22.3 C
Athens
Δευτέρα, 5 Ιουνίου, 2023
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΟι Γάλλοι είναι ακόμη εδώ, οι [email protected] συνεχίζουν σαν short listed ...

Οι Γάλλοι είναι ακόμη εδώ, οι [email protected] συνεχίζουν σαν short listed για το Πολεμικό Ναυτικό! Κι όμως, έχουν πλεονέκτημα!

- Advertisement -

 

Όπως πρώτοι είχαμε γράψει, παρά το “ναυάγιο” των διαπραγματεύσεων τον περασμένο Ιούλη για τις φρεγάτες [email protected], οι Γάλλοι της Naval Group συνεχίζουν να είναι παρόντες στο πρόγραμμα της αναβάθμισης του Πολεμικού μας Ναυτικού. Όπως επίσης πρώτοι έχουμε ξαναγράψει, οι Γάλλοι έχουν έρθει με νέα πρόταση, με κόστος κοντά στο 1 δις ευρώ, για τη “βασική” έκδοση της [email protected]. Η βασική έκδοση της [email protected] δυστυχώς δεν καλύπτει τις απαιτήσεις του Πολεμικού μας Ναυτικού, και διάφορες σκέψεις για εκ των υστέρων ενίσχυσή τους με όπλα που θα αφαιρεθούν από παλιές φρεγάτες (e.g Phalanx CIWS) έχουν πέσει στο κενό, καθώς είναι τελείως λάθος να μπει ένα αναλογικό σύστημα σε μια απολύτως ψηφιακή φρεγάτα.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Μπορεί η γαλλική [email protected] να αποτελέσει λύση για το ΠΝ στο 1 δις/πλοίο; Κι όμως έχει ελπίδες!

Το ΠΝ επιθυμούσε να προσθέσει ένα σύστημα RAM των 21 πυραύλων, σαν ελάχιστη προστασία απέναντι σε εισερχόμενους πυραύλους. Δυστυχώς όμως, οι Γάλλοι ζήτησαν υπερβολικά υψηλή τιμή για την ενσωμάτωση στο SETIS. Επίσης, αντίστοιχα υψηλή τιμή ζήτησαν για την ενσωματώση των ρουτινών του STRALES στο ΣΕΠ, κάνοντας έτσι την τιμή, να εκτοξευτεί. Αντίθετα, προσέφεραν το βασικό πλοίο χωρίς κόστη ανάπτυξης, κι αυτός είναι ο λόγος που με τα όπλα το πλοίο κοστίζει περίπου 1 δις ευρώ.

H διακοπή των συνομιλιών για τις [email protected] έφερε προτάσεις για γερμανικές MEKO A200, ιταλικές FREMM-IT/PPA, ισπανικές F-110 και ελπίζουμε σε συνέχεια!

Αν και η Naval Group είναι κρατική εταιρεία, εντούτοις δεν ελέγχεται από το Κράτος και δεν μπορεί να δώσει τα πλοία κάτω του όποιου κόστου της. Συνεπώς, είναι άδικο να κατηγορείται για αισχροκέρδια, καθώς θα πρέπει να επιβιώσει, όπως όλες οι εταιρείες. Το δε πλοίο, είναι το αποτέλεσμα μιας μεγάλης γαλλικής ναυπηγικής παράδοσης, ενώ τα συστήματα που ενσωματώνει είναι τα κορυφαία της THALES. Συνεπώς, εμείς είμαστε πεπεισμένοι για το κόστος. Αν τώρα, μπορούμε να βρούμε φθηνότερα πλοία, αυτό είναι σίγουρο. Όπως μπορούμε να βρούμε φυσικά και ακριβότερα.

Ελληνικές [email protected]. Πολύ σκληρές για να πεθάνουν! Συνεχίζεται η γαλλική προσπάθεια;

Η Naval Group έχει ξοδέψει πολλές ώρες συζητήσεων με το ΠΝ, και τα στελέχη του τελευταίου γνωρίζουν το πλοίο καλύτερα ίσως κι από τα στελέχη του Γαλλικού ναυτικού. Αυτός είναι ο λόγος που η εταιρεία δεν εγκαταλείπει, ειδικά μετά τη συνεχή ελληνογαλλική προσέγγιση. Φυσικά και οι Γάλλοι δεν σταμάτησαν να μας αγαπούν επειδή δεν αγοράσαμε 2 πολύ ακριβά πλοία τους, ούτε διαλύθηκε καμία σχεδιαζόμενη αμυντική συμφωνία, ούτε κάτι άλλο. Ελλάδα και Γαλλία, έχουν εξαιρετικές σχέσεις. Εξαιρετικές σχέσεις έχουν και η Ελλάδα με τις ΗΠΑ, με την διαφορά πως οι σχέσεις μας με τη Γαλλία είναι εξαιρετικές εδώ και 100 χρόνια, και αυτό δεν έχει αλλάξει ότι κι αν έχει γίνει στις δυο χώρες.

TRS-4D vs SeaFire, κάνουμε σύγκριση μεταξύ των ραντάρ MMSC και [email protected]. Ισχύει ο μύθος;

Καθώς η Ελλάδα και το ΠΝ δεν έχουν πάρει καμία απόφαση για το μέλλον των πλοίων που θα αγοραστούν, έχει δωθεί η “οδηγία” προς τους Γάλλους να επανέλθουν με βελτιωμένη πρόταση. Καθώς το κόστος είναι ήδη υψηλό (για πλοία γενικής χρήσης), το ΠΝ θα μπορούσε ίσως να επανέλθει στο “τραπέζι” των διαπραγματεύσεων αν το κόστος κρατηθεί ίδιο, αλλά αλλάξει η διαμόρφωση των πλοίων προς το ισχυρότερο. Αν για παράδειγμα, ενσωματωθεί το RAM και το STRALES χωρίς να πειραχτεί η τιμή, τότε μιλάμε για ένα εξαιρετικό πλοίο γενικής χρήσης, με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής (αν και με πολύ λίγους πυραύλους), που ταιριάζει “μια χαρά” στις ανάγκες του ΠΝ. Αν αντί του RAM, οι Γάλλοι ενσωματώσουν τους CAMM ή τους ESSM, σημαίνει πως μια ελληνική [email protected], με STRALES και 64 πυραύλους CAMM/CAMM-ER/ESSM θα είναι πανίσχυρη, και μάλλον αυτό ακριβώς που θέλει το ΠΝ.

Κουλτούρα Οπαδισμού στα εξοπλιστικά και η Belhara

Αντίστοιχες συζητήσεις γίνονται με τους Γερμανούς για τις MEKO A200, αλλά και με τους Βρετανούς με τις Type 31. Οι τελευταίοι δεν έχουν ακόμη καταθέσει την τελική νέα πρόταση, αλλά 4 οπλισμένα πλοία Type 31, θα κοστίσουν περίπου 2 δις ευρώ. Βέβαια, μια [email protected] με ένα AESA SeaFire, είναι ανώτερη σε επιδόσεις από τα περισσότερα πλοία που περιγράψαμε, αρκεί να οπλιστεί ικανοποιητικά. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως το πλοίο πράγματι δεν έχει σύστημα ECM, αλλά μόνο ESM, αλλά δεν γνωρίζουμε ποιες θα είναι οι δυνατότητες του ραντάρ SeaFire να κάνει παρεμβολές σε εισερχόμενα βλήματα (όπως τα AESA ραντάρ των αεροσκαφών). Προσοχή, ας μην αρχίσει κάποια παραφιλολογία για το θέμα, έχουμε αρχίσει να το ψάχνουμε, καθώς μας έχει κάνει μεγάλη εντύπωση η “αμέλια” του γαλλικού ναυτικού να έχει σκάφη πρώτης γραμμής χωρίς CIWS αλλά και χωρίς ECM.

ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;

Σε κάθε περίπτωση, την γαλλική πρόταση ενισχύει η αναμενόμενη υπογραφή της αγοράς των 18 μαχητικών Rafale F3R. Εικάζουμε πως η συμφωνία θα είναι G2G, κι έτσι δεν θα μπορεί κανείς να κατηγορήσει την κυβέρνηση για “απευθείας” ανάθεση. Αν οι Γάλλοι βρήκαν τον τρόπο, τότε αυτό θα είναι ένα ακόμη σημαντικό όπλο στην γαλλική φαρέτρα.

Κλείνοντας, θα πούμε πως ένα μεγάλο γαλλικό μειονέκτημα, ίσως αποδειχτεί πλεονέκτημα. Οι Γάλλοι, από το 2017 έχουν αρνηθεί να κατασκευάσουν τα πλοία στην Ελλάδα, ισχυριζόμενοι πως πρόκειται για περίπλοκες μηχανολογικές/ναυπηγικές κατασκευές, και δεν μπορούν να έχουν εμπιστοσύνη σε ναυπηγεία χωρίς σημαντικές επενδύσεις. Αντίθετα, οι ΗΠΑ με τις MMSC, η Γερμανία με τις MEKO A200 και το ΗΒ με τις Type 31, προσφέρουν κατασκευή στην Ελλάδα. Το πρόβλημα όμως είναι πως στερούμαστε “ετοιμοπόλεμων” ναυπηγικών μονάδων, καθώς η Σύρος είναι μάλλον “μικρή”, η Ελευσίνα και ο Σκαραμαγκάς σε ένα τελείως ιδιότυπο καθεστώς, που έτσι όπως το βλέπουμε θα αργήσει να τελεσφορήσει.

CAMM-ER, ποιος είναι ο πύραυλος που εξετάζει το ΠΝ για τις [email protected] Helleniques;

Οι Γάλλοι είχαν προτείνει κάτι αρκούντως “έξυπνο”. Είχαν προτείνει συμπαραγωγή βιομηχανική για όλα τα πλοία που θα κατασκευάζονταν. Για παράδειγμα, δεν είναι ανάγκη να φτιαχτεί το πλοίο στην Ελλάδα, αλλά θα μπορούσαν να φτιαχτούν πολλά υποσυστήματα για όλα τα πλοία της κλάσης. Άρα η Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει εταίρος στο πρόγραμμα, και να αποκτήσει έτσι ελληνική προστιθέμενη αξία το πλοίο, χωρίς να κατασκευαστεί εδώ. Αυτό μπορεί να φαινόταν “κάπως”, αλλά αν σκεφτούμε πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει διαθέσιμο ναυπηγείο στη χώρα, η γαλλική εναλλακτική αποκτά πλεονέκτημα! Διότι οι Γάλλοι έχουν δουλέψει το σενάριο της μη ελληνικής κατασκευής.

Belhara_frigate_Hellenic_Plus.jpg
Belhara_frigate_Hellenic_Plus.jpg

Σε αντιστάθμισμα, μπορούν για παράδειγμα να δώσουν υποκατασκευαστικό έργο σε ελληνικές εταιρείες. Πχ τα ραντάρ θα μπορούσε να τα φτιάξει η IDE, τους αισθητήρες η THEON, οπτικά η MILTECH, θωρακίσεις η EODH κοκ (στην τύχη τα γράψαμε αυτά, αλλά καταλαβαίνετε τι θέλουμε να πούμε). Κι όχι μόνο για τα ελληνικά πλοία, αλλά για ΟΛΑ τα πλοία.

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Οι ελληνικές [email protected] πρέπει να αγοραστούν με ESSM Block2, προμήθεια των ASTER 15/30, CAMM-ER ίσως φέρει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει

Συνεπώς, η μπάλα είναι πάλι στο γαλλικό γήπεδο. Αν οι Γάλλοι έρθουν με μια “έξυπνη” διαμόρφωση, και το ΠΝ θα είναι ευχαριστημένο, κι αυτοί θα πουλήσουν τα πλοία τους, αλλά και θα προσφέρουν μια εκπληκτικών δυνατοτήτων φρεγάτα πολλαπλών ρόλων στην παγκόσμια αγορά. Και ναι, καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη. Αν οι Γάλλοι προσφέρουν λύσεις, τότε το ΠΝ θα τους επιλέξει. Γιατί από προβλήματα, έχουμε και τα δικά μας! Φτάνουν!

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

234 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
234 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ελικόπτερο CSAR για την ΠΑ: ζητήθηκαν προσφορές για 14 UH-60M, AW-139M, Η175M και Η225M

Η Πολεμική Αεροπορία, όπως όλα δείχνουν, κινείται γοργά στην υλοποίηση ενός προγράμματος αγοράς νέου ελικοπτέρου που θα αναλάβει τις αποστολές CSAR (Combat Search and...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Πολεμική Αεροπορία έτοιμη για διευρυμένο ρόλο Air Policing στα...

20
Εδώ και αρκετό καιρό, και υπό νατοϊκό έλεγχο, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, εκτελεί καθήκοντα εναέριας αστυνόμευσης (Air Policing-AP) στον εναέριο χώρο της Αλβανίας και...
- Advertisement -
Card image

April 035 2023

Αγορά 3.99
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιουνίου 1942: Αεροναυμαχία του Μidway, η μάχη...

3
Σε μια κομβική σύγκρουση στο μέτωπο του Ειρηνικού, ο αμερικανικός στόλος συντρίβει τον Ιαπωνικό στην ευρύτερη περιοχή της ατόλης Μidway. Η προσπάθεια του ιαπωνικού...
- Advertisement -
Card image

Μάρτιος 034 2023

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

Φεββρούαριος Τεύχος 033 ΠΤΗΣΗ 2023

Αγορά 3.99

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Ιουνίου 2023 κυκλοφορεί και ηλεκτρονικά σε νέα πλατφόρμα!

To καινούργιο μας τεύχος «Πτήση» 37, Μάιος 2023 κυκλοφορεί ήδη πανελλαδικά από την Παρασκευή 02-06-2023.   Είναι όμως διαθέσιμο ΚΑΙ ηλεκτρονικά ΕΔΩ  https://flight.com.gr/we-want-your-opinion-for-fligt-magazine/

Ρωσικό υπουργείο Άμυνας: Αποκρούσαμε μεγάλη ουκρανική αντεπίθεση στο Ντονέτσκ

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας στη Μόσχα, οιρωσικές δυνάμεις απέκρουσαν μεγάλη ουκρανική αντεπίθεση στο νότιο τμήμα της περιφέρειας Ντονέτσκ, όπου σκοτώθηκαν εκατοντάδες ουκρανοί...

Oλοκληρώθηκε η επιχείρηση για την περισυλλογή μεταναστών από νησίδα στον Έβρο

Ολοκληρώθηκε επιχείρηση διάσωσης μεταναστών από νησίδα στην περιοχή Μαρασιά του Έβρου. Συνολικά οι ελληνικές αρχές περισυνέλλεξαν 91 άτομα, 32 άντρες, 25 γυναίκες και 34...