31 C
Athens
Σάββατο, 15 Ιουνίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΠύραυλος αέρος-αέρος CUDA για F-35 (12 πύραυλοι εσωτερικά!) και το F-22

Πύραυλος αέρος-αέρος CUDA για F-35 (12 πύραυλοι εσωτερικά!) και το F-22

- Advertisement -

Η αμερικανική Αεροπορία χρηματοδότησε πρόγραμμα δοκιμών πτητικής επίδειξης για τον πύραυλο αέρος-αέρος Cuda της Lockheed Martin, προωθώντας έτσι το συγκεκριμένο πρόγραμμα περισσότερο από πέντε χρόνια μετά την αρχική του εμφάνισή σύμφωνα με την εταιρεία.

Η συγκεκριμένη πτητική επίδειξη, που χρηματοδοτείται από το Ερευνητικό Εργαστήριο Αεροπορίας (AFRL), θα αξιολογήσει τον τρόπο με τον οποίο ο Cuda συγκρίνεται σε εμβέλεια και ευελιξία τερματικής φάσης με τον AIM-120 AMRAAM της Raytheon, σύμφωνα με τον Φρανκ Στ. Τζον, εκτελεστικό αντιπρόεδρο του τμήματος Missiles and Fire Control της Lockheed Martin.
O συγκεκριμένος πύραυλος μερικές φορές αποκαλείται περιπαικτικά «half-raam» ή μισός amraam. Η Lockheed ξεκίνησε την σχεδίαση του Cuda με την φιλοδοξία να πετύχει παρόμοια εμβέλεια με τον AIM-120 αλλά στο μισό μέγεθος με αυτόν.
Με τον τρόπο αυτό τα υπάρχοντα μαχητικά αεροσκάφη F-22 και F-35 θα μπορούσαν να φέρουν στις εσωτερικές τους αποθήκες διπλάσιο αριθμό πυραύλων από ό,τι σήμερα.

Διάγραμμα σύγκρισης των δυο πυραύλων. Πηγή: SNAFU

Ο προτεινόμενος πύραυλος Cuda θα μοιάζει εξωτερικά με τον AIM-120 και προβλέπεται να έχει την ίδια περίπου εμβέλεια, τουλάχιστον με τις τελευταίες εκδόσεις του C. Η Lockheed επιμένει ότι είναι εφικτό καθώς αρκετά από τα υποσυστήματα που θα έπρεπε να φέρει εσωτερικά έχουν είτε σμικρυνθεί, είτε αφαιρεθεί τελείως.
Για παράδειγμα, η πολεμική κεφαλή (εκρηκτικά) δεν υπάρχει πλέον, κι ο πύραυλος ανήκει στην κατηγορία των όπλων που για να εξουδετερώσουν τον στόχο τους πρέπει να πετύχουν απ’ ευθείας χτύπημα (hit to kill) όπως οι πύραυλοι του συστήματος Patriot PAC-3.
Δεν είναι γνωστό αν έχει υπάρξει πρόβλεψη τουλάχιστον για προσθήκη του λεγόμενου «lethal enhancer», κυριολεκτικά «επαυξητή φονικότητας», που είναι ένα πακέτο εκρηκτικών, πολύ μικρότερο της πολεμικής κεφαλής, αλλά αρκετό για να διαλύσει το σώμα του πυραύλου σε μικρά κομμάτια κλάσματα του δευτερολέπτου πριν το τελικό χτύπημα για αύξηση των πιθανοτήτων καταστροφικού πλήγματος.

Μετά την εκτόξευση, ο πυραυλοκινητήρας του AIM-120 επιταχύνει τον πύραυλο στην μέγιστη ταχύτητά του για μερικά μόνο δευτερόλεπτα και στη συνέχεια χρησιμοποιεί τις επιφάνειες ελέγχου για να εκμεταλλευτεί την κινητική ενέργεια και να κατευθυνθεί στον στόχο.
Το Cuda αν και με το μισό μέγεθος, λειτουργεί κι αυτός με τις ίδιες αρχές. Ως μία μέθοδο υποκατάστασης της μειωμένης ποσότητας καυσίμου που μπορεί να χωρέσει στο σώμα του πυραύλου, η Lockheed έχει προσθέσει ένα σύστημα ελέγχου εκτροπής και ελέγχου θέσης (DACS) με «καταγωγή» από τον πύραυλο εδάφους αέρος PAC-3.
Το DACS περιλαμβάνει μικρούς πυραυλοκινητήρες στον κώνο του πυραύλου που σε συνδυασμό με τις επιφάνειες ελέγχου στο πίσω μέρος θα μπορούσαν, θεωρητικά τουλάχιστον, να καταστήσουν τον Cuda πιο αποτελεσματικό από τον AIM-120 κατά τη διάρκεια της τερματικής φάσης προσέγγισης στον στόχο.
Εκτός από τα F-22 και F-35, η Lockheed προσδοκά ότι ο Cuda θα παίξει έναν πιθανό ρόλο στο πρόγραμμα NGAD της αμερικανικής Αεροπορίας που αφορά την ανάπτυξη ενός Νέας Γενιάς μαχητικού αεροσκάφους Αεροπορικής Κυριαρχίας.

Σύμφωνα με τον κ. Τζον, «Υπάρχει πραγματικά χρηματοδότηση AFRL τώρα για (την προώθηση) της ανάπτυξης του Cuda. Επιπλέον υπάρχει και χρηματοδότηση για αισθητήρες – διανομής δεδομένων αλλά και αισθητήρες IRST.
Όπως είναι αντιληπτό, όταν ο Cuda ολοκληρώσει το στάδιο δοκιμών, οι ικανότητες αεροπορικής κυριαρχίας τόσο του F-35 όσο και του F-22 θα περάσουν σε άλλο επίπεδο.
Και ενώ οι ικανότητες στην αερομαχία του F-22 είναι εγνωσμένες, του F-35 δεν είναι καθώς έχει κατηγορηθεί εκτενώς τόσο για το χαμηλό επίπεδο ευελιξίας, όσο και για το μικρό εσωτερικά μεταφερόμενο οπλικό του φορτίο. Βέβαια, κι οι δυο αυτές κατηγορίες είναι (εντελώς) εσφαλμένες, παρόλα αυτά το γεγονός είναι πως αυτή είναι η εντύπωση που επικρατεί.

Είναι γνωστό πως στην παρούσα φάση το F-35 είναι πιστοποιημένο να μεταφέρει μόλις έναν ΑΙΜ-120 σε καθεμιά από τις εσωτερικές του αποθήκες, για σύνολο δυο πυραύλων μέσης εμβέλειας. Επίσης μπορεί να μεταφέρει και δυο πυραύλους μικρής εμβέλειας σε φορείς στα ακροπτερύγια, θυσιάζοντας όμως το χαμηλό του ίχνος στα ραντάρ.
Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές στο παρελθόν, το F-35 είναι ένα νέο αεροσκάφος, μία εντελώς καινούρια σχεδίαση με πρακτικά ατελείωτα περιθώρια εξέλιξης και αναβαθμίσεων. Ένα από αυτά τα περιθώρια αντικατοπτρίζεται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα ανάπτυξης.
Με τέτοιο αριθμό εσωτερικά μεταφερόμενων πυραύλων, το F-35 θα μπορεί να αντικαταστήσει ακόμα και το F-15C στον ρόλο της αεροπορικής υπεροχής. Θα έχει περιθώρια ακόμα και να διαθέτει πύραυλους για να καταρρίπτει επερχόμενους πύραυλους που θα έχει εκτοξεύσει ο αντίπαλος εναντίον του και πάλι να έχει αρκετό απόθεμα για να συνεχίσει την αερομαχία. Θα μπορεί φυσικά να λειτουργεί ως “missile truck” στοχοποιώντας αθέατο αεροσκάφη που θα κατευθύνονται ενάντια σε άλλα συμμαχικά προηγούμενης γενιάς.

Γενικότερα, όλο το μέλλον του εναέριου πολέμου θα σχεδιαστεί και θα περιστρέφεται γύρω από αυτό, είτε αρέσει αυτό σε κάποιους είτε όχι.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πόσες φρεγάτες Constellation θέλει το ΠN και κυρίως… που θα βρούμε τα λεφτά;

H υπόθεση των φρεγατών Constellation για το Πολεμικό μας Ναυτικό είναι σαφώς αυτή που προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο χώρο της άμυνας, λόγω μεγέθους...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΛΒΟ: διακυβεύεται η τύχη της εταιρείας σε «ύποπτους» προεκλογικούς καιρούς;  

Συνήθως διεργασίες που δεν αντέχουν ή πρέπει να μείνουν μακριά από δημόσιο έλεγχο και κριτική, εξελίσσονται σε περιόδους που η κοινή γνώμη έχει στραμμένη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιουνίου 1982: Φώκλαντ, αυλαία χωρίς πάθος και...

0
Ο Πόλεμος των Φώκλαντ λήγει με τη συμφωνία παύσης πυρός μετά την κατάληψη του Πορτ Στάνλεϋ και την υπογραφή την ίδια μέρα της -υπό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΗΠΑ: Κατέστρεψαν ραντάρ και drones των Χούθι

Οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις ανακοίνωσαν τις πρώτες πρωινές ώρες ότι χθες Παρασκευή «κατέστρεψαν» ραντάρ στο έδαφος της Υεμένης που επέτρεπαν στους Χούθι να στοχοποιούν...

Πόσες φρεγάτες Constellation θέλει το ΠN και κυρίως… που θα βρούμε τα λεφτά;

H υπόθεση των φρεγατών Constellation για το Πολεμικό μας Ναυτικό είναι σαφώς αυτή που προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο χώρο της άμυνας, λόγω μεγέθους...

Ολλανδία: Το πρώτο μεταγωγικό C-390 θα έρθει το 2027

Το αρχικό ολλανδικό μεταγωγικό C-390M Millennium αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του 2027 και ο προϋπολογισμός του προγράμματος των 5 αεροσκαφών του τύπου είναι...