Στο γιγάντιο ρωσικό περίπτερο, στην China Air Show στο Zhuhai εκτίθεται ένας “νέος” κινητήρας από τον οίκο Saturn που έχει προκαλέσει εντύπωση (όπως και πολλά βέβαια άλλα εκθέματα στην κινεζική διοργάνωση).
Επιγράφεται απλώς ως 177S και αφορά σε ένα αεριοκινητήρα «πέμπτης» γενιάς που φημολογείται (διότι επίσημη ανακοίνωση δεν υπάρχει… ακόμη) ότι αφορά σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού παλαιότερων μαχητικών, ανάμεσά τους τα Su-35, 30SM.
Το κυριότερο εξωτερικό του γνώρισμα είναι μια προσπάθεια ενσωμάτωσης χαρακτηριστικών στελθ στα «πέταλα» του ακροφυσίου TCV (Trust Control Vectoring), δηλαδή μεταβλητού διανύσματος εφαρμογής της ώσης, που απαντάται σε αρκετά παράγωγα μοντέλα του Su-27.
Πέραν αυτού, υπάρχουν και κάποιες πληροφορίες για γενικότερες βελτιώσεις στην κατανάλωση, τη συρρίκνωση των απαιτήσεων συντήρησης και τους χρόνους ανάμεσα σε διαδοχικές ανακατασκευές.
Ανάμεσα στην έντονη φημολογία που έχει αναπτυχθεί είναι ότι ο 177S είναι ένας «φρανκενστάιν» κινητήρας με «πυρήνα» AL-31 ή AL-41F1 και με στοιχεία από τον AL-51/Izdeliye 30, όπως ο μετωπικός συμπιεστής και το ακροφύσιο.
Ο Saturn AL-51 αναφέρεται ως ότι είναι ο διάδοχος του AL-41F-1 (από καθαρό χαρτί) για το Sukhoi Su-57, όπως και το «αγνοούμενο» Sukhoi Su-75 Checkmate.
Το Sukhoi Su-57 («Fellon» κατά NATO) χρησιμοποιεί προσωρινά τον AL-41F-1, που «φοράει» επίσης και το Su-35S.
Το όνομα (izdeliye) 117S όμως προσκαλεί σύγχυση διότι ανάγει στις παλιές ονομασίες των σχεδιάσεων του (πάλαι ποτέ) γραφείου Lyulka-Saturn (σήμερα Saturn) των AL-41F1S (117S) και AL-41F1 (izdeliye 117).
(Πηγή φωτο @Fighterman_FFRC)