29.7 C
Athens
Κυριακή, 27 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑMesserschmitt Me 262: μαζική παραγωγή και δράση – Α΄ μέρος

Messerschmitt Me 262: μαζική παραγωγή και δράση – Α΄ μέρος

- Advertisement -

Πολλές ήταν οι προκλήσεις για το Μe 262, αφού οι ναζιστικές απαιτήσεις απέβλεπαν στην κατασκευή ενός υπερ-μαχητικού όπου θα άλλαζε τη ροή ολοκλήρου του πολέμου.

Η κυριότερη εξ αυτών αφορούσε τους Junkers Jumo, καθώς η έως τότε δυσλειτουργία τους έφερνε σοβαρά εμπόδια στην έναρξη της μαζικής παραγωγής του. Οι συγκεκριμένοι προορίζονταν επίσης και για το Αrado Ar 234 «Βlitz», το οποίο ταίριαζε περισσότερο στους οραματισμούς του Χίτλερ για ένα turbojet μαχητικό-βομβαρδιστικό. Αυτά, συνεπώς, επιφόρτιζαν με περισσότερες ευθύνες τους μηχανικούς της Junkers για την ταχύτατη δημιουργία και παραγωγή ικανών και αξιόπιστων κινητήρων.

Η ακόμη πρώϊμη και περίπλοκη νέα τεχνολογία καθιστούσε το Μe 262 μια πολεμική μηχανή σαφώς περιορισμένων δυνατοτήτων, απέχοντας μακράν των ναζιστικών φιλοδοξιών για το απόλυτο όπλο. Στα όποια προβλήματα, προστίθεντο επίσης και η μικρή διάθεση κατασκευαστικών υλικών, καθώς και η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, το οποίο αναγκαζόταν να εργάζεται υπογείως λόγω των ακατάπαυστων εναερίων βομβαρδισμών. Γι’αυτό, καμία σκέψη για μαζική παραγωγή δεν μπορούσε να γίνει νωρίτερα από τον Απρίλιο του 1944. Έως τότε, το αεριωθούμενο μπορούσε να φτάσει ταχύτητες των 540 μιλίων την ώρα, περνώντας κατά πολύ οποιοδήποτε άλλο μαχητικό ή αναχαιτιστικό των Συμμάχων.

 

Συναρμολόγηση του αεροσκάφους σε υπόγεια βάση

 

Τέτοιες σκέψεις άρχισαν να γίνονται κατόπιν της κατασκευής δεκαέξι μαχητικών τον Απρίλιο και επτά ακόμη τον επόμενο μήνα. Τα ισχυρά πυροβόλα του Μe 262 μπορούσαν σε μία μόνο έφοδο να καταρρίψουν βαρύ εχθρικό βομβαρδιστικό, οπότε τα ανώτατα στελέχη της Luftwaffe πείσθηκαν πως είχαν πια στα χέρια τους αυτό που ζητούσαν για να δώσουν στον πόλεμο νέες διαστάσεις.

Πρόβλημα όμως ήταν και ο χρόνος που απαιτείτο για την εκπαίδευση πιλότων επάνω σε turbojet αεροσκάφη. Λόγω αυτού, όσα Μe 262 βγήκαν από το εργοστάσιο, αποφασίστηκε να μετατραπούν σε διθέσια, με το πρώτο να παραδίδεται τον Ιούλιο του 1944. Η απόφαση απέφερε κάποιους καρπούς με την πρώτη επιτυχία του νέου αεριωθουμένου να καταγράφεται προς το τέλος του μηνός (συγκεκριμένως στις 24 Ιουλίου), καταρρίπτοντας ένα de Havilland «Mosquito». Αντιστρόφως, η πρώτη απώλεια ενός Μe 262 έλαβε χώρα στις 28 Αυγούστου μετά από αερομαχία με δύο Republic P-47 «Thunderbolts».

Διαβάστε τη συνέχεια στο Military-History.gr

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Υποστήριξη μαχητικών: Ας κάνουμε με τα F-16, ότι κάνουν οι Ουκρανοί με τα δικά τους!

Η Ουκρανία, από την έναρξη της ρωσικής εισβολής το 2022 έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο πρότυπο προσαρμοστικότητας και καινοτομίας υπό συνθήκες πολέμου. Αντιμέτωπη με έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 1ο, Στρατηγός...

1
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Ιουλίου 1824: Μάχη της Άμπλιανης, μια...

0
Οι δυνάμεις του Πανουργιά, ενισχυμένες με τους οπλαρχηγούς Κίτσο Τζαβέλα, Δράκο, Δαγκλή, Ζέρβα και Νοταρά, αναχαιτίζουν την τουρκική προέλαση των Ισούφ και Αμπάζ πασά,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Ιουλίου 1824: Μάχη της Άμπλιανης, μια νίκη μέσα σε ένα έτος καταστροφών

Οι δυνάμεις του Πανουργιά, ενισχυμένες με τους οπλαρχηγούς Κίτσο Τζαβέλα, Δράκο, Δαγκλή, Ζέρβα και Νοταρά, αναχαιτίζουν την τουρκική προέλαση των Ισούφ και Αμπάζ πασά,...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιουλίου 811: Μάχη της Πλίσκα, η βουλγαρική παγίδα στους Βυζαντινούς

Ο στρατός των Βουλγάρων καταστρέφει τον βυζαντινό σφάζοντας πολλούς, μεταξύ τους και τον ίδιο τον αυτοκράτορα, Νικηφόρο τον 1ο Λογοθέτη.Καταγόμενος από τη δυτική Μικρά...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιουλίου 1202: Μάχη της κοιλάδας Μπασιάνι, η ήττα των Σελτζούκων από τους Γεωργιανούς

Το βασίλειο της Γεωργίας κερδίζει μια σημαντική νίκη έναντι του Σελτζουκικού σουλτανάτου του Ρουμ, στην κοιλάδα Μπασιάνι, κοντά στη σημερινή πόλη του Ερζερούμ, που...