14.9 C
Athens
Κυριακή, 1 Δεκεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝAntonov: ποιο είναι το αεροπλάνο που συνετρίβη στην Καβάλα

Antonov: ποιο είναι το αεροπλάνο που συνετρίβη στην Καβάλα

- Advertisement -

Ένα Antonov An-12BK της ουκρανικής εταιρίας Aviation Company Meridian, με έδρα το διεθνές αεροδρόμιο του Κιέβου φαίνεται ότι είναι το αεροπλάνο που συνετρίβη χθες βράδυ ενώ προσπαθούσε να φτάσει στο αεροδρόμιο της Καβάλας για προσγείωση ανάγκης, αλλά κατέπεσε περίπου 40 χιλιόμετρα δυτικότερα, στους πρόποδες του όρους Παγγαίο, κοντά στον οικισμό Παλαιοχωρίου.

Το αεροπλάνο («UR-CIC»), σύμφωνα με υπηρεσίες που παρακολουθούν τη διεθνή εναέρια κυκλοφορία, εκτελούσε την εμπορευματομεταφορική πτήση MEM3022  από το αεροδρόμιο της Νις στη Σερβία προς το Αμάν της Ιορδανίας.

Είχε απογειωθεί, πιθανότατα με οκταμελές πλήρωμα   στις 20:36 (τοπική ώρα) και περίπου μια ώρα αργότερα, ενώ πετούσε με νοτιοανατολικά προς την γενική κατεύθυνση του προορισμού του, πάνω από το Αιγαίο στα 21.000 πόδια (FL210), ανατολικά της χερσονήσου  του Άθω, εμφανίζεται να πραγματοποιεί αλλαγή πορείας 180 μοιρών και τελικά να κατευθύνεται προς το αεροδρόμιο της Καβάλας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πιλότος του, στην επικοινωνία του με τον ΕΕΚ (Έλεγχο Εναερίου Κυκλοφορίας) ανέφερε τεχνικό πρόβλημα με κινητήρα.

Στο μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου της διαδρομής του διατηρούσε ύψος περίπου 15.000, αλλά στη συνέχεια κατερχόμενο, στα τελευταία τρία λεπτά της πτήσης του εμφανίζεται να χάνει απότομα ύψος. Πιθανότατα το πρόβλημα που είχε αναφέρει ο πιλότος του εξελισσόταν ραγδαία, αποστερώντας του την δυνατότητα να διατηρήσει το ύψος και εν τέλει και τον έλεγχο του αεροσκάφους.

Θεάθηκε να διαγράφει πορεία στον νυκτερινό ουρανό φλεγόμενο, ενώ στη σημείο της πτώσης σημειώθηκε έκρηξη.

Δεν υπάρχουν επιζώντες, ενώ παρά τις αναφορές ότι το αεροπλάνο μετέφερε 12 τόνους (εννέα σύμφωνα με άλλες πηγές) «επικίνδυνου φορτίου» αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, αν και λαμβάνονται προληπτικά μέτρα για την γύρω περιοχή και για τα συνεργεία που θα επιχειρήσουν να προσεγγίσουν πάλι τα συντρίμμια σήμερα, με το φως της ημέρας.

 

Το τετρακινητήριο An-12 (περίπου αντίστοιχο με το Δυτικό C-130) έχει μήκος 33,1 m, εκπέτασμα 38 m και μέγιστο βάρος απογείωσης 61 τόνους, με μεταφορική ικανότητα 20 τόνων, ενώ διαθέτει τέσσερις ελικοστροβίλους (turboprop) Ivchenko AI-20 των 4.000 ίππων ο καθένας, που «οδηγούν» τετράφυλλες έλικες.  H έκδοση An-12BK αναφέρεται ως βελτίωση με ικανότητα μεταφοράς έως και 30 τόνων φορτίου με διευρυμένη  ράμπα φόρτωσης, που είχε εξελιχθεί και κατασκευαστεί για λογαριασμό των αεροπορικών συνταγμάτων μεταφορών της Αεροπορίας της ΕΣΣΔ.

Το «UR-CIC» (s/n01347701) φέρεται να είναι μια κατασκευή του 1971, που μετασκευάστηκε λίγο πριν το 1990  από στρατιωτικό σε εμπορικό μεταγωγικό. Πιο συγκεκριμένα εμφανίζεται να έχει ως τελευταίο σοβιετικό νηολόγιο το «CCCP-12999» με την Aeroflot, πριν περάσει το 1990 (πιθανότατα νοικιασμένο) στην βουλγαρική Balkan, για να επιστρέψει στην Ρωσία ως «RA-12999» με την Ural Airlines. Από το 1994 έως το 1914 αλλάζει πολλές φορές ιδιοκτησία και νηολόγιο, πριν καταλήξει στην λευκορωσική Aircompany Grodno, ενώ τον Ιανουάριο του 2022 εντάχθηκε στην Meridian.

Χθες το πρωί το αεροπλάνο είχε εκτελέσει την πτήση MEM3031 από την Άγκυρα στη Νις, ενώ προηγουμένως είχε πετάξει στην Άγκυρα από το Βελιγράδι, προερχόμενο από το Σεράγεβο, όπου είχε φτάσει την προηγουμένη (14-07) από το Παρίσι.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

14 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
14 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Το δόγμα της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

του Charlemagne, αρθρογράφου του EconomistΟι σφοδροί άνεμοι της πολιτικής αλλαγής είναι αισθητοί τον τελευταίο χρόνο στους διαδρόμους της εξουσίας. Στη Βρετανία, την Αμερική και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ελληνικές αμυντικές δαπάνες για το 2025 – στάσιμες και με €2,5...

8
Στη Βουλή για επεξεργασία και συζήτηση έχει φθάσει και ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2025, οπότε ας δούμε τι κονδύλια περιλαμβάνει ειδικά για το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου/1 Δεκεμβρίου 1916: «Νοεμβριανά», η Ελλάδα διχάζεται...

0
Με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να μαίνεται και τη Σερβία να έχει εκμηδενιστεί υπό το βάρος του Αυστρουγγρικού Στρατού, η Βρετανία και η Γαλλία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Συνδρομή Ενόπλων Δυνάμεων στην αντιμετώπιση των συνεπειών της κακοκαιρίας «Bora»

Προσωπικό και μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων με μέριμνα της Διοίκησης Κατασκευών και Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών (ΓΕΕΘΑ/ΔΙΚΑΦΚΑ), τέθηκαν σε ετοιμότητα από την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου,...

Άνδρες και γυναίκες στα χειριστήρια των ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού

Το σύγχρονο ιππικό στις μάχες του 21ου αιώνα έχει και θα έχει στο ορατό μέλλον τη φιγούρα και τον ήχο μιας πτητικής μηχανής με...

Το δόγμα της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

του Charlemagne, αρθρογράφου του EconomistΟι σφοδροί άνεμοι της πολιτικής αλλαγής είναι αισθητοί τον τελευταίο χρόνο στους διαδρόμους της εξουσίας. Στη Βρετανία, την Αμερική και...