9.7 C
Athens
Σάββατο, 18 Ιανουαρίου, 2025
sliderΕΞΕΛΙΞΗ: Αστοχία και στους δυο κινητήρες από πρόσκρουση πουλιών η αιτία συντριβής...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Αστοχία και στους δυο κινητήρες από πρόσκρουση πουλιών η αιτία συντριβής του 737 της Jeju Air;

- Advertisement -

Σύμφωνα με  το Reuters, που επικαλείται πηγές οι οποίες σχετίζονται με την διερεύνηση του πολύνεκρου περιστατικού της συντριβής του Boeing 737 Jeju Air στη Νότια Κορέα, στο οποίο βρήκαν τον θάνατο 179 επιβαίνοντες με μόλις δυο επιζώντες, ίσως οφείλεται σε διπλό «bird strike», δηλαδή πρόσκρουση με σμήνος πουλιών που είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφική αστοχία και των δυο κινητήρων του.

Να θυμίσουμε ότι το Boeing 737-800, που αναχώρησε από την Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης με προορισμό την επαρχία Μουάν στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα, πραγματοποίησε προσγείωση με την κοιλιά και λόγω της πολύ μεγάλης ταχύτητας  (καθώς δεν είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα οι επιφάνειες ελέγχου) βγήκε από τον διάδρομο του τοπικού αεροδρομίου, συγκρούστηκε με ανάχωμα που φιλοξενούσε κεραίες του συστήματος ILS του αεροδρομίου, ενώ στα συντρίμμια ξέσπασε φωτιά.

Περίπου έξι λεπτά πριν τη συντριβή  το πλήρωμα ανέφερε πρόσκρουση πτηνών και κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ στη συνέχεια υλοποίησε διαδικασία «go around», δηλαδή ματαίωση της προσέγγισης και απόπειρα προσγείωσης  από το  αντίθετο άκρο του διαδρόμου.

Βίντεο που είχε δημοσιοποιηθεί έδειχνε πρόσκρουσε με πουλιά και πιθανή αστοχία του δεξιού κινητήρα, δημιουργώντας τότε την πεποίθηση ότι ο αριστερός λειτουργούσε.

Σύμφωνα με την ανταπόκριση οι ερευνητές ανακάλυψαν φτερά και αίμα πουλιών και στους δύο κινητήρες του αεροσκάφους, ευρήματα που έρχονται να προστεθούν σε μια άλλη ισχυρή ένδειξη για διπλό «bird strike».

Πριν από μια εβδομάδα υπήρξαν πληροφορίες ότι οι δυο καταγραφείς του αεροπλάνου, τα αποκαλούμενα «μαύρα κουτιά» που περιείχαν τις συνομιλίες στο πιλοτήριο και μια πλειάδα στοιχείων πτήσης  σταμάτησαν να καταγράφουν περίπου τέσσερα λεπτά πριν από τη συντριβή.

Η συνολική απώλεια ηλεκτρικής ισχύος από τα κύρια και εφεδρικά συστήματα, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην διακοπή λειτουργίας των καταγραφέων (που στο συγκεκριμένο μοντέλο του 737 δεν έχουν υποβοήθηση μπαταριών) μπορούσε να εξηγηθεί με δυο κυρίαρχα σενάρια.

Το πρώτο θα ήταν το διπλό «bird strike», καθώς η διακοπή λειτουργίας των κινητήρων θα οδηγούσε σε καθολική απώλεια παροχής ηλεκτρικής ισχύος.

Το δεύτερο σενάριο θα ήταν μια λανθασμένη απόφαση του πληρώματος, μέσα στη σύγχιση, να διακόψει την λειτουργία, όχι του δεξιού κινητήρα που είχε υποστεί το «bird strike», αλλά του αριστερού με αποτέλεσμα την καθολική απώλεια ισχύος και ταυτόχρονα παύση λειτουργίας των κύριων και εφεδρικών γεννητριών, όπως και όλων των αντλιών υδραυλικών.

Οι προσκρούσεις πτηνών  είναι σχετικά συχνά συμβάντα, αλλά η αστοχία και των δύο κινητήρων από τέτοια αιτία είναι πολύ σπάνιες. Ακόμη όμως και σε αυτή την περίπτωση υπήρξαν περιπτώσεις που οι πιλότοι κατόρθωσαν να προσγειώσουν το αεροπλάνο με ασφάλεια, όπως εκείνη του 2009 με Α320, που έμεινε γνωστή ως «Θαύμα στον Χάτσον» με προσυδάτωση  στο ποταμό Hudson στην Νέα Υόρκη.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πύραυλοι SCALP Naval στις φρεγάτες “Κίμων”, αναβάθμιση ή μήπως υποβάθμιση;

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μέσω του επικεφαλής του, κ. Nίκου Δένδια, έχει ήδη ανακοινώσει το σχεδιασμό του για την ενσωμάτωση οκτώ πυραύλων κρουζ mdCN...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Συμφωνία κατασκευής του Victa στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μια μικρή αχτίδα...

24
To περασμένο καλοκαίρι η σελίδα μας είχε προσεγγίσει για πρώτη φορά το θέμα των υβριδικών υποβρυχίων. Δηλαδή σκάφη που φθάνουν στην περιοχή των παράκτιων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Ιανουαρίου 1991: Ο πρώτος “κεραυνός” της Καταιγίδας...

5
Ξεκινά τις πρώτες πρωϊνές ώρες η επιχείρηση «Καταιγίδα της Ερήμου», των δυνάμεων της Δυτικής Συμμαχίας κατά του Ιράκ. Μετά την εισβολή του ιρακινού στρατού...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πύραυλοι SCALP Naval στις φρεγάτες “Κίμων”, αναβάθμιση ή μήπως υποβάθμιση;

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μέσω του επικεφαλής του, κ. Nίκου Δένδια, έχει ήδη ανακοινώσει το σχεδιασμό του για την ενσωμάτωση οκτώ πυραύλων κρουζ mdCN...

17-1-2008: το «θαύμα» της Πτήσης BAW038 του 777 της British Airways στο Χήθροου

Στις 17 Ιανουαρίου 2008, το Boeing 777-200 με νηολόγιο «G-YMMM» των Βρετανικών Αερογραμμών εκτελούσε το τακτικό δρομολόγιο από το Πεκίνο στο Λονδίνο στην Πτήση...

Επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας: στα ύψη η με αύξηση 9,3% το 2024

«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας το 12μηνο του 2024 καταγράφοντας αύξηση 9,3% με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.Ειδικότερα,...