Η είδηση που γράψαμε πριν λίγες μέρες, σχετικά με την πιθανότητα σπασίματος της αγοράς των νέων φρεγατών, και της Ενδιάμεσης Λύσης, είναι απολύτως λογική. Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, οι πραγματικές Ενδιάμεσες Λύσεις είναι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ. Στην πραγματικότητα είναι οι εξής δυο, οι φρεγάτες Type 23 από το Royal Navy και οι Karel Doorman από το Koninklijke Marine (Ολλανδικό Ναυτικό). Φυσικά και παίζουν, ακόμη, τα Ticonderoga από το USN, αλλά αν θέλουμε να μιλήσουμε για πλοία που μπορούν αύριο να πάρουν θέση στο ΠΝ, είναι οι δυο κλάσεις που αναφέραμε.
Νέες φρεγάτες: Όχι υποχρεωτικά «πακέτο» με την ενδιάμεση λύση δηλώνει ο ΥΕΘΑ
Η απάντηση την περασμένη εβδομάδα του ΥΠΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου σε επερώτηση της αντιπολίτευσης για το θέμα, ήταν μάλλον ξεκάθαρη. Εάν κι εφόσον μπορεί, το ΠΝ θα διαχωρίσει την Ενδιάμεση Λύση από το πρόγραμμα των φρεγατών/εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, προκειμένου να αυξηθεί ο ανταγωνισμός. Τι σημαίνει αυτό.
Οι Ισπανοί έρχονται με εκσυγχρονισμένες Santa Maria σαν εναλλακτική Ενδιάμεση Λύση για το ΠΝ;
Οι Ολλανδοί, έχουν ένα εξαιρετικό πλοίο, τη SIGMA 11515HN, ισορροπημένο, θα έλεγε κανείς πως είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ΠΝ. Αλλά έχουν και την πιο “βιώσιμη” Ενδιάμεση Λύση. Το ίδιο συμβαίνει και με τους Βρετανούς. Η ΑΗ140 είναι το value for money πλοίο της διαδικασίας, ενώ οι Type 23 είναι πλοία που το ΠΝ μπορεί να τα παραλάβει ακόμη και φέτος. Ενώ οι Αμερικανοί, με τα Ticonderoga, μπορούν να “σαρώσουν” τα πάντα στο πέρασμά τους.
Έτσι, οι Γάλλοι με τις αρχαιοπρεπείς Cassard, οι Ισπανοί με τις Santa Maria και οι Ιταλοί με τις Maestrale, δείχνουν να μένουν πίσω. Αυτό όπως πολύ εύκολα μπορεί να καταλάβει κάποιος, δεν βοηθά τον ανταγωνισμό. Αν μπορούν οι χώρες να διαθέσουν την Ενδιάμεση Λύση “ανεξάρτητα” από τις φρεγάτες, γιατί να μην ξαναμπούν στο “παιχνίδι” οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και το κυριότερο, οι Ισπανοί με την κορυφαία F110;
Αν οι Αμερικανοί φέρουν αυτές τις μέρες Ticonderoga…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ