11.7 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕίδαμε το FOS το αληθινό, λαμβάνουμε ανταλλακτικά για τα Mirage

Είδαμε το FOS το αληθινό, λαμβάνουμε ανταλλακτικά για τα Mirage

- Advertisement -

Η προχτεσινή ανακοίνωση της αρμόδιας διεύθυνσης του ΥΠΕΘΑ σχετικά με την υπογραφή τριών συμβάσεων υποστήριξης για το σύνολο των Mirage 2000EGM/BGM και των Mirage 2000-5Mk2 έδειξε πως αν θέλει το Υπουργείο μπορεί να κινηθεί με διαστημικά γρήγορους ρυθμούς.

Έπεσαν οι υπογραφές για την τεχνική υποστήριξη (FOS) των Mirage 2000


Τονίζουμε πως οι συμβάσεις περιλαμβάνουν το σύνολο των αεροσκαφών σε υπηρεσία στην Τανάγρα, και σκοπός είναι η άμεση αποκατάσταση της διαθεσιμότητας όλων των ιπτάμενων μέσων. Η υπογραφή, λίγες μέρες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή, αποδεικνύει πως η η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και το ΓΕΑ ήξεραν πολύ καλά τι ήθελαν, πως το ήθελαν και το είχαν κοστολογήσει επακριβώς.
Απλά, μόλις τώρα βρέθηκε κάποιος χριστιανός να πάει την κύρωση της σύμβασης στη Βουλή. Με που είχε λυθεί πολιτικά το θέμα, η ΓΔΑΕ υπέγραψε άμεσα.

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση των F-16 και FOS των Mirage 2000


Προκαλεί όμως εντύπωση ένα πράγμα. Ειλικρινά  περιμέναμε πως οι υπογραφές θα γίνουν του χρόνου. Όταν δηλαδή θα ήταν διαθέσιμα πόσα από το νέο Προϋπολογισμό. Θεωρούσαμε πως για κάποιον λόγο, το ΓΕΕΘΑ είχε εξαντλήσει τις πιστώσεις του 2019. Κι όμως, δεν τις είχε και συνεπώς η υπογραφή έγινε νόμιμα εντός του 2019 (δεν είναι νόμιμο να υπογράφονται συμβάσεις χωρίς να υπάρχουν οι κατάλληλες πιστώσεις που αναφέρονται στον χρηματοδοτικό πίνακα).
Γεννάται δικαίως η απορία, αφού τα λεφτά υπήρχαν για το 2019, γιατί φτάσαμε στα Χριστούγεννα για να υπογράψουμε; Μήπως ήταν το δώρο που είχε ζητήσει η ΠΑ από το Άγιο Βασίλη και θέλαμε να της δείξουμε μια αίσθηση οικογενειακής θαλπωρής; Εξηγούμαστε.

Που μπορούν να προσφέρουν τα εναπομείναντα Mirage 2000EGM/BGM; Αξίζει η διατήρησή τους σε υπηρεσία;


Το 2019 είναι ένα περίεργο έτος για το ΥΠΕΘΑ. Στη καρέκλα του υπουργού κάθισαν τρεις διαφορετικοί άνθρωποι. Στην τελετή αποχώρησης μάλιστα του ενός, πέταξαν και Mirage, όπως ΔΕΝ συνηθίζεται, εκτός κι αν μιλάμε για κεντροαφρικανικές ή λατινοαμερικανικές δημοκρατίες. Αλλά οι δυο υπουργοί δεν έφεραν την σύμβαση FOS, όπως δεν έφεραν, ή έστω δεν ξανάφεραν τη σύμβαση για τα αντισταθμιστικά για τον εκσυγχρονισμό των F-16, που θα βοηθoύσαν την ΕΑΒ. Δεν πρόλαβε η προηγούμενη κυβέρνηση; Μια χαρά πρόλαβε να αλλάξει τους ποινικούς κώδικες. Δεν πρόλαβε ο δεύτερος ΥΕΘΑ;
Θα μπορούσαμε να κατηγορήσουμε και τον νυν ΥΕΘΑ για καθυστέρηση. Όμως εκ του αποτελέσματος, με την επιτυχή ψήφιση ενός δύσκολου νομοσχεδίου, και για «νέος» ΥΕΘΑ, είναι on time. Μάλιστα, πρέπει να πούμε πως ο νυν υπουργός κος Παναγιωτόπουλος αλλά και ο κος Αποστολάκης είχε κάνει διάφορες ενέργειες εκτός FOS για τις διαθεσιμότητες των Mirage. Το θέμα είναι πως οι διαθεσιμότητες βαίνουν βελτιούμενες, αλλά δεν ξέρουμε πότε θα είναι εκεί που θελουμε να είναι.

ΘΕΜΑ: Τι Πολεμική Αεροπορία θέλουμε τις επόμενες δεκαετίες;


Απλά, η απαξίωση των Mirage, για οποιοδήποτε λόγο, φανερώνει το πόσο ελαφρά παίρνει η εκάστοτε πολιτική ηγεσία τις θυσίες του ελληνικού λαού σε σχέση με τις αμυντικές επενδύσεις. Όλοι, προκειμένου να κάνουν τα “χατήρια” του ΓΕΕΘΑ/ΓΕΑ αγοράζουν τα αεροσκάφη που ζητούν (ή έστω κλάσμα αυτών), αλλά για να μειώσουν το κόστος δεν βάζουν στην συμφωνία και μια μακροχρόνια FOS. Ή αφήνουν απέξω σημαντικές υποπρομήθειες, όπως τα πυρομαχικά, τα συστήματα αυτοπροστασίας ή δεν ξέρουμε εμείς τι άλλο.

ΑΠΟΡΙΑ: Γιατί πέταξαν μαχητικά Mirage 2000 κατά την αποχώρηση του ΥΠΕΘΑ Πάνου Καμμένου;


Τουλάχιστον στη σύμβαση για τα F-16V, η ΠΑ προέβλεψε να βάλει μέσα και μακροχρόνια συντήρηση, αλλά και υπόλοιπα που θα χρησιμοποιηθούν για όπλα ή οτιδήποτε άλλο χρειαστεί. Αλλά σε όλες τις άλλες, αν εξαιρεθούν τα τελευταία 30 F-16C/D Block 52+Adv, δεν είχαμε μέσα βασικά πράγματα. Τουλάχιστον τα τελευταία ήρθαν με ενσωματωμένο το σύστημα Η/Π.
Αλλά για κάθε άλλο αεροσκάφος, δεν φροντίζουμε να του δίνουμε τα κατάλληλα ανταλλακτικά. Κι αυτό δεν είναι κακοδαιμονία των Μνημονίων, αλλά κακοδαιμονία δική μας. Δεν φταίνει “οι κακοί κσένοι” που εμείς δεν συντηρούμε τα πανάκριβα μαχητικά μας, αλλά εμείς οι ίδιοι που δεν φροντίζουμε να τα διατηρούμε σε 100% επιχειρησιακή ετοιμότητα. Και κάποιοι έχουν το … θάρρος/θράσος να ζητούν νέα μαχητικά και μάλιστα F-35!

Το θέμα της πτήσης των Mirage δεν είναι οικονομικό αλλά ηθικό και θεσμών


H κατάσταση αυτή θυμίζει πολύ την Luftwaffe του 1944/45, όταν βόλευε πολύ τους Γερμανούς αντί να επισκευάζουν τα αεροσκάφη στις Μοίρες, να ζητούν νέα από τις γραμμές παραγωγής. Φυσικά το αποτέλεσμα για τη Luftwaffe το ξέρουμε, δεν χρειάζεται να κάνουμε μαθήματα ιστορίας…
Η απόφαση για συνολική FOS, για όλα τα Mirage 2000 της ΠΑ δείχνει πως το ΓΕΑ, το ΓΕΕΘΑ και το ΥΕΘΑ βρίσκονται στο σωστό δρόμο. Αφήνουν στην άκρη κραυγές “αγοράστε ανύπαρκτα μεταχειρισμένα μαχητικά Mirage” (γιατί απλά δεν υπάρχουν) και προχωρούν στην άμεση αξιοποίηση των υπαρχόντων μαχητικών, για τα οποία έχουμε όπλα, γνώση συντήρησης, και φυσικά εκπαιδευμένους πιλότους. Η απόδοση της “επένδυσης” της FOS για τα Mirage θα είναι άμεση, και σε λίγο καιρό θα το αισθανθούν και στο “πετσί” τους οι γείτονές μας, όταν προσπαθούν να αποδείξουν πως το Αιγαίο δεν είναι ελληνικό. Γιατί το Αιγαίο είναι ελληνικό.

Mirage 2000-5Mk2 – Μήπως η λύση για την επόμενη ημέρα στην ελληνική αναχαίτιση είναι ήδη εδώ;

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Φεβρουαρίου/1 Μαρτίου 1914: Ανακήρυξη της Αυτόνομης Βορείου...

0
Ανακηρύσσεται στο Αργυρόκαστρο η αυτονομία της Βορείου Ηπείρου, ως απάντηση στην απόδοση της περιοχής στο Αλβανικό κράτος από τις συνθήκες του Λονδίνου και το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Nordic Response 24: οι Σκανδιναβοί στέλνουν μήνυμα αεροπορικής ισχύος

Η διεθνής αεροπορική άσκηση Nordic Response 24 θα φιλοξενηθεί στη Νορβηγία στις 4-15 Μαρτίου και είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να καταγράψουν οι...

Βίντεο & φωτό: 2 Mirage 2000-5 αναχαίτισαν ρωσικά Su-30 M πάνω από την Βαλτική

Δύο γαλλικά μαχητικά Mirage 2000-5, τα οποία σταθμεύουν στη Λιθουανία, στο πλαίσιο αποστολής του NATO, αναχαίτισαν χθες δύο ρωσικά μαχητικά SU-30-M. Τα ίδια αεροσκάφη...