Και το θρίλερ συνεχίζεται…
Αντί άλλης επίσημης ανακοίνωσης, την 1η Αυγούστου ο Ειδικός Εκκαθαριστής Ernst & Young έσπευσε να δημοσιοποιήσει τον 3ο διαγωνισμό για την πώληση της ΕΛΒΟ, παραδεχόμενος εμμέσως ότι ο 2ος κηρύχθηκε άγονος. Η καταληκτική ημερομηνία είναι η 28η Αυγούστου, δηλαδή εν μέσω των θερινών διακοπών. Γιατί τέτοια πρεμούρα; Μα διότι αν δε βρεθεί όποια λύση για την εταιρεία, μέχρι το τέλος του έτους ή θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό για να συνεχίσει να μη λειτουργεί, αλλά να μισθοδοτούνται οι περίπου 337 εργαζόμενοι, με το μηνιαίο κόστος μισθοδοσίας να προσεγγίζει τις €700.000, ή να βάλει λουκέτο οριστικά.
Αυτό που δημιουργεί εύλογα ερωτήματα είναι ότι οι δημοσιευμένοι όροι του 3ου διαγωνισμού είναι ακριβώς οι ίδιοι με του προηγούμενου που εξαγγέλθηκε τον Απρίλιο, παρόλο που βάσει του νόμου της Ειδικής Εκκαθάρισης, εάν οι προηγούμενοι δύο συνεχόμενοι διαγωνισμοί δεν τελεσφορούσαν, τότε τα περιουσιακά στοιχεία της υπό εκκαθάριση επιχείρησης πωλούνται ως σύνολο ή τμηματικά με ελεύθερη διαπραγμάτευση, με φυσική συνέπεια την άμεση απώλεια όλων των θέσεων εργασίας, για τις οποίες κόπτεται η κυβέρνηση εδώ και χρόνια.
Στον πρόσφατο άγονο διαγωνισμό κατατέθηκαν 2 προσφορές, από τη Γερμανική ΚMW και από την «αγαπημένη» του ΥΠ.ΕΘ.Α. Νοτιοαφρικανική PARAMOUNT, που δεν ικανοποιούσαν τους όρους που τέθηκαν, απερρίφθησαν και επεστράφησαν στους ενδιαφερομένους μαζί με τους φακέλους των οικονομικών προσφορών, οι οποίοι φημολογείται ότι δεν ανοίχθηκαν. Οι κακές γλώσσες λένε ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός απέτυχε γιατί, παρόλες τις διθυραμβικές δηλώσεις του ΥΠ.ΕΘ.Α., σε συνεδρίαση της διαρκούς επιτροπής άμυνας της Βουλής, για την PARAMOUNT, η πρόταση που υπέβαλε ήταν εξευτελιστική, ενώ ο έτερος διαγωνιζόμενος η Γερμανική ΚMW, παρά το ουσιαστικό ενδιαφέρον της, μαζί με το business plan που κατέθεσε έθεσε και μερικούς άλλους όρους σχετικούς με τους «ανοικτούς λογαριασμούς» που αφορούν εκκρεμούσες Εγγυητικές Επιστολές της KMW, άνω των €70 εκ., από τα προηγούμενα προγράμματα προμήθειας των Leopard2HEL και των αντίστοιχων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων τους.
Το εύλογο ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει είναι τι άλλαξε ξαφνικά; Γιατί ο νέος διαγωνισμός είναι πανομοιότυπος με τον προηγούμενο και προκηρύχθηκε με τη διαδικασία του «επείγοντος»; Ποιοι αναμένεται να συμμετάσχουν, αφού οι προηγούμενοι ενδιαφερόμενοι δεν ήταν τόσο πρόθυμοι;
«The plot thickens» που θα έλεγε κι ο διάσημος ντεντέκτιβ Sherlock Holmes…
του Τάσου Τσιπλάκου
Συμβούλου Στρατηγικής
C4I Strategy Consultants
Διαγωνισμός ΕΛ.Β.Ο. ver.3.0
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/13 Απριλίου 1824: Η δίκη του Καραϊσκάκη, του...
Ξεκινά στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας η δίκη του Γεώργιου Καραϊσκάκη με την κατηγορία της προδοσίας. Κατήγορος του δεν ήταν άλλος από τον πρόεδρο του Βουλευτικού,...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...
παρτε warrior ρεεεεεε
Όχι τανκς, όχι ifv, όχι F-35, τα Type 45 είναι για τα μπάζα και η αμυντική τους βιομηχανία πάει από το κακό στο χειρότερο. Στον επόμενο πόλεμο το UK θα πολεμήσει με ξύλα και ρόπαλα (άντε και καμία σφεντόνα, αν το επιτρέψουν τα οικονομικά του).
ΥΓ: μην ξεχνάμε και ότι το ποσοστό των πολιτών της Μεγάλης Βρετανίας που δεν θέλουν η χώρα τους να έχει πυρηνικά συνεχώς αυξάνεται. Να βεβαιωθούνε πως θα μείνουνε άοπλοι δηλαδή.
Αναδίπλωση και οικονομία λόγω ύφεσης, ή δυσαρεστημένος πελάτης?
Το brexit τους εχει βγει πολυ ξυνο. Την ιδια στιγμη που βρισκομαστε ηδη σε arms race το Λονδίνο κοιτά να μειώσει οροφες.
Λογικό, θα το αξιολογούσα, να κόβονται κεφάλαια από το πέμπτης γενιάς μαχητικό και να πηγαίνουν στο έκτης. Έτσι έρχεται η ανάπτυξη νέων, πρωτότυπων λειτουργιών και όχι πεπερασμένων. Τα αεροπλανοφόρα (αν μπορεί κανείς να τα χαρακτηρίσει έτσι, διαλέγοντας την Β’ έκδοση του F-35 και όχι την C’ για οικονομία, εγώ κατά βάση ελικοπτεροφόρα τα θεωρώ όπως τα America class που προσαπογειώνουν και αυτά με την σειρά τους F-35B) παραμένουν ικανοποιημένα και η μόνη διαφορά που αντιλαμβάνομαι είναι ότι δε θα έρθουν ποτέ τα F-35A και θα παραμείνουν οι γήινες βάσεις τους με τα Typhoon την ώρα που η Ελλάδα μας πετάει με τα τρίτης γενιάς F-4 και με Mirage 2000. Ελπίζω τουλάχιστον να έρθουν άμεσα τα Rafale, σε τουλάχιστον F3 έκδοση και ας είναι και μόνο 18+18 και με μεταχειρισμένα μέσα στο όλο πακέτο.
Παρόμοιες μ… εξυπνάδες έκαναν και πριν τον Β’ΠΠ και μετά τραβούσαν τα μαλλιά τους.
Με τα προβλήματα που προκάλεσε ο κορονοϊος και την καταστροφή του Brexit να έρχεται προσπαθούν να γλυτώσουν χρήματα από όπου μπορούν. Αν τώρα συνυπολογίσουμε και τις μετεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για θηριώδεις επενδύσεις στην Βόρεια Αγγλία (Manchester High Speed Link κλπ) είναι φανερό ότι λεφτά δεν υπάρχουν.
Η νέα Global Britain όπως αρέσκεται να λέει ο Πρωθυπουργός αν συνεχίσει έτσι θα το κλείσει το μαγαζί μου φαίνεται.
Με κορονοϊό, brexit και 142 Typhoon , εκ των οποίων τα 105+ tranche 2/3A λογικό μου φαίνεται για την περικοπή στο ήμισυ των 138 F-35 των RAF/RN . Τώρα για τα άρματα/ΤΘ μάλλον θα το μετανιώσουν, τόσο άσχημα είναι τα πράγματα ?
Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι, ένας ένας την κάνει σιγά σιγά από το F35 και προσπαθεί να μειώσει τους αριθμούς που υποχρεούται να αγοράσει, λόγω συμμετοχής στο πρόγραμα ανάπτυξης.
Αρχίσαμε από την Τουρκία, προχωρήσαμε στην Βρετανία, σε λίγο μην εκπλαγείτε αν ακούσετε για την Ολανδία και το Βέλγιο.
Μόνο το Ισραήλ έμεινε πιστό (γιατί του δώσαν το δικαίωμα αλλαγής των ηλεκτρονικών), και η Ιαπωνία γιατί τους δώσαν σημαντικό μέρος της τεχνολογίας του F22 για το νέο τους μαχητικό.
Βέβαια ξιπασμένοι, αρχοντοχωριάτες θα υπάρχουν πάντα, σαν και του λόγου μας, να ξεφω ρτωθούν κάποια κομμάτια του F35. (Το ότι απεδείχθει ότι το ρανταρ του PAK-FA και των S500 ανιχνεύουν το F35 στα 200 χιλιόμετρα ακόμα να το χωνέψει η LM)
Όσο για τα υπόλοιπα, εφόσον η Βρετανία αποφάσισε να φύγει από την Ευρώπη όπου ο κάθε “οπλαρχηγός” έχει το δικό του μπαιράκι, και αποφάσισε να πάει υπό την σκέπη των ΗΠΑ, καλά κάνει. Μειώνει τον οργανικό στρατό από 150.000 (ίσο με αυτό της Ελλάδος btw) σε ύψος 95.000. Αλλαγή που ήταν γνωστή εδώ και κάποια χρόνια και το γνωρίζαν όλοι μετά την ανακοίνωση του force 2020 και την αλλαγή της στρατηγικής βίβλου το 2015.
Τους βγηκε ξινο(προς ωρας) το Brexit!!!!!Ηρθε και η πανδημία του Ιου και κλαίνε στην Ιγγλετερα!!!!
Sic transit gloria mundi.
Καλά κάνουν οι Άγγλοι και ακυρώνουν την παραγγελιά, άντε μπας και πέσουν και οι τιμές των F -35 τελικά και μπορέσουμε να…πάρουμε και μεις οι υπόλοιποι στις εκπτώσεις τίποτα!