Οι ένοπλες δυνάμεις της Νότιας Κορέας θα παραλάβουν έναν σημαντικό αριθμό μη-επανδρωμένων συστημάτων σε όλο το φάσμα των χερσαίων, εναερίων και ναυτικών τους δυνάμεων, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του νοτιοκορεατικού υπουργείου Αμύνης.
Όπως προβλέπει ο Μεσοπρόθεσμος Αμυντικός Σχεδιασμός 2021-2025, η κορεατική αεροπορία (RoKAF) πρόκειται να παραλάβει το εγχώριας ανάπτυξης Μη-Επανδρωμένα Αεροσκάφη Μεσαίου Ύψους (Mid-Altitude Unmanned Aerial Vehicles – MUAV), ένα σύστημα μέσου ύψους-μεγάλης εμβέλειας (MALE) με μήκος 13 μέτρα, εκπέτασμα πτερύγων 25 μέτρων και ύψος 1.3 μέτρα. Το αεροσκάφος εξοπλίζεται με έναν κινητήρα turboprop ισχύος 1,200 hp που του επιτρέπει να επιχειρεί σε ύψη ως 45,000 πόδια (13,716 μέτρα) για διαστήματα ως 24 ώρες.
Η νοτιο-Κορεατική Αεροπορία υπολογίζει να εντάξει τα νέα μη-επανδρωμένα αεροσκάφη στη νεοσύστατη 39η Μοίρα Αναγνώρισης που θα συγκροτηθεί έως το τέλος του 2020 με τα πρώτα MUAV να παραλαμβάνονται στις αρχές του 2021. Η νέα μονάδα θα επιχειρεί με drones MUAV σε διαμόρφωση αναγνώρισης και κρούσης καθώς και αμερικανικής κατασκευής Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk για επιχειρήσεις Μεγάλου Ύψους-Μακράς Εμβέλειας (HALE).
Εκσυγχρονισμός (ή αντικατάσταση) των UAV Sperwer του ΕΣ, μπαίνει επιτέλους σε φάση υλοποίησης;
Η ίδια μελέτη του υπουργείου Αμύνης κάνει λόγο και για την ανάπτυξη ενός UAV τεχνολογίας Stealth στο διάστημα 2021-25. Ένα πρώιμο σχέδιο του νέου μη-επανδρωμένου αεροσκάφους Stealth αποκαλύφθηκε από το Γραφείο Αμυντικής Ανάπτυξης του κορεατικού υπουργείου Εθνικής Αμύνης στις 5 Αυγούστου και πηγές το θέλουν να έχει χαρακτηριστικά κρούσης (UCAV).
Παρά τις μεγάλες επενδύσεις της Νοτίου Κορέας σε επανδρωμένα αεροσκάφη, ουσιαστικά το F-35 και το πρωτότυπο KF-X, έμφαση δίνεται και στις μη-επανδρωμένες πλατφόρμες που θα συγκροτήσουν ένα σεβαστό ποσοστό της κορεατικής εναέριας ισχύος στο άμεσο μέλλον.