10.8 C
Athens
Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΕπανεμφάνιση του "αντισυμβατικού" Su-47 Berkut μετά από δώδεκα χρόνια (βίντεο)

Επανεμφάνιση του “αντισυμβατικού” Su-47 Berkut μετά από δώδεκα χρόνια (βίντεο)

- Advertisement -

Ένα από τα πιο ασυνήθιστα μαχητικά έκανε αιφνιδιαστικά την εμφάνιση του την περασμένη εβδομάδα σε ρωσική αεροπορική επίδειξη. Το Su-47 “Berkut” (Golden Eagle) βγήκε από την αποθήκευση και παρουσιάστηκε στην αεροπορική επίδειξη MAKS-2019 στον διεθνή αερολιμένα Zhukovsky έξω από την Μόσχα. Το Su-47 είναι ένα από λίγα αεροσκάφη που χρησιμοποιούν εμπροσθοκλινή πτέρυγα.
https://twitter.com/Nikky89_ru/status/1166020496649068546
Συμφωνά με το The Aviationist, το Su-47 βγήκε αναπάντεχα από αποθήκευση και παρουσιάστηκε σε στατική έκθεση, στην πρώτη του δημόσια εμφάνιση από το 2007. Το Su-47 είναι σχεδιασμένο με εμπροσθοκλινείς πτέρυγες, αυξάνοντας την ευελιξία του αεροσκάφους σε χαμηλές ταχύτητες. Δυστυχώς για το αεροσκάφος, η διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης άφησε την Ρωσία σε κακή οικονομική κατάσταση που δεν μπόρεσε να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη του αεροσκάφους χωρίς εξωτερικό πελάτη.

Οι εμπροσθοκλινείς πτέρυγες διερευνήθηκαν και από τις δύο υπερδυνάμεις του Ψυχρού Πολέμου. Η εξαιρετικά ασυνήθιστη διάταξη των πτερύγων, δίνει στο αεροσκάφος μεγάλη γωνία προσβολής σε χαμηλές ταχύτητες, επιτρέποντας του να αλλάζει κατεύθυνση γρήγορα. Αυτό θα έδινε ξεκάθαρο πλεονέκτημα στο Su-47 κατά την διάρκεια μιας αερομαχίας.
Δυστυχώς όμως, σύμφωνα με την αμερικανική DARPA, οι εμπροσθοκλινείς πτέρυγες κάνουν το αεροσκάφος “αεροδυναμικά ασταθές”. Το αμερικάνικο πειραματικό αεροσκάφος εμπροσθοκλινών πτερύγων X-29 απαιτούσε εκτεταμένο έλεγχο πτήσης Fly By Wire, καθώς και ελαφρά σύνθετα υλικά με ανθρακονηματα για να καταστήσουν το αεροσκάφος ικανό για πτήση. Από ότι φαίνεται υπήρξαν ανάλογα προβλήματα και στο Su-47 καθώς το νέο Su-57, που αναπτύχθηκε μετά το Su-47, διατήρησε την παραδοσιακή διάταξη πτερύγων. Άλλα ρωσικά αεροσκάφη όπως το Sukhoi Su-35 “Flanker-E”, επιτυγχάνουν μεγάλη γωνία προσβολής σε χαμηλές ταχύτητες, με συνδυασμό επιφανειών έλεγχου canard που βρίσκονται στο ρύγχος και ακροφυσίων κατευθυνόμενης ώσης.

Η επίδειξη του Su-47 από την Ρωσία εγείρει ερωτηματικά. Γιατί μετά από 12 χρόνια η Ρωσία επιδεικνύει ένα πειραματικό αεροσκάφος που δεν οδήγησε σε κάτι το πρακτικό; Η χώρα θα πρέπει να επιδεικνύει το Su-57 με όποιον τρόπο μπορεί χωρίς περισπασμούς. Είναι πάντως σίγουρο ότι μέρος της τεχνολογίας που αναπτύχθηκε στο Su-47 (πέρα από τις πτέρυγες) κατέληξε στο Su-57. Ίσως  τελικά το αεροσκάφος να επιδεικνύεται σαν μέρος τις επίδειξης τεχνολογίας του Su-57.

Οι εμπροσθοκλινείς πτέρυγες δεν είναι κάτι το καινούργιο. Το πρώτο αεροσκάφος με τέτοιου είδους πτέρυγες ήταν το Γερμανικό Junkers 287, το οποίο με το τέλος του πολέμου κατέληξε στην Σοβιετική Ένωση που αποτέλεσε την βάση για τα δυο OKB-1 EF 131 που αργότερα εξελίχθηκαν στα OKB-1 140. Στην γενική αεροπορία αυτή την στιγμή υπάρχουν αρκετά αεροσκάφη με εμπροσθοκλινείς πτέρυγες και ανάμεσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και ανεμόπτερα.
Τα αεροσκάφη της αμυντικής βιομηχανίας με εμπροσθοκλινείς πτέρυγες συμπεριλαμβάνουν, πέρα από το Su-47 και το Χ-29, το ρωσικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος KB SAT SR-10.
πηγη: The aviationist
Εικόνα εξώφυλλου: Tom Demerly/TheAviationist

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Μήπως κάνουμε λάθος με τη Γαλλία για τους Meteor;

Η συζήτηση γύρω από τη στάση της Γαλλίας απέναντι στις φιλοδοξίες της Τουρκίας να αποκτήσει πυραύλους Meteor, έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στον ελληνικό δημόσιο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτσι θα είναι τα εκσυγχρονισμένα M113 N-2000 του Ελληνικού Στρατού...

84
Ο Ελληνικός Στρατός (ΕΣ) αντιμετωπίζει εδώ και δεκαετίες μια σοβαρή αδυναμία στον τομέα των Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (ΤΟΜΑ), η οποία περιορίζει την ικανότητά του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Φεβρουαρίου 1945: Ο “επιτήδειος ουδέτερος” κηρύσσει τον...

12
Τον Φεβρουάριο του 1945 ήταν πλέον σαφές σε όλους πως ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος είχε ήδη κριθεί. Από την πλευρά της, η Τουρκία διατηρούσε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 56, Φεβρουάριος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 56, Φεβρουάριος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή....

Επίσκεψη του Νίκου Δένδια στο Ηνωμένο Βασίλειο

«Επιδίωξα με την επίσκεψή μου στο Ηνωμένο Βασίλειο να έχουμε μια σαφή εικόνα για το τρόπο που η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου διαβάζει τη...

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 5ο, τα υποβρύχια και το μέλλον τους στο ΠΝ

Στο σημερινό 5ο και τελευταίο μέρος της συζήτησης μας με τον Αντιναύαρχο ε.α. Δημήτριο Καβουλάκο ΠΝ, ο συντάκτης μας Γιάννης Ρέκκας, συζητά για το...