Πολλή συζήτηση έχει γίνει τον τελευταίο καιρό για την περίφημη “Ενδιάμεση Λύση” για το Πολεμικό Ναυτικό. Ο ίδιος ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας το έχει πει περισσότερες της μιας φοράς. Τι ξέρουμε; πως το ΠΝ, έχει κρατήσει τα πλοία του σε υπηρεσία περισσότερο από όσο έχει κρατήσει κάποτε τον ΑΒΕΡΩΦ σε υπηρεσία. Και μάλλον, οι φρεγάτες S θα πλέουν στη θάλασσα περισσότερα χρόνια από όσο έμειναν τα αντιτορπιλικά Fletcher και FRAM. Σαν κάτι να μην έχουμε κάνει καλά αυτά τα χρόνια, και προφανώς τώρα το “πληρώνει” το ΠΝ και τα στελέχη του. Άντρες και γυναίκες, που έχουν αναλάβει να προστατεύσουν την Πατρίδα, με πλοία με ηλικία μεγαλύτερη από αυτή του κυβερνήτη τους.
Καθώς οι Τούρκοι το 2020 έδειξαν το πραγματικό τους χαρακτήρα, ξεδιπλώνοντας την αναθεωρητική τους ατζέντα, το ΠΝ δεν δίστασε να βγάλει στη θάλασσα τα γηραιά του υποβρύχια, τις “λιωμένες” πυραυλακάτους του, αλλά τις ξεπερασμένες, από κάθε άποψη, φρεγάτες Kortenaer. Η Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, αν και δεν έχει ευθύνη για την κατάσταση που παρέλαβε, έχει υποχρέωση να πράξει τα δέοντα για να αλλάξει την κατάσταση. Το έχουμε γράψει και θα το ξαναγράψουμε, το ΠΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΑΛΛΟ.
Όπως έχουμε πει πολλές φορές επίσης, οι “λύσεις” για δωρεάν πλοία από το Αμερικανικό Ναυτικό είναι περιορισμένες. Οι ΗΠΑ μπορούν να μας διαθέσουν είτε δωρεάν, είτε με χαμηλό κόστος, καταδρομικά Ticonderoga. Για τα τελευταία υπάρχει έντονος προβληματισμός, είτε για το πολύ μεγάλο τους μέγεθος, είτε για την ηλικία τους. Ας ξαναδούμε όμως λιγάκι αυτά τα “θεματάκια”, και ας τα εξετάσουμε λίγο “προσεκτικά”.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Καταδρομικά Ticonderoga, η Ενδιάμεση Λύση ισχύος για το ΠΝ;
Καταρχάς, το θέμα “μέγεθος” για τα καταδρομικά Ticonderoga το έχουμε θίξει, και μάλιστα πολύ καιρό πριν. Είναι πραγματικά περίεργο, να συζητούμε για “μέγεθος” σχετικά με τα Ticonderoda, όταν το τελευταίο έχει εκτόπισμα 9800 τόνους, ενώ το Arleigh Burke Flight I έχει εκτόπισμα 8300 και το Flight III φτάνει τους… 9700 τόνους! Το μήκος του Tico είναι 173 μέτρα και το βύθισμα 10,2+ (έμφορτο, 7 περίπου άδειο) ενώ στο AB είναι αντίστοιχα 154 και 9,3 μέτρα (έμφορτο). Άρα, μεταξύ μας, αν μπορεί να “μας κάνει” σε μέγεθος ένα Arleigh Burke, τότε μπορεί να “μας κάνει” (στο μέγεθος) κι ένα Ticonderoga.
Που θα χωρέσουν όμως αυτά τα πλοία; Εσείς (η ΠΤΗΣΗ) δεν μας λέγατε πως δεν χωράνε πλοία μεγαλύτερα των 4.000 με 5.000 τόνους στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας; Πράγματι, το λέγαμε για τις φρεγάτες, και το λέμε δηλαδή ακόμη. Αν πάρουμε 4 ή 6 φρεγάτες των 6000-7000 τόνων, δεν θα μπορούμε να τις βάλουμε εκεί που σήμερα “δένουν” οι Kortenaer και οι MEKO200HN. Αλλά αν πάρουμε Ticonderoga, δεν θα παραλάβουμε 4 ή 6 ή 7 ή 8. Θα παραλάβουμε δυο σαν Ενδιάμεση Λύση, και θα προσφέρουν δυνατότητες αεράμυνας περιοχής. Δηλαδή, δυο Tico “χωράνε” στο Ναύσταθμο;
Ναι, μέχρι δυο Ticonderoga μπορούν να “βολευτούν” στις υποδομές του Στόλου. Που όμως; Καταρχάς, στη Σαλαμίνα “δένει” το ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ. Για όσους τους αρέσουν οι λεπτομέρειες, μιλάμε για ένα πλοίο 13.400 τόνων, με μήκος 146 μέτρα, και βύθισμα 7 (περίπου) μέτρα. Υπάρχει λοιπόν η πιθανότητα, να μπορεί να δέσει κάποιο Ticonderoga εκεί που δένει ο Προμηθέας; Καλά, έστω και το ένα δένει, το δεύτερο; Το δεύτερο, αν δεν δένει δίπλα στο πρώτο, θα δένει στη Σούδα. Το λογικότερο άλλωστε είναι τα πλοία να είναι στη Σούδα, καθώς ο κύριος χώρος δραστηριοποίησής τους θα είναι η Ανατολική Μεσόγειος. Μάλλον το κλείσαμε και το θέμα “δεσίματος”! Σε κάθε περίπτωση, άλλο το θέμα των πλοίων, άλλο το θέμα των υποδομών των πλοίων!
Ας δούμε λίγο το θέμα της στελέχωσης ενός πλοίου σαν τα καταδρομικά Ticonderoga. Η αλήθεια είναι πως τα καταδρομικά απαιτούν πλήρωμα 330 ατόμων, ενώ διάφορες αποστολές απαιτούν ακόμη μεγαλύτερο, που μπορεί να ξεπεράσει και τα 350 ή και τα 360 άτομα. Η αλήθεια είναι, πως το νούμερο αυτό είναι απολύτως λογικό για πλοία των σχεδόν 10.000 τόνων, με 122 κελιά, και 2 πυροβόλα. Αν αυτό όμως μας φαίνεται “υπερβολικό”, γιατί το πλήρωμα ενός Arleigh Burke είναι “αποδεκτό”, τη στιγμή που…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ