27.6 C
Athens
Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΞεκίνησαν οι δοκιμαστικές παραδόσεις του τουρκικού κινητήρα για πυραύλους cruise και αντιπλοϊκούς

Ξεκίνησαν οι δοκιμαστικές παραδόσεις του τουρκικού κινητήρα για πυραύλους cruise και αντιπλοϊκούς

- Advertisement -

Μέχρι σήμερα τα τουρκικά πυραυλικά όπλα μεσαίου-μεγάλου βεληνεκούς, όπως ο αντιπλοϊκός ATMACA ή το βλήμα cruise SOM, χρησιμοποιούσαν τον γαλλικής κατασκευής κινητήρα TR40 της Safran. O μικρός αυτός τουρμποτζέτ βάρους 44 κιλών απέδιδε περίπου 2,5-3,3 kN, προσφέροντας στα συγκεκριμένα βλήματα υψηλή υποηχητική ταχύτητα.

Πλέον όμως τα τουρκικά ΜΜΕ αναφέρουν πως η εγχώρια εταιρία Kale Arge που εδώ και καιρό αναπτύσσει τον KTJ-3200, έναν επίσης τουρμποτζέτ για πυραύλους, έκανε τις πρώτες παραδόσεις για δοκιμές σε κατασκευαστές, όπως η Roketsan και το κέντρο ερευνών TUBITAK-SAGE για την ενσωμάτωση του στα αντίστοιχα όπλα (ATMACA και SOM).

Ο τουρκικός κινητήρας έχει βάρος 48 κιλά, ώση από 3,2 έως 3,5 kN, χρησιμοποιεί αεροπορικά καύσιμα JP8 και JP10 και μπορεί να ωθήσει τα συγκεκριμένα όπλα έως τα 0,95 Mach. Εφόσον οι δοκιμές είναι επιτυχημένες ο κινητήρας θα μπει στις επόμενες παρτίδες των όπλων, όπως π.χ. στους SOM που εκτιμάται ότι θα παραγγελθούν συνολικά 415. Η εξέλιξη αυτή είναι ένα ακόμη βήμα στην τουρκική προσπάθεια για απεξάρτηση από ξένες πηγές, στην προμήθεια κρίσιμων εξαρτημάτων των αμυντικών της συστημάτων.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

25 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
25 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Αυγούστου 1989: Η τραγική πτώση της πτήσης...

6
Το απόγευμα της 3ης Αυγούστου του 1989, μια πτήση ρουτίνας της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου κατέληξε σε τραγωδία, όταν το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος ε.α. Ιωάννης Δρυμούσης

Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...

Το ΕΛΚΑΚ αναζητά ελληνικό δορυφόρο παρακολούθησης με ραντάρ

Ένα νέο πρόγραμμα εξήγγειλε το ΕΛΚΑΚ με προκήρυξη για έρευνα και ανάπτυξη δορυφόρου ISR (Ιntelligence, Surveillance, Reconnaissance), με φορτίο ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (Synthetic Aperture...

Mobile World Congress: ελληνική καινοτομία στον δρόμο προς τη Βαρκελώνη

Μπορεί να βρισκόμαστε ακόμη οκτώ μήνες πριν από το επόμενο Mobile World Congress (MWC), που θα διεξαχθεί τον Μάρτιο του 2026 στη Βαρκελώνη, αλλά...