Η BAE Systems ανέλαβε την παράδοση των προηγμένων δεκτών προειδοποίησης ραντάρ (RWR) AN/ALR-56M στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ για την προστασία των αποστολών των αεροσκαφών C-130J Super Hercules, στο πλαίσιο συμβάσεων ύψους 133 εκατομμυρίων δολαρίων με την υπηρεσία Defense Logistics Agency. Η εταιρεία έχει παραδώσει περισσότερους από 1.700 δέκτες προειδοποίησης ραντάρ για τα αεροσκάφη F-16 Fighting Falcon και C-130J σε διάστημα τριών δεκαετιών, παρέχοντας δυνατότητες επίγνωσης της κατάστασης και αυτοάμυνας που έχουν αποδειχθεί στη μάχη, σώζοντας ζωές και ενισχύοντας την επιτυχία των αποστολών.
«Το AN/ALR-56M έχει αποδείξει τι μπορεί να προσφέρει στη μάχη και επιτρέπει σε αυτά τα κρίσιμης σημασίας αεροσκάφη να παραμένουν σε ετοιμότητα έναντι των εξελισσόμενων απειλών σε διαφιλονικούμενα πεδία μάχης», δήλωσε η Lindsay Gallagher, διευθύντρια Tactical Aircraft Electronic Warfare Systems της BAE Systems. «Το 56Μ αποτελεί κρίσιμο στοιχείο των δυνατοτήτων ηλεκτρομαγνητικού πολέμου του στόλου. Ως παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των αμυντικών ηλεκτρονικών συστημάτων, εργαζόμαστε σκληρά για να διασφαλίσουμε την επιβίωση και την ετοιμότητα των F-16 και των C-130J για τις επόμενες δεκαετίες».
Το AN/ALR-56M παρέχει ευρέος φάσματος και μεγάλου βεληνεκούς ανίχνευση απειλών και προσαρμοστικό φιλτράρισμα για την απομόνωση σημάτων απειλής σε περιβάλλοντα πυκνού σήματος. Το σύστημα παρέχει έγκαιρη προειδοποίηση σχετικά με τα σύγχρονα ραντάρ έρευνας, πρόσκτησης στόχου και ιχνηλάτησης, καθώς και αξιόπιστες δυνατότητες αντιμετώπισης απειλών, επιτρέποντας στους πιλότους να στοχεύουν ή να αποφεύγουν απειλές, εξασφαλίζοντας παράλληλα ελευθερία ελιγμών στο πεδίο της μάχης.
Το 56M συνδυάζει ευέλικτη αρχιτεκτονική δέκτη με κεραίες και χειριστήρια και ενσωματώνεται απρόσκοπτα με παρεμβολείς, διανομείς αντιμέτρων, ραντάρ και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα. Χρησιμοποιεί ψηφιακή επεξεργασία υψηλής ταχύτητας, προηγμένους αλγορίθμους και ψηφιακές αναβαθμίσεις για την αντιμετώπιση των σύγχρονων απειλών.
Η BAE Systems έχει αναπτύξει με επιτυχία συστήματα Η/Π ενσωματωμένα με ραντάρ τεχνολογίας AESA (Active Electronically Scanned Array) σε πολλά προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη εδώ και χρόνια. Στα F-16, το AN/ALR-56M ενσωματώνεται απρόσκοπτα με το ραντάρ AESA Scalable Agile Beam του αεροσκάφους, επιτυγχάνοντας Αρχική Επιχειρησιακή Ικανότητα (Initial Operational Capability – IOC) τον Νοέμβριο του 2021 μετά από επιτυχείς δοκιμές επαλήθευσης και επικύρωσης χωρίς υποβάθμιση της επιχειρησιακής ικανότητας.