22.3 C
Athens
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΤΟΥΡΚΙΑΨυχρή ομολογία αποτυχίας από Τουρκία: Ακόμα ψάχνουμε κινητήρα για το Altay!

Ψυχρή ομολογία αποτυχίας από Τουρκία: Ακόμα ψάχνουμε κινητήρα για το Altay!

- Advertisement -

To «νέο», «εγχώριο» και «εθνικό» άρμα μάχης της Τουρκίας Altay έχει ένα πρόβλημα: Μετά από δέκα και πλέον χρόνια σχεδίασης και ανάπτυξης, πολλά στατικά προπλάσματα και ατελείωτες γραφικές απεικονίσες και βίντεο, δεν έχει ακόμα κινητήρα.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Τούρκου επικεφαλής της κρατικής υπηρεσίας αμυντικής βιομηχανίας Ισμαήλ Ντεμίρ, «Έχουμε ένα συμβόλαιο που περιλαμβάνει T0 + 18 μήνες αρχικής παραγωγής για το άρμα μάχης Altay. Δύο φάσεις μετά τις απαραίτητες διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί κι η παραγωγή είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία δεν μπορεί να ξεκινήσει την παραγωγή όμως αν δεν έχουμε πρώτα στα χέρια μας τους κινητήρες.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτήν την στιγμή, σύμφωνα πάντα με τον Ντεμίρ, η Τουρκία έχει στην διάθεσή της 4 (ολογραφώς: Τέσσερεις) κινητήρες που έχουν ξεμείνει από την φάση ανάπτυξης του πρωτότυπου. Όμως ακόμα κι έτσι δεν έχει νόημα να ξεκινήσει η παραγωγή των αρμάτων με αυτούς τους τέσσερεις κινητήρες, χωρίς να υπάρχει βεβαιότητα για το ποιος θα είναι ο στάνταρ κινητήρας που θα τοποθετηθεί στα άρματα παραγωγής.
Σύμφωνα πάντα με τον Ντεμίρ, η υπηρεσία του βρίσκεται σε αναζήτηση εναλλακτικών για τον κινητήρα του άρματος.
Πρέπει να επισημανθεί ότι η Τουρκία έχει μέχρι σήμερα πλησιάσει σχεδόν όλους τους διεθνείς κατασκευαστές που κατασκευάζουν κινητήρες βαρέων οχημάτων υψηλής ιπποδύναμης, στην Γερμανία, Αυστρία, Ουκρανία, Ιαπωνία, Νότια Κορέα.
Οι διαπραγματεύσεις υπήρξαν πάντα αποτυχία παρά τις σχετικές αισιόδοξες προβλέψεις σε αρχικό στάδιο πάντα για τον ίδιο λόγο: Διότι η Τουρκία απαιτούσε μεταφορά τεχνογνωσίας για να μπορεί να κατασκευάζει μόνη της τους κινητήρες, πράγμα που φυσικά οι αρχικοί κατασκευαστές που είχαν επενδύσει δεκαετίες και δισεκατομμύρια σε έρευνα κι ανάπτυξη, δεν ήταν διατεθειμένοι (διάβαζε: ηλίθιοι) για να το δεχτούν.
Πλέον υπάρχουν και πολιτικοί λόγοι που καθιστούν την εξαγωγή στην Τουρκία τέτοιων στρατηγικού χαρακτήρα υποσυστημάτων αδύνατη, ακόμα κι αν τώρα η Τουρκία θα ήταν πρόθυμη να πληρώσει παραπάνω ή να δεχτεί και μη μεταφορά τεχνογνωσίας.
Διαβάστε την σχετική ανάλυση για την «φούσκα» των υποτιθέμενων τουρκικών βιομηχανικών προϊόντων που είχαμε αναρτήσει πριν λίγες μέρες κι η οποία εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, τάραξε τα νερά προκαλώντας αρκετές αντιδράσεις αφού -φυσιολογικά, κατανοητά κι αναμενόμενα- σε κανέναν δεν αρέσει να του αναδεικνύεται ότι… πιάστηκε κορόιδο, εν προκειμένω καταπίνωντας αμάσητη την τουρκική προπαγάνδα:

Οι “φούσκες” του Ερντογάν και ο νεοραγιαδισμός…


Για να τελειώνουμε μ’ αυτό το ζήτημα: Συστήματα υψηλής τεχνολογίας για στρατιωτική χρήση δεν είναι… στραγάλια και δεν μπορεί να τα φτιάξει ο κάθε τυχόντας. Δηλαδή μπορεί, θεωρητικά τουλάχιστον, αφού πρώτα διαθέσει ποταμούς χρήματος και δεκαετίες προσπάθειας προκειμένου να έχει τελικά ένα μέτριο προϊόν που και πάλι δεν θα είναι 100% εγχώριο.
Το έργο αυτό το βλέπουμε στην Τουρκία κάθε μέρα, με την μεγαλύτερη βιομηχανία φασόν και αντιγραφών να αναπτύσσεται δεύτερη μόνο πίσω από την Κίνα, ίσως και την Ινδία. Αυτό για μερικούς είναι θαύμα. Το πρόβλημα όμως είναι το τι συμβαίνει στην πράξη κι όχι στις κάθε λογής καλλιτεχνικές απεικονίσεις και wishful thinking του κάθε στελέχους της κυβέρνησης Ερντογάν που αναμεταδίδεται με ευλάβεια και στην Ελλάδα.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΛΒΟ: ψάχνει ξανά μνηστήρα όταν όλη η Ευρώπη παραγγέλνει τα Leopard 2 που έφτιαχνε…

Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΕΛΒΟΠωλείται εκ νέου η Ελληνική Βιομηχανια Οχημάτων; Δημοσιεύματα αυτό αναφέρουν.H πολύπαθη εταιρεία ιδιωτικοποιήθηκε μόλις το Φεβρουάριο του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η 4η φρεγάτα FDI πιο “κοντά” στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό

51
Η επερχόμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στη Γαλλία, στο ναυπηγείο του Λοριάν, στις 6 Ιουνίου (ενώ θα παραστεί στις εκδηλώσεις για την επέτειο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Μαΐου 1982: Η βύθιση του HMS Coventry...

21
Βυθίζεται μετά από αεροπορική επίθεση το αντιτορπιλικό του βρετανικού στόλου HMS Coventry. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη απώλεια πολεμικού πλοίου των Βρετανών κατά τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Προηγείται το CHP έναντι του κυβερνώντος AKP του Εντογάν

Το κεμαλικό Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα (CHP) της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Τουρκία προηγείται του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν,...

Συνεργασία Airbus με την τουρκική Titra για εξέλιξη του μη επανδρωμένου ελικοπτέρου ALPiN

Η τουρκική εταιρεία κατασκευής drone Titra ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την Airbus στην εξέλιξη μιας "ναυτικής" έκδοσης του μη επανδρωμένου ελικοπτέρου AlPiN.Στόχος είναι...

Κεφαλογιάννης: Η Ελλάδα θα υπερασπίζεται πάντα την εθνική της κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα

Συνέντευξη στην εφημερίδα ΤΟ ΜΑΝΙFESTO έδωσε χθες ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Γιάννης Κεφαλογιάννης, στην οποία αναφέρθηκε στη συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού με τον Τούρκο...