14.5 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος: τι είπε στη Βουλή για Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τις...

ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος: τι είπε στη Βουλή για Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τις συμβάσεις εργαζομένων 

- Advertisement -

Προσωπική διαβεβαίωση παρείχε από την Βουλή ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος ότι δεν θα καταγγελθούν οι ατομικές συμβάσεις εργασίας των εργαζόμενων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αρκεί να προσέλθουν να εργαστούν (είτε στα Ναυπηγεία είτε στον Ναύσταθμο χωρίς να χάνουν την προοπτική “της επόμενης μέρας στα Ναυπηγεία”).

Κατά τη συζήτηση κύρωσης του Μνημονίου Συμφωνίας (ΜοΑ) μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Οργανισμού Επικοινωνιών και Πληροφορικής του ΝΑΤΟ (NCIO) ο κ. Παναγιωτόπουλος απάντησε στους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους των κομμάτων, που έθεσαν το θέμα των κινητοποιήσεων των εργαζόμενων στα Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ζητήματα που αφορούν στη διατήρηση της μονάδας από τον επενδυτή ως Ναυπηγείο και τη θέση που λαμβάνει το Πολεμικό Ναυτικό, και δια αυτού το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στην υπόθεση.

Ο αρμόδιος υπουργός, αφενός εξέφρασε τη σιγουριά ότι ο επενδυτής θα διατηρήσει το ναυπηγικό έργο στη μονάδα του Σκαραμαγκά, αφετέρου διαβεβαίωσε ότι το Πολεμικό Ναυτικό θέλει να είναι ενεργά τα Ναυπηγεία και προς τούτο τους παρέχει έργο σήμερα και στο μέλλον, έχοντας συνδέσει την απόφαση για τα μελλοντικά εξοπλιστικά προγράμματα με την απαίτηση για ναυπήγηση των νέων κορβετών σε ελληνικά Ναυπηγεία.

Όπως συγκεκριμένα ανέφερε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος: «δεν εκπροσωπώ τον επενδυτή, ούτε έχω άμεση αρμοδιότητα την επαφή με τους επενδυτές και την προσέλκυση επενδύσεων, όμως αυτό που μπορώ να δηλώσω ξεκάθαρα είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό και δια αυτού το υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας πάντα θα έχει απασχόληση για τα Ναυπηγεία. Επί παραδείγματι για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπάρχουν πολύ σημαντικές πιθανότητες να αναλάβει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ.

Έχουμε πει ευθαρσώς ότι η επόμενη μεγάλη απόφαση περί τα εξοπλιστικά (1 συν 3 κορβέτες) θα ληφθεί έχοντας βάλει ως απαραίτητη προϋπόθεση η ναυπήγηση να γίνει σε ελληνικό ή ελληνικά ναυπηγεία. Εάν η πρώτη κορβέτα ναυπηγηθεί σε μία από τις δύο υποψήφιες χώρες, μόλις ετοιμαστούν τα ελληνικά ναυπηγεία για να εκτελέσουν αυτής της εμβέλειας το ναυπηγικό έργο, απαιτούμε οι υπόλοιπες κορβέτες να ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία. Τα υποβρύχια συντηρούνται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά διότι το προσωπικό έχει ικανότητα, δεξιότητες και τεχνογνωσία για να κάνει αυτή τη συγκεκριμένη πολύ σημαντική δουλειά. Ήδη το Πολεμικό Ναυτικό προτάσσει τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των υποβρυχίων και υπάρχουν και οι άλλες εργασίες συντήρησης πλοίων του στόλου. Επομένως το μόνο σίγουρο είναι ότι το υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας θέλει να έχουν πάντα τα Ναυπηγεία να έχουν δουλειά».

Υπενθύμισε ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είχαν πτωχεύσει, βρίσκονταν υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, η έλευση του επενδυτή τα ανέστησε και υπάρχει σήμερα μία προοπτική, η οποία ωστόσο – όπως αναγνώρισε – δημιουργεί κάποιες ανασφάλειες για το μέλλον (αν δηλαδή θα χρειαστεί όλους τους εργαζόμενους, ενώ ήδη κάποιοι έχουν μπει σε καθεστώς εθελούσιας εξόδου). Όμως, είπε είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος – το σίγουρο είναι «ή εγώ τουλάχιστον δεν έχω καμία αμφιβολία» ότι ο επενδυτής προτάσσει και το ναυπηγικό έργο, «δεν θα τα μετατρέψει δηλαδή σε μια άλλη παραγωγική μονάδα που δεν ασχολείται με το ναυπηγικό έργο, θέλει να το κάνει αυτό».

Για τους εργαζόμενους, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή απασχολούνται με ατομικές συμβάσεις και ενημέρωσε ότι, χθες, σε τηλεφωνική επικοινωνία με εκπρόσωπο του Σωματείου και τους εγγυήθηκε προσωπικά ότι δεν θα καταγγελθούν οι ατομικές συμβάσεις εργασίας από το Πολεμικό Ναυτικό αρκεί να προσέλθουν οι εργαζόμενοι να εργαστούν, κάποιοι στα Ναυπηγεία και άλλοι στον Ναύσταθμο. «Δεν σημαίνει ότι όσοι πάνε στον Ναύσταθμο χάνουν το δικαίωμα της επόμενης μέρας στα Ναυπηγεία – αλλά εφόσον το Ναυτικό έχει δουλειά να δώσει – κάτι το οποίο αυτή τη στιγμή υιοθετείται με αυτό το σύστημα των ατομικών συμβάσεων, αύριο ενδεχομένως και με συμβάσεις με τα Ναυπηγεία, υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, σίγουρα το υπουργείο Εθνικής ‘Άμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό θέλει τα Ναυπηγεία να είναι ζωντανά, ενεργά και λειτουργικά προς όφελος του Πολεμικού Ναυτικού και των Ενόπλων Δυνάμεων» ανάφερε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την κύρωση του Μνημονίου Συμφωνίας (ΜοΑ) με τον Οργανισμό Επικοινωνιών και Πληροφορικής του ΝΑΤΟ (NCIO) εκπροσωπούμενου από την Υπηρεσία Επικοινωνιών και Πληροφορικής του ΝΑΤΟ (Υπηρεσία NCIA) όσον αφορά στη συνεργασία σε δραστηριότητες συσκέψεων, διοίκησης, ελέγχου, επικοινωνιών, πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (C4ISR Activities), ψηφίστηκε από την Ολομέλεια με ευρεία πλειοψηφία.

Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ ψήφισαν υπέρ, το ΚΚΕ και το ΜεΡΑ25 κατά, με το “παρών” τοποθετήθηκε η Ελληνική Λύση, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε από την ψηφοφορία, κατά την απόφαση του κόμματος να μην συμμετέχει στις ψηφοφορίες της Βουλής.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Μαρτίου 1991: Μάχη της Rumaila, η τελευταία...

0
Στην τελευταία σύγκρουση του πολέμου του Κόλπου το 1991, μονάδες της αμερικανικής 24ης Μεραρχίας Πεζικού και της 101ης Αερομεταφερόμενης ενεπλάκησαν με προπορευόμενη φάλαγγα της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ν. Δένδιας στην 95η ΑΔΤΕ: Δεν θα βρεί έδρα η “φινλανδοποίηση” στην Ελλάδα

«Η πατρίδα μας δεν πρόκειται να απεμπολήσει τα δικαιώματά της, όπως αυτά προβλέπονται από το Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας», διεμήνυσε...

Έκτακτες κρίσεις Ανωτάτων αξιωματικών – οι νέες αποφάσεις του ΣΑΓΕ

Το ΣΑΓΕ κατά την 9η Συνεδρίασή του, της Παρασκευής 1 Μαρτίου 2024, έκρινε ως ακολούθως:Στο Πολεμικό Ναυτικό Προήγαγε στο βαθμό του Αντιναυάρχου, για πλήρωση...

Πρόεδρος του ουγγρικού κοινοβουλίου: Υπέγραψε την επικύρωση του πρωτοκόλλου ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ

Ο πρόεδρος του κοινοβουλίου της Ουγγαρίας Σάντορ Λεζάκ υπέγραψε την επικύρωση του πρωτοκόλλου ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ και προώθησε το νομοσχέδιο στο γραφείο...