Αίσθηση έχει προκαλέσει μία φωτογραφία που κυκλοφορεί στο ρωσικό διαδίκτυο όπου φαίνεται ένα αεροσκάφος κρούσης Su-34 της ρωσικής Αεροπορίας με ένα εμπορικών προδιαγραφών δέκτη GPS στερεωμένο μάλλον πρόχειρα στο πιλοτήριο του αεροσκάφους ακριβώς πάνω από τις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών του.
Μία πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει και το ακριβές μοντέλο της αμερικανικής εταιρείας Garmin της σειράς eTrex, το οποίο πωλείται ελεύθερα στο εμπόριο και μάλιστα δεν είναι καν το καλύτερο μοντέλο της εταιρείας, ούτε από εκείνα που έχει αναπτύξει για αεροναυτική χρήση, αλλά περισσότερο για εφαρμογές αθλητισμού κι αναψυχής.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι εικόνες σαν αυτή δεν είναι πρωτοφανείς για τα δεδομένα της ρωσικής Αεροπορίας. Στο παρελθόν έχουμε δει κι άλλα αεροσκάφη της με εμπορικών προδιαγραφών δυτικούς δέκτες GPS, όπως τα προγενέστερα αεροσκάφη κρούσης Su-24 αλλά και μαχητικά αεροσκάφη MiG-29!
Παρόμοιες λύσεις είναι γνωστό ότι είχαν εμφανιστεί και σε αμερικανικά αεροσκάφη, που δεν είχαν ακόμα αναβαθμιστεί με εργοστασιακές λύσεις για δορυφορική ναυτιλία, αλλά αυτό ήταν την προ-περασμένη δεκαετία, ενώ και στα ρωσικά αεροσκάφη, ήταν ως επί το πλείστον προηγούμενα μοντέλα στρατιωτικών αεροσκαφών.
Προφανώς δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα ως προς το γιατί το πλέον σύγχρονο ρωσικό αεροσκάφος που ενσωματώνει τα πιο σύγχρονα συστήματα που έχει να παρουσιάσει η ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία πρέπει να κάνει και χρήση του δυτικού GPS και μάλιστα με συσκευή εμπορικών προδιαγραφών!
Δεν αισθάνονται αρκετή σιγουριά με τα δικά τους συστήματα και δη με το εγχώριο δορυφορικό σύστημα προσδιορισμού θέσης Glonass; Θέλουν να κάνουν κάποιου είδους δοκιμές ή / και επαληθεύσεις; Είναι ιδιωτικές πρωτοβουλίες κάποιων πιλότων μόνο;
Ροή Ειδήσεων
17/10/2019
19
Su-34 ναι, αλλά καλού κακου πάρε και ένα GPS Garmin…