20.6 C
Athens
Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή του Mi-8 στη Σάμο, η «επόμενη ημέρα»

Συντριβή του Mi-8 στη Σάμο, η «επόμενη ημέρα»

- Advertisement -

Καθώς το θανατηφόρο περιστατικό της συντριβής του μισθωμένου ελικοπτέρου Mil Mi-8MTV-1 που αναγνωρίστηκε ως το μολδαβικού νηολογίου «ER-MHU» (και όχι ουρανικού όπως αναφερόταν αρχικά) στην θαλάσσια περιοχή του Αγίου Μηνά στην νοτιοδυτική Σάμο και στοίχισε τη ζωή σε δυο ανθρώπους, ένα μέλος του αλλοδαπού πληρώματος και τον Έλληνα παρατηρητή-σύνδεσμο, φεύγει από τα φώτα της δημοσιότητας, ξεκινά η «επόμενη ημέρα» για την διερεύνηση των αιτίων του.

Να θυμίσουμε ότι το ελικόπτερο, ήταν μισθωμένο από την μολδαβικών συμφερότων Valan International, εταιρία η οποία διαθέτει τουλάχιστον άλλα έξι του ιδίου τύπου, ένα Mi-8MTV και ένα Mi-17V, τα οποία ενοικιάζει σε όλο τον κόσμο για ποικιλία αποστολών.  Το «ER-MHU» ήταν κατασκευής της  Kazan Helicopters (Construction Number 95617, Line Number 056-17) και παραδόθηκε στον πρώτη χρήστη, την Aeroflot τον Φεβρουάριο του 1991 ως «CCCP-25473». Έκτοτε, ανάμεσα στο 2002 έως  και σήμερα  άλλαξε πολλές φορές ιδιοκτησιακό καθεστώς, περιλαμβανομένης της σουδανικής Badr Airlines το 2006 και άγνωστου αερομεταφορέα στην Τανζανία, πριν περάσει στην VALAN International Cargo Charter (βλέπε σχετική ανακοίνωσή της εδώ) το 2015.

Το «ER-MHU» αναφέρεται ότι είχε εκτελέσει μια τουλάχιστον ακόμη αποστολή αργά το μεσημέρι της 13-7 πραγματοποιώντας πολλαπλές υδροληψίες και ρίψεις νερού στην περιοχή Παλαιοχωρίου, όπου μαινόταν η φωτιά.  Είχε επιστρέψει στο Αεροδρόμιο Σάμου για ανεφοδιασμό και απογειώθηκε πάλι στις 16:40 επιστρέφοντας στο τόπο της πυρκαγιάς. Ως γνωστόν κατέπεσε στη θάλασσα στις 17:46 κατά τη διάρκεια υδροληψίας.

Σύμφωνα με την μαρτυρία του ενός χειριστή που διασώθηκε, το ελικόπτερο χτυπήθηκε από ισχυρή ριπή ανέμου στην φάση της αιώρησης πάνω από το νερό, αν και δεν έχει διευκρινιστεί εάν αυτό έγινε στη φάση της καθόδου για να μπει ο δέσμιος κάδος στο νερό, όταν αυτός βρισκόταν μέσα στη θάλασσα  ή είχε αρχίσει η άνοδος με τον κάδο γεμάτο. Ας σημειωθεί ότι τη στιγμή του συμβάντος αναφερόντουσαν άνεμοι 4-5 μποφόρ στην ευρύτερη περιοχή, οπότε μια ισχυρή ριπή ανέμου θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει το Mi-8, αφήνοντας πολύ μικρά περιθώρια αντίδρασης στον πιλότο, λόγω του μικρού ύψους. Αν και η μαρτυρία αφαιρεί πολλά από τα πιθανά σενάρια για το συμβάν, εντούτοις μόνο η πλήρης διερεύνηση του περιστατικού θα δώσει όλες τις απαντήσεις για το θανατηφόρο περιστατικό.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες διεθνείς κανονισμούς η διερεύνηση της πτώσης του εμπορικού  Mi-8 MTV-1 θα γίνει από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, αφού η Ελλάδα είναι η χώρα του συμβάντος, με την συμμετοχή φορέων της Μολδαβίας αλλά και της Ρωσικής Ομοσπονδίας, ως χώρας κατασκευής του ελικοπτέρου. Το έργο θα αναλάβει η ΕΔΑΑΠE, δηλαδή η Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, μια ανεξάρτητη αρχή που έχει την σχετική ευθύνη και δεν ελέγχεται ούτε λογοδοτεί από άλλον κρατικό φορέα, περιλαμβανομένης και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να ερευνήσει τυχόν ευθύνες οποιοδήποτε εμπλεκόμενου μέρους.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η διερεύνηση θα εξετάσει όλες τις πτυχές, περιλαμβανομένου και του ανθρώπινου λάθους, που δεν είναι απαραίτητα άμεσα χειριστικό.

Για παράδειγμα, όπως έχουμε αναφέρει σε πολλά από τα ρεπορτάζ μας για αεροπυρόσβεση, είτε αεροσκαφών σταθερών, είτε περιστρεφόμενων πτερύγων (ελικόπτερα), ένας κρίσιμος παράγοντας ασφάλειας στις σχετικές επιχειρήσεις είναι η αναγνώριση της περιοχής υδροληψίας και των συνθηκών που επικρατούν σε αυτή.  Η διερεύνηση θα εξετάσει εάν οι διαδικασίες αυτές τηρήθηκαν  και εάν οι συνθήκες μεταβλήθηκαν πέραν του ορίου ασφαλείας κατά τις αλλεπάλληλες υδροληψίες.  Φυσικά εξετάζονται και όλα τα στοιχεία που αφορούν το ελικόπτερο και την κατάστασή του, τον εξοπλισμό που έφερε για επιχειρήσεις πάνω από θάλασσα ή την ανανέωση εκπαίδευσης του πληρώματος για καταστάσεις ανάγκης όπως και διαφυγής από την καμπίνα σε περίπτωση προσθαλάσσωσης ή πτώσης στο νερό.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κύριε πρωθυπουργέ θα πάτε στην Τουρκία με νέο τζαμί τη “Μονή της Χώρας”;

Πόσα τζαμιά έχει η Κωνσταντινούπολη; Κάπου 3.000 και ανάμεσα τους πολλά εκπληκτικής ομορφιάς, μεγαλοπρέπειας και ιστορίας. Και λογικό καθώς εκεί κατοικούν 15 εκατομμύρια μουσουλμάνοι,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Παρουσίαση κορυφαίου πακέτου αναβάθμισης του M113 από την EODH

43
Η εταιρία EODH σε συνεργασία με την βελγοισπανική DUMA, και τη σλοβενική Valhalla παρουσίασε στον Ελληνικό Στρατό ένα ολοκληρωμένο πακέτο κλιμακωτής αναβάθμισης του ΤΟΜΠ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Μαΐου 1941: ‘Go for the Enigma’, οι...

9
Το Γερμανικό υποβρύχιο U-110 (Type IXB U-boat) καταλαμβάνεται από άγημα του βρετανικού αντιτορπιλικού HMS Bulldog που μαζί με το HMS Broadway του είχαν προξενήσει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος: Η μετατροπή της Μονής της Χώρας σε τζαμί αποτελεί οπισθοχώρηση σε μεσαιωνικές πρακτικές

Η λογική του «δικαίου της κατάκτησης», πάνω στο οποίο βασίστηκε τόσο η εκ νέου μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε ισλαμικό τέμενος τον Ιούλιο του...

Το ακροβατικό σμήνος Red Arrows στις 18 Μαΐου στο Φάληρο

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, το Σάββατο 18 Μαΐου 2024 στις 12:00, το ακροβατικό σμήνος “Red Arrows” της Βρετανικής Βασιλικής Αεροπορίας, θα...

Γίνετε μέλος της οικογένειας των μαχητικών Rafale!

Με την ειδική συλλεκτική, περιορισμένη έκδοση της Aviator, αφιερωμένη στην 332 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας και το αεροσκάφος Rafale F3R, το ρολόι που φορούν...