31.7 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΤΟΥΡΚΙΑΨυχρή ομολογία αποτυχίας από Τουρκία: Ακόμα ψάχνουμε κινητήρα για το Altay!

Ψυχρή ομολογία αποτυχίας από Τουρκία: Ακόμα ψάχνουμε κινητήρα για το Altay!

- Advertisement -

To «νέο», «εγχώριο» και «εθνικό» άρμα μάχης της Τουρκίας Altay έχει ένα πρόβλημα: Μετά από δέκα και πλέον χρόνια σχεδίασης και ανάπτυξης, πολλά στατικά προπλάσματα και ατελείωτες γραφικές απεικονίσες και βίντεο, δεν έχει ακόμα κινητήρα.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Τούρκου επικεφαλής της κρατικής υπηρεσίας αμυντικής βιομηχανίας Ισμαήλ Ντεμίρ, «Έχουμε ένα συμβόλαιο που περιλαμβάνει T0 + 18 μήνες αρχικής παραγωγής για το άρμα μάχης Altay. Δύο φάσεις μετά τις απαραίτητες διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί κι η παραγωγή είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία δεν μπορεί να ξεκινήσει την παραγωγή όμως αν δεν έχουμε πρώτα στα χέρια μας τους κινητήρες.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτήν την στιγμή, σύμφωνα πάντα με τον Ντεμίρ, η Τουρκία έχει στην διάθεσή της 4 (ολογραφώς: Τέσσερεις) κινητήρες που έχουν ξεμείνει από την φάση ανάπτυξης του πρωτότυπου. Όμως ακόμα κι έτσι δεν έχει νόημα να ξεκινήσει η παραγωγή των αρμάτων με αυτούς τους τέσσερεις κινητήρες, χωρίς να υπάρχει βεβαιότητα για το ποιος θα είναι ο στάνταρ κινητήρας που θα τοποθετηθεί στα άρματα παραγωγής.
Σύμφωνα πάντα με τον Ντεμίρ, η υπηρεσία του βρίσκεται σε αναζήτηση εναλλακτικών για τον κινητήρα του άρματος.
Πρέπει να επισημανθεί ότι η Τουρκία έχει μέχρι σήμερα πλησιάσει σχεδόν όλους τους διεθνείς κατασκευαστές που κατασκευάζουν κινητήρες βαρέων οχημάτων υψηλής ιπποδύναμης, στην Γερμανία, Αυστρία, Ουκρανία, Ιαπωνία, Νότια Κορέα.
Οι διαπραγματεύσεις υπήρξαν πάντα αποτυχία παρά τις σχετικές αισιόδοξες προβλέψεις σε αρχικό στάδιο πάντα για τον ίδιο λόγο: Διότι η Τουρκία απαιτούσε μεταφορά τεχνογνωσίας για να μπορεί να κατασκευάζει μόνη της τους κινητήρες, πράγμα που φυσικά οι αρχικοί κατασκευαστές που είχαν επενδύσει δεκαετίες και δισεκατομμύρια σε έρευνα κι ανάπτυξη, δεν ήταν διατεθειμένοι (διάβαζε: ηλίθιοι) για να το δεχτούν.
Πλέον υπάρχουν και πολιτικοί λόγοι που καθιστούν την εξαγωγή στην Τουρκία τέτοιων στρατηγικού χαρακτήρα υποσυστημάτων αδύνατη, ακόμα κι αν τώρα η Τουρκία θα ήταν πρόθυμη να πληρώσει παραπάνω ή να δεχτεί και μη μεταφορά τεχνογνωσίας.
Διαβάστε την σχετική ανάλυση για την «φούσκα» των υποτιθέμενων τουρκικών βιομηχανικών προϊόντων που είχαμε αναρτήσει πριν λίγες μέρες κι η οποία εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, τάραξε τα νερά προκαλώντας αρκετές αντιδράσεις αφού -φυσιολογικά, κατανοητά κι αναμενόμενα- σε κανέναν δεν αρέσει να του αναδεικνύεται ότι… πιάστηκε κορόιδο, εν προκειμένω καταπίνωντας αμάσητη την τουρκική προπαγάνδα:

Οι “φούσκες” του Ερντογάν και ο νεοραγιαδισμός…


Για να τελειώνουμε μ’ αυτό το ζήτημα: Συστήματα υψηλής τεχνολογίας για στρατιωτική χρήση δεν είναι… στραγάλια και δεν μπορεί να τα φτιάξει ο κάθε τυχόντας. Δηλαδή μπορεί, θεωρητικά τουλάχιστον, αφού πρώτα διαθέσει ποταμούς χρήματος και δεκαετίες προσπάθειας προκειμένου να έχει τελικά ένα μέτριο προϊόν που και πάλι δεν θα είναι 100% εγχώριο.
Το έργο αυτό το βλέπουμε στην Τουρκία κάθε μέρα, με την μεγαλύτερη βιομηχανία φασόν και αντιγραφών να αναπτύσσεται δεύτερη μόνο πίσω από την Κίνα, ίσως και την Ινδία. Αυτό για μερικούς είναι θαύμα. Το πρόβλημα όμως είναι το τι συμβαίνει στην πράξη κι όχι στις κάθε λογής καλλιτεχνικές απεικονίσεις και wishful thinking του κάθε στελέχους της κυβέρνησης Ερντογάν που αναμεταδίδεται με ευλάβεια και στην Ελλάδα.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Στρατιωτικές σχολές, κρίσιμη τριπλή αποτυχία σε βάσεις, εισακτέους, αύξηση θέσεων!

Πολύ ανησυχητική είναι πλέον η εικόνα των Στρατιωτικών Σχολών καθώς τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στις φετινές Πανελλαδικές, δείχνουν σημαντικό πλέον έλλειμμα ενδιαφερομένων να εισαχθούν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

40
Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Ιουλίου 1824: Μάχη της Άμπλιανης, μια...

0
Οι δυνάμεις του Πανουργιά, ενισχυμένες με τους οπλαρχηγούς Κίτσο Τζαβέλα, Δράκο, Δαγκλή, Ζέρβα και Νοταρά, αναχαιτίζουν την τουρκική προέλαση των Ισούφ και Αμπάζ πασά,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Deputy FM Kotsiras: Disagreements with Türkiye on fundamental issues remain

Deputy Foreign Minister George Kotsiras in an interview with the newspaper Political, emphasized that disagreements with Türkiye on fundamental issues remain. "Debate does not...

Defence Ministry sources: No “respect” shown or expected from Greek Armed Forces for illegal Turkish actions

Sources from Greek Ministry of National Defence emphasize that "no respect has been shown or will be shown in the future by the Greek...

Κοινοπραξία Eurofighter: βλέπει ενδιαφέρον από Σ. Αραβία, Πολωνία και Τουρκία

Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο του Farnborough Airshow, ο επικεφαλής της κοινοπραξίας Eurofighter, Giancarlo Mezzanatto ανέφερε πως υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον για το μαχητικό από...