Προβληματισμό έχει προκαλέσει στην Αυστραλιανή κυβέρνηση η παραγγελία των 12 υποβρυχίων κλάσης Attack, γαλλικής κατασκευής των ναυπηγείων DCNS, το μεγαλύτερο δηλαδή μέχρι στιγμής εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας. Έτσι τουλάχιστον αναφέρει το Australian Financial Review που περιγράφει πως το πρόγραμμα έχει ξεφύγει κοστολογικά -και χρονικά- έχοντας φθάσει τα 69 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ η αρχική πρόβλεψη ήταν για 40! Ταυτόχρονα υπάρχουν αμφιβολίες για το πόσο θα ωφεληθεί η τοπική οικονομία από την ναυπήγηση η οποία έχει συμφωνηθεί να γίνει στην Αυστραλία.
Ανώνυμες πηγές που επικαλείται το δημοσίευμα φθάνουν να πουν πως υπάρχει κίνδυνος και να ακυρωθεί η παραγγελία, αλλά και να αντικατασταθεί από άλλη προμήθεια, διαφορετικής κλάσης υποβρυχίων, πιο οικονομικών. Αυτά θα είναι μια μετεξέλιξη της σημερινής κλάσης Collins, τα οποία υποτίθεται θα αποσύρονται σε βάθος χρόνου για να αντικατασταθούν από τα Attack. Η νέα υπόθεση μιλά για ένα βελτιωμένο Collins (που αποκαλείται ανεπίσημα «γιός του Collins»), το οποίο θα εμπλέξει και την σουηδική Saab/Kockums, κατασκευάστρια της αρχικής κλάσης, αλλά και την γαλλική DCNS μέσω της τοπικής της θυγατρικής.
Θυμίζουμε ότι τα σκάφη Attack, τα οποία αυτή την εποχή είναι σε φάση τελικής σχεδίασης, είναι ένα συμβατικό ντηζελοκίνητο υποβρύχιο με σύστημα AIP (αναερόβιας πρόωσης) εκτοπίσματος 4.500 τόνων και μήκους 97 μέτρων, με ακτίνα δράσης 18.000 ναυτικά μίλια, μια ιδιαίτερη δηλαδή κατασκευή για περιπολία στον αχανή νότιο Ειρηνικό τον οποίο θέλει να ελέγχει η Αυστραλία.