12.6 C
Athens
Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣύγκρουση CRJ-700 και VΗ-60: το χρονικό της τραγωδίας στην Ουάσιγκτον

Σύγκρουση CRJ-700 και VΗ-60: το χρονικό της τραγωδίας στην Ουάσιγκτον

- Advertisement -

Αν και τα στοιχεία που οδήγησαν στη σύγκρουση στον αέρα των δυο αεροσκαφών στις 29 Ιανουαρίου, πάνω από την αμερικανική πρωτεύουσα είναι ακόμη λίγα και συγκεχυμένα, αρχίζει να σχηματίζεται μια πρώτη εικόνα για το χρονικό που οδήγησε στην τραγωδία, αν και προς το παρόν παραμένει ένα από τα πολλά σενάρια.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν το επιβατηγό CRJ 701ER εκτελούσε προσέγγιση IFR (Instrument Flight Rules) στο αεροδρόμιο Reagan Washington National και βρισκόταν στην τελική – «short final».

Το ελικόπτερο VH-60 (που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση ως PAT25) πετούσε VFR (Visual Flight Rules) και επιχειρούσε να διασχίσει το ίχνος προσέγγισης-προσγείωσης στο Reagan Washington National.

Αναφέρεται ότι στην περιοχή της Ουάσιγκτον υπάρχει σχετική πρόβλεψη ώστε τα ελικόπτερα που μετακινούνται από την ανατολική στη δυτική όχθη του ποταμού Ποτόμακ να διατηρούν οροφή στα 200 πόδια, διερχόμενα σε ασφαλές ύψος κάτω από το ίχνος πτήσης των αεροπλάνων που προσεγγίζουν στο αεροδρόμιο, υπό την καθοδήγηση του ΕΕΚ (Ελέγχου Εναερίου Κυκλοφορίας) στην περιοχή της Ουάσιγκτον.

 

Το VH-60, από τις καταγραφές της πτήσης του, κινείτο πάνω από τον ποταμό Ποτόμακ, σε ένα προβλεπόμενο δίαυλο για τέτοιες πτήσεις, παράλληλα και ανατολικά με τον άξονα προσαπογειώσεων στους δυο βασικούς διαδρόμους του Reagan Washington National.

Σε σημείο νότια από το αεροδρόμιο, σε προβλεπόμενο δίαυλο (σύμφωνα με τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί) έστρεψε δυτικά επιχειρώντας να διασχίσει το ίχνος προσγειώσεων των ενεργών διαδρόμων του αεροδρομίου.

Βρισκόταν όμως στη σωστή τοποθεσία; Το γεγονός ότι το ελικόπτερο πετούσε «εξ όψεως» σήμαινε ότι έπρεπε να διατηρεί συνεχή οπτική αντίληψη των άλλων αεροσκαφών γύρω του με τη βοήθεια του ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας.

Υπάρχει καταγεγραμμένη συνομιλία του ΕΕΚ και του VH-60/PAT25, που προειδοποιεί για άλλη κυκλοφορία στην περιοχή και ο πιλότος του οποίου ερωτάται εάν βλέπει «το άλλο αεροπλάνο». Σημειώνεται ότι υπάρχουν δημοσιοποιημένα στοιχεία ότι ο ΕΕΚ έκανε την κλήση στο VH-60/PAT25 επειδή υπήρχε αυτόματη προειδοποίηση του συστήματος, για την πιθανότητα σύγκρουσης με το CRJ 791ER. Αν και ανέφερε θετικά, ότι δηλαδή το βλέπει, εντούτοις δεν είναι σίγουρο ότι  αφορούσε το μοιραίο CRJ 701ER. Αμέσως μετά ακολούθησε η σύγκρουση.

Εναέρια σύγκρουση CRJ701 και VH-60 στην Ουάσιγκτον: τι ξέρουμε

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ειδικές δυνάμεις σε όλα τα υποβρύχια του ΠΝ με νέας γενιάς υποθαλάσσια σκούτερ

Για δεκαετίες, η συζήτηση γύρω από την ισχύ ενός υποβρυχίου επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στις τορπίλες, στα βλήματα cruise και στα συστήματα αισθητήρων. Στη σύγχρονη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι εξοπλισμούς θέλει η Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE

68
Αρκετά σύνθετο και με ασάφειες παραμένει το πρόγραμμα ελληνικής συμμετοχής στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό κανονισμό SAFE, περί ταχείας κοινής προμήθειας αμυντικών εξοπλισμών, μαζί με άλλα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Δεκεμβρίου 1943: Το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων

3
Ως αντίποινα για την καταστροφή γερμανικού στρατιωτικού αποσπάσματος του 749 Συντάγματος Ορεινών Κυνηγών, που διενεργούσε αντιανταρτικές επιχειρήσεις κατά του ΕΛΑΣ στην ευρύτερη ορεινή περιοχή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ειδικές Δυνάμεις των ΗΠΑ επιβιβάστηκαν σε πλοίο στον Ινδικό, που μετέφερε φορτίο από την Κίνα στο Ιράν

Οι Ηνωμένες Πολιτείες προχώρησαν σε μια από τις πιο αποκαλυπτικές επιχειρήσεις θαλάσσιας επιβολής κυρώσεων των τελευταίων ετών, όταν Ειδικές Δυνάμεις επιβιβάστηκαν σε εμπορικό πλοίο...

Σοβαρή βλάβη στο νέο υποβρύχιο της Ταϊβάν αποκαλύπτει τα όρια της εγχώριας ανάπτυξης προηγμένων υποβρυχίων

Το νέο, εγχώριας σχεδίασης υποβρύχιο της Ταϊβάν, Hai Kun (SS-711), αντιμετώπισε σοβαρή βλάβη στο υδραυλικό του σύστημα κατά τη διάρκεια θαλάσσιων δοκιμών, γεγονός που...

Το Gripen “πάει πόλεμο”: Βάπτισμα του πυρός απέναντι στην Καμπότζη

Η σύγκρουση που εξελίχθηκε το 2025 στα σύνορα Ταϊλάνδης και Καμπότζης αποτέλεσε την πρώτη πραγματική πολεμική εμπλοκή για τα JAS 39 Gripen της Βασιλικής...