Ο χειμώνας που έρχεται θα δυσκολέψει τους Νορβηγούς χειριστές που πετούν με τα καινούργια μαχητικά 5ης γενιάς της Luftforsvaret. Αυτοί μπορεί να είναι εξοικειωμένοι με τις επιχειρήσεις υπό τις απαιτητικές συνθήκες του σκανδιναβικού χειμώνα αλλά τα αεροπλάνα τους όπως φαίνεται όχι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αλεξιπροχώριο από Kevlar που φέρουν τα νορβηγικά F-35Α για να επιβραδύνουν κατά την προσγείωσή τους στους βραχείς, παγωμένους διαδρόμους των αεροπορικών βάσεων της χώρας, δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Popular Mechanics, το αλεξιπροχώριο, το οποίο αναπτύσσεται από ειδικά σχεδιασμένο ατρακτίδιο ώστε να μην διακυβεύεται το stealth προφίλ του αεροπλάνου, υποτίθεται ότι έχει όριο τις 10.000 προσγειώσεις πριν αστοχήσει ωστόσο στην πράξη αστοχεί νωρίτερα απ’ ότι προβλέπεται.
Το πρόβλημα γίνεται ακόμη χειρότερο καθώς μια πιθανή λύση δεν αναμένεται νωρίτερα από τον… επόμενο χειμώνα. Αυτό σημαίνει ότι οι Νορβηγοί πιλότοι θα πρέπει να προσγειώνονται «σφικτά» καταναλώνοντας όσο το δυνατόν μικρότερο μήκος διαδρόμου. Σημειωτέον ότι το Drag Chute System είχε δοκιμαστεί αρχικά από την USAF στην αεροπορική βάση Eielson, στην Αλάσκα, πριν αρχίσουν οι Νορβηγοί τα δικά τους τεστ τον Φεβρουάριο του 2018 στην βάση Ørland.
Α και η Lockheed Martin επεξεργάζεται ήδη τροποποιήσεις που θα επιλύσουν το πρόβλημα, το θέμα δεν αφορά μόνο τα νορβηγικά F-35 καθώς άλλες χώρες που πετούν τον τύπο θα μπορούσαν να προμηθευτούν το σύστημα προκειμένου τα τζετ να προσγειώνονται με ασφάλεια σε διαδρόμους που έχουν υποστεί ζημιές κατά την διάρκεια πολεμικών επιχειρήσεων ή σε βραχείς διαδρόμους μικρών νησιών. Υπενθυμίζεται ότι η Βασιλική Νορβηγική Αεροπορία πρόκειται να παραλάβει συνολικά 52 αεροσκάφη F-35 εις αντικατάσταση των 55 μαχητικών F-16 που διαθέτει σήμερα (46 μονοθέσια F-16A MLU και 9 διθέσια F-16B) κατανεμημένα σε δύο Μοίρες, την 331 στο Bodø και την 338 στο Ørland.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Τα ολοκαίνουργια νορβηγικά F-35 έχουν ένα… θεματάκι
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Ιανουαρίου 1945: Επίθεση του Βιστούλα – Όντερ,...
Το 1ο Λευκορωσικό Μέτωπο του Στρατάρχη Ζούκωφ και το 1ο Ουκρανικό Μέτωπο του Στρατάρχη Κόνιεφ, μια δύναμη 2.203.600 ανδρών (163 Μεραρχίες), με 4.529 άρματα...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...