Δυο εβδομάδες μετά την καθήλωση του στόλου των F-35 για πρόβλημα με την αξιοπιστία των εκτινασσόμενων καθισμάτων των στελθ μαχητικών, η αμερικανική ACC (Air Combat Command), κάτω από τη δικαιοδοσία της οποίας βρίσκονται, ανακοίνωσε την άρση του μέτρου στις 15 Αυγούστου.
Να θυμίσουμε ότι στις 29 Ιουλίου υπήρξε εκτεταμένη καθήλωση αεροσκαφών, που εκτός των F-35, περιλάμβαναν επίσης μαχητικά του Αμερικανικού Ναυτικού και εκπαιδευτικά και των δυο κλάδων USAF και US Navy, εξ’ αιτίας ευρημάτων σε καθίσματα της Martin Baker (που είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τέτοιων συστημάτων στη Δύση).
Ποιο συγκεκριμένα, σε τακτικό έλεγχο καθίσματος F-35 τον περασμένο Απρίλιο στην Hill AFB αποκαλύφθηκε ότι ο πυροτεχνικός μηχανισμός CAD (Cartridge-Actuated Device), δεν είχε την προβλεπόμενη ποσότητα προωθητικού ώστε να λειτουργήσει κανονικά σε περίπτωση ενεργοποίησης.
Στη συνέχεια ξεκίνησε έρευνα για να διαπιστωθεί εάν το γεγονός ήταν μεμονωμένο και πως διέφυγε του ποιοτικού ελέγχου του προμηθευτή που παρέχει τους μηχανισμούς CAD στην Martin Baker ή ήταν ευρύτερο.
Τελικά και καθώς σύμφωνα με πληροφορίες βρέθηκαν και άλλα ελαττωματικά CAD διατάχθηκε η καθήλωση της 29ης Ιουλίου.
Αναφορικά με τα F-35A και σύμφωνα με την ανακοίνωση της ACC, ελέγχθηκαν 706 μηχανισμοί σε 349 αεροπλάνα (δυο ανά F-35) και σε απόθεμα . Σε κάθε περίπτωση καθένα από τα JSF έπρεπε να αποσυρθεί από διαθεσιμότητα για μια ημέρα, να αφαιρεθεί το κάθισμα και να ελεγχθούν τα CAD (αναφέρεται με ακτινοσκόπηση). Από το σύνολο των ελέγχων στα F-35A η ανακοίνωση κάνει λόγο για «τέσσερα CAD που απέτυχαν και αφαιρέθηκαν».