30.8 C
Athens
Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΗ συντριβή της Πτήσης 605 των Ινδικών Αερογραμμών, πρώτη για Α320 σε...

Η συντριβή της Πτήσης 605 των Ινδικών Αερογραμμών, πρώτη για Α320 σε προγραμματισμένο δρομολόγιο

- Advertisement -

Το Α320 ήταν η πρώτη προσπάθεια της Airbus να παρουσιάσει ένα αεροπλάνο «στενής ατράκτου», μετά τα πρωτοποριακά για την εποχή τους αλλά πολύ μεγάλα Α300/310 και να κερδίσει το τμήμα της αγοράς που μονοπωλούσε το Boeing 727.

Ξεκινώντας από ένα «λευκό φύλο χαρτιού» σχεδίασε ένα αεροσκάφος που όπως χαρακτηριστικά περιγράφηκε  ήταν ένας «ιπτάμενος υπολογιστής», ο οποίος στόχευε να βοηθά τους χειριστές αλλά αρχικά δημιούργησε περιστατικά που κανείς δεν περίμενε.

Το περιστατικό της Air India ήταν το πρώτο που έγινε σε προγραμματισμένη επιβατική πτήση  και δημιούργησε αίσθηση.

Η Πτήση 655 της Air India, στις 14 Φεβρουαρίου 1990, είχε όλες τις προϋποθέσεις να είναι ένα δρομολόγιο ρουτίνας ανάμεσα στη Βομβάη και την Μπανγκαλόρ. Ο καιρός ήταν εξαιρετικός με ορατότητα που έφτανε τα 10 χιλιόμετρα, με ελάχιστα σύννεφα κι άνεμο που δεν ξεπερνούσε τους 5 κόμβους.

Λίγο μετά το μεσημέρι το αεροσκάφος άρχισε την κάθοδο πριν προχωρήσει σε μια προσέγγιση εξ’ όψεως στο διάδρομο «09» του αεροδρομίου προορισμού. Το πλήρωμα επέλεξε να κάνει την κάθοδο κρατώντας τους κινητήρες στη χαμηλότερη ισχύ και διατηρώντας τον έλεγχο της καθόδου χωρίς τη παρέμβαση του  ψηφιακού συστήματος ελέγχου του αεροσκάφους.

Όπως και σε άλλα συμβάντα όμως οι χειριστές απέτυχαν να φέρουν το Airbus A320-231 («VT-EPN»), στο σωστό ύψος πάνω από το κατώφλι του διαδρόμου και προσέκρουσαν 700 μέτρα πριν από αυτό σε ένα γειτονικό γήπεδο γκολφ.

Μετά την αρχική επαφή με το έδαφος το αεροσκάφος ανέβηκε μέχρι τα 70 μέτρα πριν συντριβεί και  σταματήσει σε ένα ανάχωμα με αποτέλεσμα το θάνατο 92 εκ των 146 επιβαινόντων.

Το εντυπωσιακό είναι ότι λίγο πριν την συντριβή  ακούστηκαν κανονικά στο πιλοτήριο οι αναγγελίες για το ύψος πριν την προσγείωση (καθώς το αεροσκάφος είχε την προβλεπόμενη πορεία), αλλά οι χειριστές δεν μπόρεσαν να αντιδράσουν εγκαίρως, όταν είδαν ότι ήταν περισσότερο από μισό χιλιόμετρο από το αεροδρόμιο και ν’ αποφύγουν την επαφή με το έδαφος.

Τις μέρες μετά το δυστύχημα στην Ινδία και τη Γαλλία (που είναι η έδρα της  Airbus) έγιναν αρκετές συζητήσεις σχετικά με τις ευθύνες για το περιστατικό. Η ινδική κυβέρνηση υποστήριξε ότι η υποδομή του αεροδρομίου ήταν ασύμβατη με αυτή του αεροσκάφους ενώ η κατασκευάστρια εταιρία προσπάθησε να αναδείξει την ευθύνη του χειριστή,  ο οποίος είχε ένα μέτριο φάκελο εκπαίδευσης.

Οι έρευνες πάντως επικεντρώθηκαν στο λόγο επιλογής της διαμόρφωσης καθόδου χωρίς την παρέμβαση του υπολογιστή, που λόγω περιορισμένης επιτήρησης από το πλήρωμα συνέβαλε στη συντριβή.

Για μια ακόμα φορά όμως, μετά το περιστατικό με το A320-111, στo αεροδρόμιο  Mulhouse-Habsheim Airport στις 26 Ιουνίου 1988, κατά την διάρκεια πτήσης επίδειξης (Air France Flight 296) με τρεις νεκρούς,  δημιουργήθηκαν αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης των πληρωμάτων του Α320.

Η εντελώς διαφορετική φιλοσοφία λειτουργίας συγκριτικά με τα ανταγωνιστικά Boeing 727/737 κι DC-9/MD-80, που έβαζε έναν υπολογιστή  ανάμεσα στον χειριστή και το αεροσκάφος αποδείχθηκε ότι απαιτούσε μια διαφορετική προσέγγιση από την αρχική, δηλαδή… «να το αεροπλάνο πετά μόνο του».

Τάσσος Αναστασιάδης 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Αυγούστου 1964: Επιχείρηση “Pierce Arrow”, η Αεροπορία...

4
Σε απάντηση του επεισοδίου στον κόλπο του Τονκίνου, όταν βορειοβιετναμικές τορπιλάκατοι υποτίθεται πως επιτέθηκαν στο αντιτορπιλικό USS Maddox, ο Αμερικανός Πρόεδρος Λύντον Τζόνσον διατάσσει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Αυγούστου 1964: Επιχείρηση “Pierce Arrow”, η Αεροπορία των ΗΠΑ “μπαίνει” στο Βιετνάμ

Σε απάντηση του επεισοδίου στον κόλπο του Τονκίνου, όταν βορειοβιετναμικές τορπιλάκατοι υποτίθεται πως επιτέθηκαν στο αντιτορπιλικό USS Maddox, ο Αμερικανός Πρόεδρος Λύντον Τζόνσον διατάσσει...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Αυγούστου 1781: Ναυμαχία του Dogger Bank, Βρετανοί και Ολλανδοί ματώνουν εξίσου

Ο Ολλανδικός και Βρετανικός στόλος συγκρούονται στη Βόρειο Θάλασσα με έπαθλο τη θαλάσσια κυριαρχία και την επικοινωνία και το εμπόριο με την Αμερικανική ήπειρο,...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Αυγούστου 1936: Η Ελλάδα υπό το καθεστώς της 4ης Αυγούστου

Μέσα σε γενικότερο κλίμα πολιτικής αστάθειας και βίας, ο πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς ανακοινώνει την περιστολή άρθρων του Συντάγματος και με την σύμφωνη γνώμη του...