21.3 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣΥΡΙΖΑ: Γιατί ανατέθηκε η συντήρηση των Canadair στη γαλλική Sabena Technics;

ΣΥΡΙΖΑ: Γιατί ανατέθηκε η συντήρηση των Canadair στη γαλλική Sabena Technics;

- Advertisement -

Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν την παρακάτω ερώτηση στη Βουλή, σχετικά με το πρόγραμμα συντήρησης των πυροσβεστικών Canadair:

“Μόλις δύο μήνες πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) φέρεται να έχει υπογράψει συμβάσεις συντήρησης των ελληνικών  πυροσβεστικών αεροσκαφών CL- 415 και CL-215 με την  γαλλική SABENA Technics. Η συντήρηση θα γίνει στην Γαλλία.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα τη συντήρηση των αεροσκαφών Canadair CL- 415 και CL-215 είχε διαχρονικά η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) τα επιτελεία της οποίας έχουν πολυετή πείρα και που τα τελευταία χρόνια η πολιτεία έχει απαξιώσει.

Όπως αναφέρεται σε άρθρο στον ελληνικό Τύπο αλλά και όπως ευκόλως μπορεί να διαπιστωθεί από τον ξένο Τύπο [Le Journal de l’Aviation (2017), “Maintenance faults suspected in French Canadair CL-415 incident“], η SABENA έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για πολύ σοβαρά σφάλματα στη συντήρηση Canadair CL 415. Τον Αύγουστο του το 2016 στη βάση Ajaccio στην Κορσική είχε γίνει σοβαρό περιστατικό με ένα CL 415.  Τότε, το πόρισμα της BEAD Air (είναι ο επίσημος φορέας του γαλλικού κράτους για τη διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων) ανέφερε ότι: «Τα σφάλματα που παρατηρήθηκαν στη δοκό στήριξης υπογραμμίζουν τις σοβαρές αστοχίες συντήρησης που εντόπισε η BEAD Air, γεγονός που θέτει υπό αμφισβήτηση τη Sabena Technics ως σώμα MCO (Maintien en Condition Operationnelle) και τον υπεργολάβο από το 2007 Hydrep».

Επιπροσθέτως, ο διεθνής και ο ελληνικός Τύπος δημοσίευσε την 10/3/2009, είδηση από το Βέλγιο σχετικά με ένα ανησυχητικό πόρισμα εσωτερικού ελέγχου που διερευνούσε η βελγική Δικαιοσύνη σε σχέση με τη συντήρηση των αεροσκαφών στη φερόμενη ως ανάδοχο εταιρεία. Το πόρισμα οδήγησε σε δηλώσεις τον Βέλγο Υπουργό Μεταφορών που ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες, των οποίων τα αεροσκάφη είχαν συντηρηθεί από την εν λόγω εταιρεία, να προβούν σε πρόσθετο τεχνικό έλεγχο. Συγκεκριμένα σε άρθρο του Πρώτου Θέματος αναφέρεται ότι: “Η DGTA (Γενική Διεύθυνση Αεροπορικών Μεταφορών Βελγίου) ζήτησε εξάλλου από την Sabena Technics να καλέσει τις αεροπορικές εταιρείες, τις οποίες αφορά το θέμα, να υποβάλουν σε πρόσθετο τεχνικό έλεγχο τα αεροπλάνα που πέρασαν τον τελευταίο ενάμιση μήνα από την υπηρεσία συντήρησης της Sabena Technics”.

Τέλος, από την επίσημη ιστοσελίδα της Sabena Technics προκύπτει ότι η εταιρεία δεν έχει δυνατότητες συντήρησης αεροσκαφών CL-215, δηλαδή των παλαιότερων αεροσκαφών Canadair που αποτελούν την πλειοψηφία στον στόλο της ΠΑ.

Επειδή τα παραπάνω εκτός από το ότι δηλούν εκτός από προχειρότητα και ερασιτεχνισμό, ενδέχεται να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα με ορατό τον κίνδυνο να αρχίσει η αντιπυρική περίοδος χωρίς πυροσβεστικά αεροπλάνα,

Επειδή με την κίνηση αυτή γίνεται πλέον σαφής η προσπάθεια απαξίωσης της δημόσιας αεροπορικής βιομηχανίας και η μη ενίσχυση της στο μέλλον ως προς τα τμήματα συντήρησης πυροσβεστικών αεροσκαφών,

Επειδή, σύμφωνα με την ΕΑΔΗΣΥ, η παρούσα κυβέρνηση με διάφορα προσχήματα έχει ήδη προχωρήσει σε απευθείας αναθέσεις και κλειστές διαδικασίες αξίας πάνω από 8,5δις,

Επειδή στις κεντρικές αμυντικές δαπάνες η κυβέρνηση δεν εξασφάλισε την ελληνική δημόσια αμυντική βιομηχανία με έργα ανάλογα με αυτά πού εξασφαλίζουν την εγχώρια τους βιομηχανία κυβερνήσεις του εξωτερικού,

Επειδή είναι μακρά η σχέση της παρούσας κυβέρνησης με τις υπεργολαβίες σε έργα που με επάρκεια μπορούν να εκτελέσουν η δημόσιες – εν προκειμένω- αμυντικές βιομηχανίες,

Επειδή αυτές οι διαγωνιστικές διαδικασίες δεν έχουν καμία εγγύηση για την επάρκεια και την on the job υποστήριξη των αεροσκαφών καθώς θα επιχειρούν πολύωρα το καλοκαίρι, στην περίοδο αιχμής της αντιπυρικής περιόδου, επειδή η κυβέρνηση ουδέποτε έθεσε τα συγκεκριμένα θέματα σε δημόσια συζήτηση, Ερωτώνται οι αρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί:

  •  Ποιο όργανο, για ποιον λόγο και με ποια διαδικασία αποφάσισε την μεταφορά των Canadair στη Γαλλία για συντήρηση;
  •  Είχε ενισχυθεί με ανάλογους πόρους και προσωπικό το τμήμα της ΕΑΒ που ανέκαθεν ασχολείτο με τη συντήρηση των Canadair και των PZL; Έχει απαλλαγεί από την αρμοδιότητα αυτή το αρμόδιο τμήμα της ΕΑΒ;
  •  Με ποιες διαδικασίες του Νόμου των Δημοσίων Συμβάσεων επελέγη η συγκεκριμένη γαλλική εταιρεία ως ανάδοχος; Έγινε απευθείας ανάθεση; Τι κόστος έχει αυτό για το ελληνικό Δημόσιο;
  •  Πρόκειται να σταλούν προς συντήρηση στη Γαλλία και τα παλαιότερα Canadair CL 215 για τα οποία η ανάδοχος δεν δηλώνει αρμόδια στον επίσημο ιστότοπο της;
  •  Ποιος είναι ο αριθμός των πυροσβεστικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας που θα συντηρηθούν εκτός συνόρων;
  •  Θα είναι διαθέσιμος ο προβλεπόμενος αριθμός πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair (215 & 415) στην αρχή της προσεχούς αντιπυρικής περιόδου από την οποία απέχουμε μόλις δύο μήνες;
  •  Είναι σε γνώση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας το ιστορικό εμπλοκής της αναδόχου σε σοβαρά περιστατικά σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις (2017 και 2009);

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

42 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι λόγοι που το ΠΝ κοιτά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το LCS-17,...

92
Το άρθρο του Βασίλη Νέδου στην "Καθημερινή", της 7ης Απριλίου 2024, ήταν διαφωτιστικό σε σχέση με όσα σχεδιάζονται στο Πολεμικό μας Ναυτικό. To οποίο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Μαΐου 1960: Το επεισόδιο του U-2, η...

30
Σε ένα από τα πιο δραματικά γεγονότα του Ψυχρού Πολέμου, ένα αμερικανικό κατασκοπευτικό αεροπλάνο Lockheed U-2 'Dragon Lady' σε αποστολή πάνω από τη Σοβιετική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ινδική δοκιμή τορπίλης με υπερηχητικό φορέα για μεγάλη εμβέλεια – τι θα έκανε στο Αιγαίο;

Supersonic Missile-Assisted Torpedo (SMART) ονομάζεται ένα ινδικό σύστημα εξαπόλυσης ελαφριάς τορπίλης, μέσω πυραυλικού φορέα, που προσφέρει εμβέλεια έως και 600 χιλιόμετρα! Μάλιστα ο φορέας...

Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών: Ιδέες & θέσεις για την προαγωγή της ελληνικής επιχειρηματικότητας

Τα μέλη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (Ε.ΕΝ.Ε.) συμμετείχαν σε roundtable συζήτηση με τίτλο «Ιδέες, Θέσεις και Παραδείγματα για την Προαγωγή της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας» στο...

Γίνετε μέλος της οικογένειας των μαχητικών Rafale!

Με την ειδική συλλεκτική, περιορισμένη έκδοση της Aviator, αφιερωμένη στην 332 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας και το αεροσκάφος Rafale F3R, το ρολόι που φορούν...