Ενώ η καθήλωση των 737 MAX συνεχίζεται στον απόηχο της διπλής απώλειας το τύπου, του αεροσκάφους της ινδονησιακής Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο και της Ethiopian στις 10 Μαρτίου 2019, νέα στοιχεία αποκαλύπτουν ένα ένοχο παρασκήνιο σχετικά με το θέμα.
Όπως έχουμε αναφέρει τόσο εδώ όσο και από τις σελίδες της Π&Δ μια από τις κύριες αιτίες που οδήγησαν στα δυο πολύνεκρα περιστατικά ήταν η άγνοια των πληρωμάτων τους για την δυσλειτουργία των αισθητήρων μέτρησης της γωνίας προσβολής (AoA) που οδήγησε και σε λανθασμένη διαχείριση της αντιμετώπισης της ραγδαία εξελισσόμενης κατάστασης.
Πιο συγκεκριμένα και στα δυο περιστατικά ο ένας από τους δυο αισθητήρες με τους οποίους είναι εφοδιασμένο το 737 MAX δυσλειτούργησε και βρέθηκε σε διάσταση ενδείξεων με τον άλλο. Για το πρόβλημα έπρεπε να υπάρχει σύστημα το οποίο προειδοποιούσε το πλήρωμα. Σύμφωνα με όσα παραδέχθηκε χθες η κατασκευάστρια εταιρία, γνώριζε ήδη από το 2017 όταν παρέδιδε τα πρώτα 737 MAX ότι το σύστημα προειδοποίησης για αυτή την «διαφωνία AoA» δεν λειτουργούσε όπως προβλέπονταν. Το σχετικό λογισμικό ήταν μεν εγκατεστημένο αλλά ενεργοποιείτο μόνο σε αεροπλάνα εταιριών που είχαν αγοράσει ένα «πλήρες πακέτο» ηλεκτρονικών, κάτι που δεν είχε κάνει ούτε η Lion Air ούτε η Ethiopian.
H Boeing, παρά την γνώση αυτή, έκρινε ότι η απουσία αυτή λειτουργικού συστήματος σε κάποια αεροπλάνα «δεν αποτελούσε κρίσιμο θέμα ασφάλειας αλλά ούτε απαιτούσε άμεση διορθωτική ενέργεια». Το καίριο ερώτημα που τίθεται στην προκειμένη περίπτωση ήταν εάν αυτό το θέμα έπρεπε να είχε αφεθεί στην κρίση της Boeing ή θα έπρεπε να είχε αποφανθεί η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας και αρμόδια για την πιστοποίηση έκδοση πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας.
Όπως έχουμε γράψει και άλλες φορές η «σχέση» που υπήρχε ανάμεσα στην Boeing και την FAA ίσως αποτελεί το γενεσιουργό επίπεδο προβλημάτων στην πιστοποίηση που υπήρξαν και αιτίες στα δυο περιστατικά. Υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι η σχέση καταστρατήγησε την μοναδική δικλίδα ασφαλείας που υπάρχει, δηλαδή τον ελεγκτικό μηχανισμό που υφίσταται ώστε οι εταιρίες (αερομεταφορείς, αεροκατασκευαστές κ.ά.) να μην περνάνε σε ασυδοσία εν ονόματι του κέρδους.
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
737 ΜΑΧ: Η Boeing γνώριζε και δεν έκανε τίποτε!
- Advertisement -
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Ιρανικά F-14A, πως πετάνε ακόμη οι τελευταίοι “γάτοι” στον κόσμο
Του Babak TaghvaeeH 22α Σεπτεμβρίου 2006 ήταν η ημέρα που το Αμερικανικό Ναυτικό απέσυρε επίσημα από υπηρεσία τα F-14A, τερματίζοντας την ένδοξη καριέρα τού...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Απριλίου 1989: Πολύνεκρη έκρηξη στο θωρηκτό USS...
Ο Νο 2 πύργος του θωρηκτού USS “Iowa” BB-61 ανατινάσσεται κατά τη διάρκεια προγραμματισμένων γυμνασίων. Ως αποτέλεσμα, 47 μέλη του πληρώματος που ήταν στο...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...