14.4 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝΓιατί δεν μετατρέψαμε τα A340-300 της ΟΑ σε Air Refuelling ή κάτι...

Γιατί δεν μετατρέψαμε τα A340-300 της ΟΑ σε Air Refuelling ή κάτι άλλο; Ένας αναγνώστης μας απαντά!

- Advertisement -

 

Eίμαστε περήφανοι, αλλά εκεί που πραγματικά δεν σηκώνουμε “κουβέντα”, είναι για το επίπεδο των αναγνωστών μας. Σε ένα πολύ πρόσφατο άρθρο μας, του Αλέξανδρου Θεολόγου, ενός από τους παλαιότερους αρθρογράφους της “ΠΤΗΣΗΣ” και του ptisidiastima.com, έγινε ένας αρκετά ενδιαφέρον διάλογος στα σχόλια. Το άρθρο του Α. Θεολόγου είναι το παρακάτω…

Props ‘n Jets: Οι «Μεγάλες Κυρίες» της Ολυμπιακής

Εκεί λοιπόν, στα σχόλια, ένας αναγνώστης μας αναρωτήθηκε για τη δυνατότητα χρήσης των Α340 της Ολυμπιακής Αεροπορίας, αφού αυτή ιδιωτικοποιήθηκε, από την Πολεμική Αεροπορία. Ένας παλιός φίλος και αναγνώστης μας, που μας τιμά πάντα με τα σχόλιά του, έδωσε την απάντηση. Την οποία και αναδημοσιεύουμε σαν κανονικό άρθρο του αγαπητού μας @Nikolaos.

“Δεν υπάρχει προηγούμενο χρήσης Α340 ως τάνκερ, και η διάταξη τεσσάρων κινητήρων συνεπάγεται τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά ροής του αέρος και στροβιλισμών του όπισθεν του α/φ σε σχέση με το “αδελφό” δικινητήριο Α330, που πράγματι έχει έκδοση τάνκερ. Η διαφορά αυτή όμως είναι κρίσιμη, και μπορεί να σημαίνει αδυναμία των ανεφοδιαζομένων α/φ να διατηρήσουν σχηματισμό με το τάνκερ, δηλαδή αδυναμία εκτέλεσης της αποστολής. Η πιστοποίηση σε τέτοιες διαδικασίες (με αμφίβολο αποτέλεσμα) απαιτεί πτητικές δοκιμές για τις οποίες δεν υπάρχει εμπειρία στην Ελλάδα, ούτε είναι γνωστό να υπάρχουν στις τάξεις της ΠΑ πιλότοι – δοκιμαστές, απόφοιτοι δηλαδή μιας από τις τέσσερις σχετικές σχολές που υπάρχουν στη Δύση (USAF Test Pilot School, Edwards AFB, Ca., USN Test Pilot School, NAS Patuxent River, MD, Empire Test Pilots School, RAF Boscombe Down & EPNER Γαλλίας), ούτε σχετική τεχνογνωσία, ούτε συσκευές τηλεμετρίας για τέτοιες εφαρμογές.

Ακόμη, τα α/φ ήταν ιδιοκτησία ανώνυμης εταιρίας υπό εκκαθάριση, όχι του Δημοσίου, και θα έπρεπε να αγορασθούν, έστω σε χαμηλή τιμή.

Περαιτέρω, ο τύπος ήταν σοβαρή εμπορική αποτυχία, αποσύρεται μαζικά και σε λίγα χρόνια η τεχνική του υποστήριξη θα είναι αμφίβολη (αν και έχει πολλά κοινά με το δημοφιλέστατο Α330), πράγμα σοβαρό γιατί τα τάνκερ προορίζονται για υπηρεσία πολλών δεκαετιών.

Εξάλλου, το σημαντικότερο, το α/φ είναι πάρα πολύ μεγάλο σε μέγεθος, βάρος και ίχνος στο έδαφος (ενδεικτικό το τέταρτο σκέλος του συστήματος προσγείωσης) για να εξυπηρετείται από βάσεις της ΠΑ πλην των μεγαλυτέρων (απαιτεί τεράστιο εμβαδό πίστας, και είναι δύσκολο σε ελιγμούς χωρίς τράκτορα ρυμούλκησης) και φυσικά των διεθνών αεροδρομίων. Ήταν ένας από τους λόγους που το 767 προκρίθηκε του Α330 στις ΗΠΑ (και το Α330 θα κατασκευαζόταν στις ΗΠΑ, με αμερικανικούς κινητήρες …), μπορούσε να σταθμεύσει σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό αεροδρομίων λόγω μικρότερου βάρους και ίχνους. Ακόμη, το Α340-300 είναι underpowered και με πλήρη φόρτο χρειάζεται πάρα πολύ μεγάλη διαδρομή για να απογειωθεί, ίσως μεγαλύτερη της διαθέσιμης στις βάσεις της ΠΑ, ιδίως με υψηλές θερμοκρασίες (τα διηπειρωτικά δικινητήρια συνήθως έχουν μεγάλη περίσσεια ισχύος λόγω της απαίτησης να ανταπεξέλθουν σε απώλεια κινητήρα ακόμη και κατά την απογείωση με μέγιστο βάρος).

Δεν είναι τυχαίο που ενώ τεράστιοι αριθμοί με όχι πολλές ώρες πτήσεως είναι διαθέσιμοι λόγω απόσυρσης, ούτε ο κατασκευαστής σκέφθηκε να προσφέρει διασκευή σε τάνκερ. Τέλος, πυροσβεστικά α/φ από διασκευή επιβατικών τζετ ευρείας ατράκτου έχουμε δει μόνο DC-10 και ίσως 747. Το κόστος πτήσεως τους είναι αστρονομικό για την αποστολή, οι έξοδοι ανά ημέρα που μπορούν να κάνουν είναι ελάχιστες σε σχέση με τα CL-215/415 που γεμίζουν από τη θάλασσα και επιστρέφουν αμέσως, και είναι ακατάλληλα για περιοχές με έντονο ανάγλυφο όπως η Ελλάδα, διότι αδυνατούν να κάνουν ελιγμούς σε χαμηλό ύψος για ακριβή ρίψη.

Αν η ΠΑ ήθελε τάνκερ, υπήρχαν και υπάρχουν KC-135R & KC-130H σε αφθονία στην αγορά. Δεν μπορεί μια μικρή χώρα με αεροπορία σαν της Αγγλίας/Γαλλίας/Γερμανίας/Ιταλίας σε αριθμό μαχητικών να σπαταλά πόρους σε πειραματικές μετατροπές, ούτε να διατηρεί ιδιαίτερο στόλο σπανίων βαρέων αεροσκαφών.

Παρά το ότι το ερώτημα επανέρχεται συχνά εδώ, τα Α340-300 της ΟΑ δεν είχαν καμιά εφαρμογή για την ΠΑ. Η Ελλάς δεν έχει την πολυτέλεια να διατηρεί μεγάλα α/φ χαμηλής χρήσης όταν επι χρόνια τα πλέον προηγμένα μαχητικά της (Μ2000-5) ήταν καθηλωμένα ελλείψει ανταλλακτικών, και από μεγάλα α/φ μόνο 2-3 ΗΡΑΚΛΗΣ και 1 C-27 διαθέσιμα. Στην πραγματικότητα τα Α340-300 δεν είχαν καμιά εφαρμογή ούτε για την ΟΑ, έπρεπε να πάρουμε Α330, που είχαν επαρκέστατη εμβέλεια για την πτήση ως την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και τη Νότιο Αφρική, ενώ η Ιαπωνία είχε ήδη κοπεί και η Αυστραλία απαιτούσε έτσι και αλλιώς τεχνική στάση στη Μπανγκόκ (ή Σιγκαπούρη, η ΟΑ την έκανε στην Μπανγκόκ) για αλλαγή πληρώματος λόγω συμπλήρωσης του μεγίστου χρόνου, και επειδή κανένα α/φ στον κόσμο δεν πάει κατευθείαν Αυστραλία.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

73 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
73 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επίτιμος ΑΓΕΕΘΑ Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος: Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις μπροστά στις προκλήσεις των καιρών

Ο επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος, μίλησε στην Αθηναϊκή Λέσχη στις 17 Απριλίου 2024 σχετικά με τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η ελληνική εμπειρία των F-15E που σάρωσαν 70 ιρανικά drone πριν...

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λευκού Οίκου ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν τηλεφώνησε στους Μοιράρχους δυο μονάδων της Αμερικανικής Αεροπορίας, της 494ης Μοίρας Μαχητικών, που ανήκει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6/18 Απρίλιου 1897: Ο “ατυχής” ελληνοτουρκικός πόλεμος ξεκινά

1
Κηρύσσεται πόλεμος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας με την άρση των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών. Οι πολεμικές ενέργειες είχαν αρχίσει ουσιαστικά πολύ νωρίτερα,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

O εναέριος χώρος του Ιράν, ανακατεύθυνση πτήσεων!

Η εικόνα του εναέριου χώρου του Ιράν στις 06:20 με πτήσεις που ανακατευθύνονται μακριά από τα κεντρικά της χώρες, όπου βρίσκεται το Ισφαχάν, που...

Ισραηλινό πλήγμα στο Ισφαχάν: στόχος υψηλής συμβολικής αξίας τα F-14;

Ενώ οι πληροφορίες για την πρωινή ισραηλινή επίθεση στο Ισφαχάν είναι ακόμη συγκεχυμένες, αξίζει αναφερθεί ότι στο διεθνές αεροδρόμιο Shahid Beheshti της Ιρανικής πόλης...

Ισραήλ: Έπληξε εγκαταστάσεις στο Ιράν, σύμφωνα με ΜΜΕ – Ιράν, αναφέρονται επιθέσεις στο Ιράκ τη Συρία

Το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC News μετέδωσε, επικαλούμενο πηγή του στην αμερικανική κυβέρνηση, ότι πύραυλοι που εκτόξευσαν αεροσκάφη του Ισραήλ έπληξαν εγκατάσταση στο Ιράν...