Η Πολεμική μας Αεροπορία παρέλαβε τα βομβαρδιστικά της LTV A/TA-7H Corsair II το 1975, ενώ το 1993 παρέλαβε μια δεύτερη, μεγαλύτερη παρτίδα αεροσκαφών A-7E και ΤΑ-7C.
Οι μονοθέσιες εκδόσεις A-7H και Α-7E βρίσκονται σε έκθεση στο Μουσείο της Πολεμικής μας Αεροπορίας, όχι όμως και οι διθέσιες TA-7H και TA-7C.
Σήμερα θα ασχοληθούμε με τα συνολικά πέντε TA-7H που παρελήφθησαν το 1980, πέντε χρόνια μετά την παραλαβή των πρώτων μονοθέσιων A-7H το 1975 και συνέχισαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην ΠΑ μέχρι τον Μάρτιο του 2007.
Τα serial numbers τους ήταν στην ουσία οι αριθμοί σειράς του US Navy (Bureau of Naval Aeronautics codes) BuNo 161218 έως και 161222.
Όλα τους σώζονται, τέσσερα στο Αεροπορικό Φυλάκιο Αγρινίου και ένα στην 117ΠΜ, Ανδραβίδα, αλλά, δυστυχώς, κανένα σε έκθεση.
Αν και όποτε το ΜΠΑ αποφασίσει την απόκτηση ενός TA-7H, με βάση τα σημερινά δεδομένα η επίσκεψη στο Αγρίνιο είναι μονόδρομος.
Τούτο συμβαίνει διότι το TA-7H 161221 στην Ανδραβίδα βρίσκεται από το 2007 στον χώρο άχρηστων αεροσκαφών και δεν έχει δεχτεί την παραμικρή φροντίδα για τουλάχιστον δεκαπέντε χρόνια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατάστασή του, εξωτερικά και εσωτερικά.
Στον αντίποδα βρίσκονται τα υπόλοιπα τέσσερα TA-7H, τα οποία βρίσκονται διαρκώς αποθηκευμένα σε shelter από τη στιγμή της απόσυρσής τους .
Πιο συγκεκριμένα, όλα τους πραγματοποίησαν τη σύντομη τελευταία τους πτήση από την 116ΠΜ στην 132ΣΜ, όπως ονομαζόταν τότε το νυν Αεροπορικό Φυλάκιο Αγρινίου, στα τέλη Μαρτίου του 2007 και άμεσα αποθηκεύτηκαν όπως προαναφέρθηκε.
Έτσι, η εξωτερική τους κατάσταση είναι στην ουσία άριστη, διατηρώντας αναλλοίωτη την αυθεντική τους παραλλαγή.
Θα ήταν υπέροχο ένα από αυτά να έβρισκε τον δρόμο για το Μουσείο της Πολεμικής μας Αεροπορίας και να ετίθετο σε έκθεση άμεσα εντός του υποστέγου, ώστε όλοι να μπορούμε να απολαμβάνουμε αυτό το πανέμορφο αεροσκάφος με την ίδια ακριβώς παραλλαγή που έφερε και κατά τις τελευταίες επιχειρησιακές του ημέρες!
Κάτι τέτοιο όχι μόνο θα χάριζε στο Μουσείο ένα μοναδικά αυθεντικό έκθεμα, αλλά θα περιόριζε σε μεγάλο βαθμό και τα έξοδα που θα απαιτούνταν για την εκ νέου βαφή του.
Θέμης Βρανάς