31 C
Athens
Κυριακή, 13 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑZap it! «Λάθος» αεροπλανοφόρο, νέα «διακριτικά»…

Zap it! «Λάθος» αεροπλανοφόρο, νέα «διακριτικά»…

- Advertisement -


Αν εξαιρέσεις την πρόσκρουση στο κατάστρωμα (ramp strike) το αμέσως επόμενο ολέθριο σφάλμα για έναν πιλότο του Ναυτικού είναι η προσνήωση σε λάθος αεροπλανοφόρο! Οι αεροπόροι του Ναυτικού λένε πως είναι οι καλύτεροι. Ίσως γι’ αυτό όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, όλοι φροντίζουν να μην αφήσουν τον άτυχο πιλότο να το ξεχάσει: από τα ατελείωτα αστεία –εις βάρος του φυσικά– που σπάνε την μονοτονία των πολύμηνων αποστολών στην θάλασσα, μέχρι το αναμενόμενο graffiti στο αεροπλάνο του, καθιερωμένο καθ’ όλας τα ναυτικάς παραδόσεις.
Το τί μπορεί να γραφτεί πάνω σε ένα αεροπλάνο δεν περιγράφεται… Τις εποχές που η πολιτική ορθότητα δεν είχε ακόμη εφευρεθεί, το προσωπικό του «φιλοξενούντος αεροπλανοφόρου» περιποιόταν δεόντως το «επισκεπτόμενο» αεροσκάφος το οποίο αποκτούσε νέα διακριτικά, σαφέστατα μη εγκεκριμένα από την Υπηρεσία. «Χάθηκε πάλι», «Αν δεν μπορείτε να τα πετάξετε, να τα παρκάρετε», «Σφάλμα χειριστού, πετάει», «Τα τσακίζετε, τα αντικαθιστούμε» είναι μερικά από τα πιο κόσμια. Το πιο βαρύ όμως που έχει γραφτεί σε τζετ του Ναυτικού είναι η φράση «Πρέπει να είναι της Αεροπορίας».

Στον πόλεμο της Κορέας, όπου συχνά επιχειρούσαν δύο και τρία αεροπλανοφόρα κατά την ίδια χρονική περίοδο, οι ευκαιρίες για να γίνει αγνώριστο ένα αεροπλάνο που κατέβηκε σε… λάθος κατάστρωμα ήταν αρκετές. Ελικοφόρα Corsairs, αεριωθούμενα Panthers και Banshees, κανένα δεν γλύτωσε από την… χαριτωμένη αυτή παράδοση.

Οι μόνοι που δεν το έβρισκαν χαριτωμένο ήταν οι τεχνικοί της Μοίρας που ανήκε το αεροσκάφος οι οποίοι με την επιστροφή του θα έπρεπε να ξενυχτήσουν για να το φέρουν εντός των υπηρεσιακών κανονισμών χρώσης! Το μόνο που τους παρηγορούσε ήταν η σκέψη ότι δεν μπορεί, κάποιος πιλότος από άλλο αεροπλανοφόρο θα προσνηωνόταν και στο δικό τους πλοίο. Και τότε…

Τα χρόνια μετά την Κορέα το ευγενές αυτό σπορ σημείωσε ύφεση. Στην ειρήνη οι υψηλόβαθμοι αξιωματικοί γίνονται λιγότερο ελαστικοί σε ανορθόδοξους τρόπους ενίσχυσης του ηθικού του προσωπικού. Όμως δεν εξαλείφθηκε. Και ευκαιρίας δοθείσης, το προσωπικό επιδιδόταν με ζέση και ενθουσιασμό στην αναβίωση των παραδόσεων. Μερικές φορές δε, οι ευκαιρίες δημιουργούντο –με λίγη βοήθεια.

Βετεράνοι θυμούνται πως «πείσθηκε» ένας χειριστής από το USS Constellation να… επισκεφθεί το USS Carl Vinson. «Ο Air Boss ήξερε πως το αεροσκάφος στο pattern ήταν εκτός πορείας και έδωσε οδηγίες στους ελεγκτές να προσποιηθούν πως ήταν το Constellation για να παρασύρουν τον πιλότο. Μόλις προσνηώθηκε και βγήκε από το κόκπιτ περπατώντας προς το «island» με το μεγάλο «70» πάνω του, το βλέπει, κάνει αμέσως μεταβολή και αντικρίζει τους πάντες να ξεσκίζουν στο zapping το αεροπλάνο του…»
Τις περισσότερες φορές που το προσωπικό δουλεύει πάνω σε ξένο αεροσκάφος, το «zap» περιορίζεται σε ένα αυτοκόλλητο με το έμβλημα της Μοίρας. Στην περίπτωση προσνήωσης σε άλλο αεροπλανοφόρο, το πράγμα αλλάζει. Σε κάποια από τις περιπολίες αμερικανικών αεροπλανοφόρων στον Περσικό Κόλπο, ένα αεροσκάφος του Ναυτικού πραγματοποίησε αναγκαστική προσνήωση λόγω βλάβης. Τις επισκευές ανέλαβαν τεχνικοί των Πεζοναυτών. Όταν τελείωσαν, το άγκιστρο ανάσχεσης του αεροπλάνου είχε αποκτήσει ένα υπέροχο ζωηρό… ροζ χρώμα.
Από το graffiti δεν γλύτωσαν ούτε συμμαχικά αεροσκάφη. Σε επιχειρήσεις από κοινού με αεροπλανοφόρα του Βασιλικού Ναυτικού, βρετανικά Phantom απέκτησαν αμερικανικά εθνόσημα –πάνω στα βρετανικά– και αμερικανικά Phantom βρέθηκαν με εμβλήματα των βρετανικών Μοιρών στις ουρές τους. Όπως θυμούνται με θλίψη πολλοί υπηρετήσαντες την ωραία αυτή εποχή, το σπορ ουσιαστικά καταργήθηκε την δεκαετία του ’80 «όταν οι νέοι Ναύαρχοι ανακάλυψαν εκ νέου τα παλούκια στους κ….ς τους».
Το πνεύμα μονάδος βρίσκει πάντα περίεργους, ευφάνταστους και συνήθως εντυπωσιακούς τρόπους για να εκδηλωθεί. Ακόμη και στην εποχή της πολιτικής ορθότητος, το χιούμορ δεν μπορεί να μείνει για πάντα στην απομόνωση. Κάποιο αεροπλάνο θα βρεθεί εκεί που δεν πρέπει και θα δεχτεί την ανάλογη «περιποίηση» –αρκεί να μην βλέπουν οι ανώτεροι. Και καλά να είναι ένα απλό αυτοκόλλητο. Αλλιώς… καλύτερα το ramp strike!
 
 
Αλέξανδρος Θεολόγου
 
Πρώτη δημοσίευση 26/12/2017

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Στις ΗΠΑ ήδη δοκιμάζουν F-16 μαζί με μη επανδρωμένα – νέο πεδίο και για την χώρα μας

Η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική πρόοδο στην περίφημη man-machine collaboration (συνεργασία ανθρώπου-μηχανής), πραγματοποιώντας επιτυχημένη δοκιμή στη βάση Eglin της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η Ελλάδα πρέπει να ξεχάσει τα AH-64E Apache, τι λύσεις...

32
Η απόκτηση και συντήρηση επιθετικών ελικοπτέρων αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την ενίσχυση της μαχητικής ικανότητας του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ). Και εδώ το 30ετές πρόγραμμα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Ιουλίου 1943: Μάχη του Κουρσκ, το έπος...

5
Η μάχη του Κούρσκ φτάνει στο αποκορύφωμά της με την 5η Σοβιετική Στρατιά της Φρουράς να επιτίθεται κατά μέτωπο στο ΙΙ Σώμα Τεθωρακισμένων SS....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το τελευταίο LCS κλάσης Independence παραδόθηκε στο Αμερικανικό Ναυτικό

Στις 11 Ιουλίου παραδόθηκε το πλοίο LCS κλάσης Independence από την Austal USA στο Αμερικανικό Ναυτικό. Πρόκειται για το «USS Pierre», το 19ο και τελευταίο...

Η «Πτήση» Nο 61, Ιούλιος 2025, κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 61, Ιούλιος 2025  είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη, αλλά υπάρχει και ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή.  Paris...

Πύραυλος cruise SLCM-N, η επιστροφή των “τακτικών πυρηνικών” στο Αμερικανικό Ναυτικό

Ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία του οπλοστασίου του Αμερικανικού Ναυτικού είναι οι πύραυλοι cruise, οι οποίοι έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο διεξαγωγής ναυτικών...