Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που υπάρχουν για το περιστατικό της συντριβής του Sukhoi Superjet της Aeroflot στη Μόσχα το αεροπλάνο μετά την απογείωσή του χτυπήθηκε από κεραυνό που είχε ως αποτέλεσμα την αστοχία αρκετών ηλεκτρικών υποσυστημάτων. Στην επιστροφή του στο αεροδρόμιο για προσγείωση έκτακτης ανάγκης η πρώτη απόπειρα ήταν αποτυχημένη όταν η προσέγγιση έγινε εκτός παραμέτρων. Κατά τα φαινόμενα και η δεύτερη απόπειρα έγινε με υψηλή ταχύτητα που είχε ως αποτέλεσμα το αεροπλάνο να χτυπήσει στον διάδρομο (crash landing) και να ξεσπάσει η φωτιά.
Οι πρώτες ενδείξεις είναι ότι η υψηλός αριθμός θυμάτων, παρά το ότι ξεκίνησε άμεσα η εκκένωση του Superjet, οφείλεται στο γεγονός ότι οι επιβάτες των πίσω θέσεων παγιδεύτηκαν στην φλεγόμενη άτρακτο αφού οι πίσω έξοδοι κινδύνου δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Το Sukhoi Superjet (όπως και άλλα αεροπλάνα της ίδιας κατηγορίας χωρητικότητας) δεν διαθέτει εξόδους κινδύνου πάνω από την πτέρυγα και έτσι χωρίς τη δυνατότητα χρήσης των οπίσθιων θυρών οι επιβάτες των πίσω θέσεων έπρεπε να διασχίσουν το σύνολο της καμπίνας για να βγουν από εμπρός. Με την εξάπλωση βέβαια της φωτιάς και οι πτερυγικές έξοδοι ήταν αμφίβολο ότι θα βοηθούσαν τελικά.

Ρωσικά ΜΜΕ εγείρουν θέμα καθυστέρησης επέμβασης της πυροσβεστικής υπηρεσίας του αεροδρομίου όπως και του τρόπου που επιχειρήθηκε η προσπάθεια κατάσβεσης.