23.5 C
Athens
Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου, 2025
ΝΕΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΗ Τουρκική Πολεμική Αεροπορία προσλαμβάνει πιλότους εκτός στρατιωτικών σχολών

Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία προσλαμβάνει πιλότους εκτός στρατιωτικών σχολών

- Advertisement -

Συζήτηση έχει προκαλέσει μια αναγγελία των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων για πρόγραμμα πρόσληψης πιλότων στην Πολεμική Αεροπορία, εκτός της τυπικής «διαδρομής» με είσοδο στην δική τους σχολή Ιπταμένων.

Το πρόγραμμα αφορά Τούρκους πολίτες (δεν είναι ανοιχτό για αιτήσεις από το εξωτερικό) αποφοίτους πανεπιστημίου σε τμήματα μηχανολογίας, ηλεκτρολόγου μηχανικού, αεροδιαστημικής, υπολογιστών, ηλεκτρονικής, έως 28 ετών, με επαγγελματική άδεια εμπορικών πτήσεων (CPL, Commercial Pilot License) ενώ υπάρχει απαίτηση για επάρκεια αγγλικής γλώσσας. Μπορούν να υποβάλλουν αίτηση όσοι έχουν υπηρετήσει στις Ένοπλες Δυνάμεις (στρατιώτες, έφεδροι υπαξιωματικοί-αξιωματικοί), ή υπηρετούν ήδη. Εξτρά «πόντους» παίρνουν τα παιδιά θανόντων κατά την υπηρεσία. Εξαιρούνται όσοι -υποθέτουμε για πειθαρχικούς λόγους- αποκλείστηκαν από κάποιο πρόγραμμα εφέδρων αξιωματικών.

Η διαδικασία αποδοχής περιλαμβάνει αθλητικό τέστ, διακρίβωση φυσικής κατάστασης και αν πληρούνται τα όρια ύψους-βάρους, ψυχομετρικό τεστ, συνέντευξη, ιατρική εξέταση, έλεγχο ασφαλείας (υποθέτουμε εδώ πως θα γίνει ενδελεχής διερεύνηση αν ο υποψήφιος ήταν «γκιουλενιστής»). Δεκτοί ως υποψήφιοι γίνονται άνδρες και γυναίκες, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη καθώς η Τουρκία έχει γυναίκες πιλότους στην Αεροπορία της (και σε μαχητικά).

Όσοι γίνουν δεκτοί θα περάσουν από πρόγραμμα εκπαίδευσης αξιωματικών και πτητικό, ενώ στην λήξη του θα ονομαστούν ανθυπολοχαγοί (ανθυποσμηναγοί) και θα έχουν τα ίδια δικαιώματα/παροχές με εκείνους των στρατιωτικών σχολών.

Το πρόγραμμα αυτό μάλλον δείχνει πως η Τουρκική Αεροπορία δεν είναι ικανοποιημένη από τον αριθμό των χειριστών που διαθέτει, κάτι αναμενόμενο μιας και υπήρξε «κύμα» αποστρατειών έως και φυλακίσεων αξιωματικών που ήταν ύποπτοι για συμμετοχή στο αποτυχημένο πραξικόπημα του 2016, ή θεωρήθηκαν στις μετέπειτα έρευνες, ως φιλικοί με το κίνημα του Φατουλάχ Γκιουλέν. Επίσης υπήρξαν αρκετές αποχωρήσεις από την υπηρεσία, πιθανά λόγω κλίματος αλλά και λόγω κάπως καλύτερων προοπτικών στον ιδιωτικό τομέα.

Για να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις προσωπικού η Τουρκική Αεροπορία μετά το πραξικόπημα, είχε κάνει και χρήση των “υπηρεσιών” της Πακιστανικής Αεροπορίας, με την οποία είχε τρέξει ένα πρόγραμμα ταχείας εκπαίδευσης νέων πιλότων, αλλά και με “δανεισμό” έμπειρων πιλότων για κάποιο χρονικό διάστημα. Επίσης κλήθηκαν να επανενταχθούν στις Ένοπλες Δυνάμεις βετεράνοι Τούρκοι πιλότοι σε καθεστώς εφεδρείας, οι οποίοι εργάζονταν σε ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες.

Το αν υπάρχει πληθώρα αιτήσεων για αυτό το πρόγραμμα είναι η απορία, μιας και με τέτοια προσόντα οι υποψήφιοι μάλλον θα έχουν ήδη ζήτηση στην τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία, όπου π.χ. η Turkish Aerospace διαφημίζει ότι θα προσλάβει χιλιάδες μηχανικούς τα επόμενα χρόνια για να υποστηρίξει το πρόγραμμα του νέου «Εθνικού Μαχητικού» όπως και τις άλλες δραστηριότητες της. Πάντως τέτοια προγράμματα εισόδου σε στρατιωτική υπηρεσία εκτός Στρατιωτικών Ακαδημιών δεν είναι πρωτοφανή σε χώρες του ΝΑΤΟ και η Τουρκία φαίνεται να δοκιμάζει και αυτή την «οδό» επάνδρωσης.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

17 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εξοπλισμός των F-16C/D με ρουκέτες APKWS για “κυνήγι” drone

Στον χώρο της ελληνικής άμυνας, οι συζητήσεις για την κατανομή των εξοπλιστικών πόρων έχουν ενταθεί τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα σε σχέση με το πρόγραμμα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η ‘ΠΤΗΣΗ’ στα άδυτα της Elbit – τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου...

13
Τις προηγούμενες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στις εγκαταστάσεις της Εlbit Systems στο Ισραήλ, όπου το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσαν συστήματα που έχουν ήδη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Σεπτεμβρίου 1941: “Liberty”, ο θρύλος των μεταφορών...

15
Καθελκύεται στα ναυπηγεία Bethlehem Shipbuilding Corporation της Βαλτιμόρης το φορτηγό SS Patrick Henry, το πρώτο πλοίο της κλάσης Liberty.Ο όρος “Liberty” ανήκει στον Πρόεδρο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Αίγυπτος: Σε επαφές με Saab για ιπτάμενα ραντάρ;

Η Αίγυπτος φέρεται να είναι σε διαπραγματεύσεις με τη σουηδική Saab για να αποκτήσει ιπτάμενα ραντάρ GlobalEye, όπως υποστηρίζει το Defence-Network.Αυτές εμφανίζεται να περιλαμβάνουν...

Δεν προγραμματίζεται συνάντηση Μητσοτάκη- Ερντογάν στην Κοπεγχάγη

Σύμφωνα με πληροφορίες από την ελληνική πλευρά, συνάντηση μεταξύ του Έλληνα Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Ταγίπ Ερντογάν δεν μπορεί να υπάρξει στην Κοπεγχάγη,...

Η Πολεμική Αεροπορία τώρα σε Γαλλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Βουλγαρία – φωτό

Η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), στο πλαίσιο ενίσχυσης της επιχειρησιακής ετοιμότητας, της διαλειτουργικότητας και της μαχητικής ικανότητας, συμμετέχει την τρέχουσα χρονική περίοδο ταυτόχρονα σε 4...