαρό χρονικό διάστημα – πέραν των συνήθων ωρών συντήρησης, σύμφωνα με πηγή.
Η Airbus Ευρώπης αρνήθηκε να σχολιάσει.
Με πληροφορίες από Reuters