28.8 C
Athens
Παρασκευή, 9 Ιουνίου, 2023
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΗ ελληνική ALS 115 Surface Combat Ship, εξοπλισμένη, με κόστος κάτω από...

Η ελληνική ALS 115 Surface Combat Ship, εξοπλισμένη, με κόστος κάτω από 650 εκ. ευρώ!

- Advertisement -

 

ALS 115 Hellenic Surface Combat Ship (SCS)

Ποια TF-2000; ιδού η ALS 115 Hellenic Surface Combat Ship (SCS)!

Gepostet von Πτήση & Διάστημα am Freitag, 15. Mai 2020

Η ALS 115 Surface Combat Ship, είναι μια προηγμένη φρεγάτα πολλαπλών ρόλων, που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η ελληνική πρόταση για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα European Patrol Corvette. Σε κάθε περίπτωση, η ALS 115 φαίνεται να καλύπτει απόλυτα τις όποιες ελληνικές ανάγκες για μια επαρκώς εξοπλισμένη φρεγάτα αντιαεροπορικής άμυνας, που θα μπορούσε να σταθεί με αξιώσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, κι όχι μόνο.
Το πλοίο έχει μήκος 117,90 μέτρα, μέγιστο πλάτος 17,29 και βύθισμα 4,51 μέτρα. Θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 145 άτομα, αλλά θα χρειάζεται πολύ λιγότερο πλήρωμα καθώς πρόκειται για ένα εξαιρετικά προηγμένο πλοίο.

Η πρόωσή του, όπως έχει σχεδιαστεί από την ομάδα της ALS, θα είναι CODAG (Diesel AND Gas), με δυο κύριες ντιζελομηχανές που συνεργάζονται με έναν στρόβιλο. Φυσικά το πλοίο θα έχει δυο προπέλλες, ενώ η ταχύτητά του φτάνει τους 30 κόμβους. Με 15 κόμβους το πλοίο θα έχει εμβέλεια 6000 ναυτικών μιλίων.
Ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός βασίζεται στο Integrated Mast 400 της Thales, που περιλαμβάνει όλους τους αισθητήρες του πλοίου, μεταξύ αυτό και ραντάρ με 4 στοιχειοκεραίες. Το τελευταίο μπορεί να είναι από το SeaFire 500, μέχρι οποιοδήποτε ραντάρ της κατηγορίας όπως το πολύ φθηνότερο ELM-2248 MF-STAR της ELTA. O IMast400 περιλαμβάνει και όλες τις κεραίες που απαιτούνται από τα συστήματα ESM/ECM.

Στους αισθητήρες περιλαμβάνεται και σόναρ γάστρας, αλλά και συρόμενο (towed array). To CMS του πλοίου μπορεί να είναι οποιοδήποτε προηγμένο σύστημα, από το TACTICOS,  CMS 330, SETIS, 9LV ή οποιοδήποτε άλλο, ενώ θα πρέπει να τονίσουμε πως στην Ελλάδα υπάρχουν εταιρείες που μπορούν να κατασκευάσουν ένα εντελώς ελληνικό CMS, και να μην μένουμε “κολλημένοι” στις εισαγόμενες λύσεις.
Ο οπλισμός του πλοίου είναι αρκετά εντυπωσιακός, και δεν θα διστάσουμε να πούμε πως μιλάμε για μια φρεγάτα “αστακό”. Καθώς ο οπλισμός είναι σημαντικός, ρωτήσαμε τους σχεδιαστές αν το σχέδιο μπορεί να “σηκώσει” τόσα, και η απάντηση είναι “απροβλημάτιστα”, καθώς το πλοίο έχει σχεδιαστεί για τις δύσκολες συνθήκες του Αιγαίου.

Έτσι, στην πλώρη θα βρούμε το Leonardo 76/62 Super Rapid ή και Strales. Tα πυροβόλα συμπληρώνονται από ένα αντιπυραυλικό Millenium πάνω από τη γέφυρα, καθώς και δυο (ή 4) τηλεχειριζόμενους πυργίσκους με πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών.
Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει 16 πυραύλους Harpoon, σε 4 τετραπλούς εκτοξευτές. Το ενδιαφέρον όμως είναι πως το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4 ή και 4 8πλούς εκτοξευτές Mk41, δηλαδή θα έχει θέσεις για 32 ή και 40 πυραύλους SM-2, ενώ θα μπορεί να φέρει συνδυασμό 64 ESSM Block 2 ΚΑΙ 24 SM-2, διαφορετικά μπορεί να φέρει 32 ESSM Block 2 KAI 32 SM-2. Με λίγα λόγια, μιλάμε για ένα υψηλών δυνατοτήτων πλοίο AAW. Εναλλακτικά το πλοίο μπορεί να φέρει χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές εκτοξευτές Sylver A50, με ASTER 15/30.
H αντιαεροπορική/αντιπυραυλική άμυνα συμπληρώνεται από ένα σύστημα RAM ή εναλλακτικά, ένα ακόμη Millenium. Τα όπλα συμπληρώνουν 2 τριπλοί εκτοξευτές τορπιλών Mk-32 για ανθυποβρυχιακές τορπίλες.

Στο σχεδιασμό περιλαμβάνονται 2 συστήματα εναντίον τορπιλών τύπου WASS C310 της Leonardo. Στην πρύμνη υπάρχει και ένα ελικοδρόμιο με μήκος 26,37 μέτρων, που μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερο S-70B6/MH-60R κατηγορίας βάρους 10 τόνων. Επίσης θα μεταφέρει και ένα VTOL UAV.
Το κόστος όπως έχει υπολογιστεί, χωρίς τους πυραύλους και τα πυρομαχικά, αλλά με τους εκτοξευτές, τα ηλεκτρονικά συστήματα κοκ, θα έφτανε το ποσό των 650 εκ. ευρώ. Το μόνο πρόβλημα είναι να βρεθεί το κατάλληλο ναυπηγείο στη χώρα μας, αλλά και η θέληση να φτιάξουμε ένα εθνικό πλοίο. Μαζί με όλες τις αμυντικές βιομηχανίες της χώρας μας…

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Το ΠΝ αντιμέτωπο παλαιότερων επιλογών: οι πλώρες δεν επαρκούν, θα “λιώσουμε” τις Kortenaer!

Η σελίδα μας και το περιοδικό έχουν γράψει πολλές φορές για το πρόβλημα, και αυτή τη φορά μπορούμε να γράψουμε πως πλέον έχει αρχίσει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

DEFEA2023: Ανασκόπηση ενός τριημέρου πολλών εμπειριών και πολλών χιλιομέτρων!

11
Η DEFEA 2023 (από τις 9 έως τις 11 Μαϊου) αποτελεί πλέον παρελθόν και η ΠΤΗΣΗ από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να την καλύψει...
- Advertisement -
Card image

May 036 2023

Αγορά 3.99
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιουνίου 1667: Επιδρομή του Medway, η Ολλανδική...

0
Κατά τη διάρκεια του 2ου Αγγλο-Ολλανδικού πολέμου στον 17ο αιώνα, ο ολλανδικός στόλος με μια τολμηρή ενέργεια εκμεταλλεύεται τις βρετανικές περικοπές σε μισθούς και...
- Advertisement -
Card image

April 035 2023

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

Μάρτιος 034 2023

Αγορά 3.99

Related News

Η Πορτογαλία εκσυγχρονίζει μαχητικά F-16AM σε Viper

Η πορτογαλική εταιρεία OGMA υλοποιεί πρόγραμμα αναβάθμισης τριών F-16AM Block 15 της Πορτογαλικής Αεροπορίας στο πρότυπο Viper, όπως γράφει η ιστοσελίδα EDR On-Line.Εκπρόσωποι της...

Οι Ουκρανοί παρέλαβαν τα πρώτα 8 τεθωρακισμένα παντός εδάφους Bandvagn 206S

Πανσπερμίας συνέχεια στα όπλα που δέχεται από τη Δύση το Κίεβο, με τα γερμανικά τεθωρακισμένα ερπυστριοφόρα παντός εδάφους Bandvagn 206S να αποτελούν το νέο...

SeaFuture 2023: Το μεταγωγικό C-27J σε διαμόρφωση ναυτικών αποστολών

Στην έκθεση SeaFuture 2023, που διεξήχθη από τις 5 έως τις 8 Ιουνίου στη Λα Σπέτσια στην Ιταλία, η Leonardo παρουσίασε μοντέλο υπό κλίμακα...