9.9 C
Athens
Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΤο Γερμανικό Κοινοβούλιο ψηφίζει για το νέο Μελλοντικό Ευρω-Μαχητικό

Το Γερμανικό Κοινοβούλιο ψηφίζει για το νέο Μελλοντικό Ευρω-Μαχητικό

- Advertisement -

Το γερμανικό Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο (Bundestag) ετοιμάζεται να ψηφίσει επί της συμφωνίας κατασκευής του πρώτου πρωτοτύπου επίδειξης τεχνολογίας του Μελλοντικού Εναέριου Συστήματος Μάχης (Future Combat Air System – FCAS), του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ανάπτυξης που φέρνει κοντά τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία για τη δημιουργία ενός σύγχρονου μαχητικού αεροσκάφους.
Πριν αποφασίσουν, η υπουργός Αμύνης της Γαλλίας, Florence Parly τους υπενθύμισε τη μεγάλη ευθύνη που φέρουν: “από το 2017 είχαμε τον φιλόδοξο στόχο να εξοπλίσουμε τους στρατούς μας με σύγχρονα συστήματα μάχης στον αέρα και στην ξηρά”.
Η κ. Parly απευθύνθηκε σε μέλη των κοινοβουλίων Γαλλίας και Γερμανίας στην 5η Κοινή Κοινοβουλευτική Συνάντηση στο Στρασβούργο, στις 5 Φεβρουαρίου 2020. Τα συστήματα στα οποία αναφερόταν ήταν:
1. Ένα κύριο άρμα μάχης (Main Ground Combat System – MGCS)
2. Ένα κοινό Μη-Επανδρωμένο Αεροσκάφος μεσαίων υψών (MALE), (Eurodrone)
3. Ένα σύνολο συστημάτων που θα συναποτελούσαν το μελλοντικό μαχητικό αεροσκάφος (FCAS)

«Αποκαλυπτήρια» για το “Ευρωμαχητικό” νέας γενιάς FCAS στο Paris Air Show! (Βίντεο)


Αν και τα δύο πρώτα προγράμματα καρκινοβατούν, το FCAS προωθήθηκε καθόλη τη διάρκεια του 2019. Τον Ιούνιο, Γαλλία και Γερμανία έθεσαν τις νομικές βάσεις για τη συνέχιση του προγράμματος στη διάρκεια της Αεροπορικής Έκθεσης των Παρισίων ενώ τον Οκτώβριο, οι υπουργοί Αμύνης υπέγραψαν συμφωνία εξαγωγής πολεμικών συστημάτων, απαραίτητη για την περαιτέρω ανάπτυξη του FCAS, δυστυχώς όμως δεν έγιναν πολλά πράγματα από τότε.
Οι Dassault Aviation της Γαλλίας και Airbus Defense & Space της Γερμανίας περιμένουν το συμβόλαιο για την παραγωγή των πρώτων πρωτοτύπων επίδειξης τεχνολογίας που θα αποδώσει από 4 δισεκατομμύρια Ευρώ σε κάθε εταιρία με στόχο να βρεθούν στους αιθέρες μέχρι το 2026. Το συμβόλαιο αυτό αναμενόταν να υπογραφεί στην έκθεση των Παρισίων αλλά αναβλήθηκε για το 2020.

Dassault και Airbus καλούν τις κυβερνήσεις τους να υπογράψουν τα συμβόλαια για το νέο μαχητικό FCAS


Τα προβλήματα εντοπίζονται σε θέματα εθνικού διαγκωνισμού. Αν και το βιομηχανικό έργο του προγράμματος FCAS έχει εγκριθεί σε διεταιρικό επίπεδο, σκοντάφτει στο κομμάτι της έγκρισής του από τη Γερμανική Βουλή. Σύμφωνα με το γερμανικό δίκαιο κάθε επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 25 εκατομμυρίων Ευρώ πρέπει να εγκρίνεται από το Κοινοβούλιο και τα γερμανικά κόμματα δυστροπούν ως προς την ηγεσία της γαλλικής Dassault, που αν και συμφωνήθηκε πως θα έχει την πρωτοκαθεδρία στο πρόγραμμα, κρίνεται ανεπαρκής από τους γερμανικούς κύκλους για το έργο της διεύθυνσης του διεθνούς προγράμματος.
Ένα άλλο πρόγραμμα αποτελεί ο κινητήρας του αεροσκάφους. Η αρχική συμφωνία πως η γαλλική Safran θα αναλάβει τη διεύθυνση του προγράμματος συναντά πλέον τη γερμανική αντίδραση, που αισθάνεται πως θα πρέπει να μοιραστεί τουλάχιστον τη διεύθυνση εξίσου με την γερμανική MTU Aero Engines.

Η Dassault φοβάται ότι οι πολλοί εμπλεκόμενοι θα μετατρέψουν το FCAS σε… Eurofighter 2.0


Λύση στα παραπάνω θεωρήθηκε πως αποτελούσε η συμφωνία τον Νοέμβριο να έρθουν οι δύο πλευρές σε μια κοινοπραξία (διοίκηση και μοίρασμα αρμοδιοτήτων επί ίσοις όροις) που θα ισορροπούσε τα πράγματα, αλλά η προθεσμία για κάθε συμφωνία ήλθε και παρήλθε χωρίς χειροπιαστά αποτελέσματα. Για να περιπλέξει περισσότερο τα πράγματα, ήρθε η αργοπορημένη ισπανική συμμετοχή με την Indra να διεκδικεί ανάλογο βιομηχανικό έργο. Το μοίρασμα πλέον γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκο, αν και η γερμανική πλευρά δείχνει να ευνοεί την εμπλοκή των ισπανικών εταιριών μετά το 2021, όταν η φάση ανάπτυξης έχει ολοκληρωθεί και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί η συμπίεση του κόστους κατασκευής.

Η Ισπανία ολοκληρώνει την ισότιμη συμμετοχή της στο FCAS μέσα στο 2020


Η προσεχής απόφαση του γερμανικού Κοινοβουλίου κρίνεται καταλυτική για την εξακρίβωση πολλών ερωτημάτων και το ξεκλείδωμα των διαδικασιών. Η απόφασή του αναμένεται μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2020 με την ανάθεση 5 εκ των 7 υποπρογραμμάτων ανάπτυξης, περιλαμβανομένων του προγράμματος των κινητήρων. Υπό αυτό το πρίσμα, η έκκληση της Γαλλίδος υπουργού Αμύνης προς τους Γερμανούς βουλευτές εξηγείται καλύτερα, καλώντας τους με την απόφασή τους “να στείλουν ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα για τη θέληση των δύο χωρών να οικοδομήσουν μια Ευρώπη της ασφάλειας”.
Πηγή: Aero Time News

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επιβατικά αεροπλάνα στο στόχαστρο! – μια καταγραφή δεκαετιών

Αν και το περιστατικό ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2024 με το Embraer E-190 («4K-AZ65») των Azerbaijan Airlines, να συντρίβεται στην απόπειρα προσγείωσης ανάγκης, ως...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Ρουσσέν με “ταβάνι” τα 400 εκατ. ευρώ

89
Καθώς πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για τον εκσυγχρονισμό των πυραυλακάτων κλάσης Ρουσσέν (Super Vita) από το Πολεμικό μας Ναυτικό, ας δούμε τι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Δεκεμβρίου 1939: Β-24, η πρώτη πτήση του...

1
Το πρωτότυπο του βαρέως βομβαρδιστικού Consolidated B-24 Liberator πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση.Ο σχεδιασμός του ξεκίνησε το 1938 και ο στόχος ήταν ένα αεροσκάφος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Vought Model 1600, το “ναυτικό” F-16 που ποτέ δεν απονηώθηκε

Το Vought Model 1600 αν υλοποιούνταν θα μπορούσε να είχε αλλάξει την εικόνα των  ναυτικών επιχειρήσεων από αμερικανικά αεροπλανοφόρα. Καθώς η ιδέα ήταν να...

Ισραηλινά συστήματα αυτοπροστασίας για τα γερμανικά A350 VIP

Τα 3 VIP αεροσκάφη Airbus A350 που παρέλαβε πρόσφατα ανακαινισμένα η γερμανική Αεροπορία, θα εξοπλιστούν με σύστημα προστασίας κατά αντιαεροπορικών πυραύλων με υπέρυθρη καθοδήγηση...

Η “μισή” παραδοχή της Ρωσίας ότι κατέρριψε το αεροσκάφος της AZAL

Για όποιον μελετά τη γλώσσα της διπλωματίας, η ανακοίνωση του Κρεμλίνου στις 28 Δεκεμβρίου, όπως και η αντίστοιχη του Προέδρου του Αζερμπαϊτζάν, Ιλχάμ Αλίγιεφ,...