16.6 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
MEDIAVIDEOΈνα ‘Wimpey’ σε 24 ώρες: Πιο γρήγορα κι από το να φτιάχνεις...

Ένα ‘Wimpey’ σε 24 ώρες: Πιο γρήγορα κι από το να φτιάχνεις συναρμολογούμενο! (βίντεο)

- Advertisement -

 Του Αλέξανδρου Θεολόγου

Φαινόταν αδύνατο αλλά στον πόλεμο τίποτα δεν είναι αδύνατο. Στις αρχές του καλοκαιριού του ’43, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο παραγωγής αεροπλάνων του Broughton, στην βόρεια Ουαλία, ετοιμάστηκαν να φτιάξουν στο ρεπό τους ένα βομβαρδιστικό Wellington μέσα σε 30 ώρες. Αν το κατάφερναν θα έσπαγαν το αντίστοιχο ρεκόρ των Αμερικανών που ήταν 48 ώρες. Αλλά γιατί να το κάνουν;

«Το να σπάσεις ρεκόρ μεσούντος ενός πολέμου δείχνει αυτοπεποίθηση και δίνει μια επιπλέον ώθηση στο προσωπικό που εμπλέκεται» εξηγεί ο ιστορικός Τζέϊμς Χόλλαντ. Επίσης περνά ένα μήνυμα σε φίλους και εχθρούς –στους μεν ότι οι σύμμαχοί τους είναι εξίσου ικανοί με αυτούς, στους δε ότι ο αντίπαλος δεν είναι τόσο εύκολο να νικηθεί.

Η κατασκευή ενός Wellington από το μηδέν άρχισε ένα Σάββατο πρωί. Άνδρες και γυναίκες (περισσότεροι από τους μισούς εργαζόμενους στο εργοστάσιο ήταν γυναίκες) της πρώτης 12ωρης βάρδιας άρχισαν να δουλεύουν με αντίπαλο το ρολόϊ. Πρώτα ξεκίνησε η αρμολόγηση της χαρακτηριστικής γεωδαιτικής δομής του σκελετού της ατράκτου –το μυστικό της σχεδίασης του ιδιοφυούς Mπάρνς Γουώλλις που έκανε τα βομβαρδιστικά του τύπου τόσο ανθεκτικά στα εχθρικά πλήγματα.

Ακολούθησε η τοποθέτηση της αδιαβροχοποιημένης υφασμάτινης επικάλυψης σε άτρακτο και πτέρυγες ενώ 9 ώρες και 15΄ αργότερα το αεροσκάφος αποκτούσε κινητήρες, πηδάλια, διαμέρισμα βομβών και πτέρυγες. Με την αλλαγή βάρδιας τοποθετήθηκαν έλικες, οι υδραυλικώς κινούμενοι πυργίσκοι πολυβόλων, σύστημα προσγείωσης και τα διακριτικά της RAF. Το προσωπικό δεν δούλευε μόνο γρήγορα, δούλευε και καλά αφού οι επιθεωρητές των επί μέρους συνεργείων δεν είχαν παρατηρήσεις.

Μετά από 21 ώρες και 56΄ το αεροπλάνο έμοιαζε πια με Wellington. Τελικές επιθεωρήσεις, δοκιμή κινητήρων, λίγη καθυστέρηση μέχρι να γίνουν ορισμένες μικροδιορθώσεις και οι επιθεωρητές δίνουν το οριστικό τους ‘Ο.Κ’. Στις 09:10 πμ, ακριβώς 24 ώρες από την ώρα που ξεκίνησε αυτό το στοίχημα κόντρα στον χρόνο, το βομβαρδιστικό ήταν έτοιμο.

Πολλοί αμφέβαλλαν ότι κάτι τέτοιο ήταν εφικτό. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο έβγαζε 28 Wellingtons την εβδομάδα για την Bomber Command, με κάθε αεροπλάνο να απαιτεί για την κατασκευή του κατά μέσον όρο 60 ώρες. Ο πιλότος που θα παρέδιδε το αεροπλάνο δεν περίμενε να είναι έτοιμο πριν το απόγευμα που έληγε η προθεσμία. Λέγεται ότι χρειάστηκε να τον ξυπνήσουν για να το πετάξει. «Για τον Θεό, ελπίζω να μην ξέχασαν τίποτα» μουρμούρισε.

Το Wellington ‘LN514’ βρέθηκε στον αέρα 24 ώρες και 48΄ από την εκκίνηση του χρονόμετρου και παραδόθηκε το ίδιο απόγευμα στην μονάδα του. Ναι, στον πόλεμο όλα είναι πιθανά. Χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό αεροσκάφος και επεβίωσε του πολέμου για να διαλυθεί τελικά το 1948. Δείτε στο εντυπωσιακό οπτικό εποχής πώς δοκίδες αλουμινίου, ύφασμα, κινητήρες και διάφορα απάρτια έγιναν αεροπλάνο χάρη στο πείσμα και την πίστη για την νίκη.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Νοεμβρίου 1969: Σύγκρουση υποβρυχίων στα βάθη της...

1
Το σοβιετικό υποβρύχιο Κ-19 συγκρούεται με το αμερικανικό USS Gato (SSN-615) σε βάθος 60 μέτρων στη θάλασσα του Μπάρεντς. Το αποτέλεσμα είναι να καταστραφεί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Νοεμβρίου 1969: Σύγκρουση υποβρυχίων στα βάθη της θάλασσας του Μπάρεντς

Το σοβιετικό υποβρύχιο Κ-19 συγκρούεται με το αμερικανικό USS Gato (SSN-615) σε βάθος 60 μέτρων στη θάλασσα του Μπάρεντς. Το αποτέλεσμα είναι να καταστραφεί...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Νοεμβρίου 1967: «Επιχείρηση Γρόνθος», τα γεγονότα της Κοφίνου στην Κύπρο

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 το Κυπριακό παρέμενε ανοιχτό ζήτημα, καθώς ενώ είχε ανακηρυχθεί το ανεξάρτητο κράτος της Κύπρου, οι διακοινοτικές σχέσεις Ελληνοκυπρίων...

Μισό δις θα δώσει η Γερμανία σε πυραύλους Meteor για τα Eurofighter της

Σε έγκριση κονδυλίου 521 εκατ. ευρώ προχώρησε η Επιτροπή Προϋπολογισμού της γερμανικής Βουλής, για αγορά περισσότερων πυραύλων αέρος-αέρος, Meteor, που θα εξοπλίσουν τα μαχητικά...