Σε απρόοπτη εξέλιξη κατέληξε ένα περιστατικό στις 10 Δεκεμβρίου στο οποίο ένα B-2A πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Whiteman AFB στο Μιζούρι, όταν, σύμφωνα με περιληπτική ανακοίνωση της USAF, σημειώθηκε «δυσλειτουργία τον αέρα» και μετά την προσγείωση εκδηλώθηκε φωτιά η οποία κατασβέστηκε χωρίς να υπάρξουν τραυματισμοί, αν και αναφέρθηκαν ζημιές στο αεροπλάνο.
Ο μοναδικός διάδρομος της βάσης, που είναι η έδρα της 509ης Πτέρυγας Βομβαρδισμού, η οποία συγκεντρώνει το σύνολο των 20 πλέον εναπομεινάντων Spirit, έκλεισε και παρέμεινε κλειστός για αρκετές ημέρες, χωρίς να υπάρχει άλλη εξήγηση, πέραν ίσως της δυσκολίας μετακίνησης του αεροσκάφους που είχε εμπλακεί στο περιστατικό.
Στις 16 Δεκεμβρίου όμως με νέα NATOM ανακοινώθηκε ότι ο διάδρομος θα παραμένει κλειστός μέχρι τέλος Δεκεμβρίου 2022, κάτι που πρακτικά καθηλώνει για το ίδιο διάστημα όλη τη δύναμη των Spirit.
Χθες η διοίκηση της AFGSC (U.S. Air Force Global Strike Command) ανακοίνωσε και επίσημα την καθήλωση των αεροσκαφών του τύπου «μέχρι νεωτέρας», χωρίς όμως να δοθούν περισσότερες εξηγήσεις, πέραν του τυπικού σε αυτές τις περιπτώσεις, ότι δηλαδή η εξέλιξη αποσκοπεί στην ασφάλεια του προσωπικού και των μέσων για την συνέχιση των επιχειρήσεων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτό είναι το δεύτερο περιστατικό με ίδια χαρακτηριστικά, αφού και στις 15 Σεπτεμβρίου 2021 ένα άλλο B-2 είναι πραγματοποίηση προσγείωση ανάγκης στην Whiteman AFB μετά από «δυσλειτουργία εν πτήση».
Σε εκείνη την περίπτωση το Spirit είχε βγει από τον διάδρομο και είχε απαιτήσει επισκευές ύψους $10 εκατ. Τότε είχαν υπάρξει πληροφορίες ότι στο αεροπλάνο είχαν βρεθεί φθαρμένα υποσυστήματα και απάρτια σε κακή κατάσταση, κάτι όμως δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ επίσημα.
Η καθήλωση των B-2 αφαιρεί 20 αεροσκάφη από τα 66 της πυρηνικής τριάδας των ΗΠΑ (τα υπόλοιπα είναι B-52, αφού τα Β1Β δεν έχουν εδώ και καιρό πυρηνικό ρόλο), αν και φυσικά σε περίπτωση κλιμάκωσης μιας κρίσης τα καθηλωμένα αεροπλάνα θα επιστρέψουν άμεσα σε υπηρεσία.